Jak zarabiać na oświetleniu
Marka Bergmen szuka franczyzobiorców, którzy zajmą się sprzedażą jej produktów oświetleniowych.
Bergmen to marka należąca do firmy Art Neon Lighting, specjalizującej się w produkcji oświetlenia ledowego.
– Wykonujemy specjalistyczne produkty, wykorzystywane do oświetlenia m.in. budynków użyteczności publicznej, hal magazynowych, produkcyjnych, ale także innowacyjne produkty dedykowane branży reklamowej i wystawienniczej – mówi Jakub Pasternak, specjalista ds. rozwoju sieci partnerskiej marki Bergmen. – Nasi głowni klienci to deweloperzy, inwestorzy, a w mniejszym zakresie klienci indywidualni.
Show-room na pokaz
Sieć franczyzowa będzie się opierać na showroomach, otwieranych przez licencjobiorców, w których znajdzie się ekspozycja asortymentu marki. Można taki showroom otworzyć od podstaw, ale można też produkty Bergmen dołączyć do oferty już działającego sklepu, np. z branży wykończenia wnętrz czy z asortymentem elektrycznym.
– Doświadczenie w handlu lub w branży elektrycznej na pewno będzie dla franczyzobiorcy atutem i pomoże mu szybciej rozwinąć działalność – nie ukrywa Jakub Pasternak.
Bergmen ma w tej chwili trzy placówki franczyzowe, w różnej wielkości miastach: w Gdańsku, Legionowie, Gorlicach. W dużych miastach najlepsze lokalizacje to okolice marketów budowlanych, stref przemysłowych. W mniejszych sklep powinien mieścić się przy głównej ulicy, istotna będzie w tym przypadku duża przeszklona witryna i miejsce na zewnętrzny kaseton reklamowy. Minimalna powierzchnia na ekspozycję to 50 m2.
– Wymagana wielkość showroomu zależy od tego, czy franczyzobiorca będzie się specjalizował w komponentach oświetleniowych (to np. profile aluminiowe, taśmy led, sterowniki, zasilacze wykorzystywane chociażby w branży reklamowej), czy też w gotowych systemach oświetleniowych (plafony, panele oświetleniowe, profesjonalne oświetlenie hal itp.) – wyjaśnia Jakub Pasternak. – Nie da się ukryć, że kluczowym kryterium wyboru lokalu często jest cena najmu. Dlatego możemy się zgodzić, aby franczyzobiorca zaczął od mniejszego pomieszczenia, z okrojoną ekspozycją, a później wraz z rozwojem firmy powiększał powierzchnię.
Zbudować zespół i sprzedawać
Franczyzodawca szacuje, że na inwestycję trzeba przeznaczyć minimum 30 tys. zł netto. W tej kwocie zawiera się adaptacja lokalu i zatowarowanie, doliczyć należy natomiast zakup sprzętu komputerowego, kasy fiskalnej. Wstępna opłata licencyjna wynosi symboliczną złotówkę.
– Opłaty miesięczne są już wliczone w cenę towaru, w który franczyzobiorca zaopatruje się u nas – dodaje Jakub Pasternak.
Prowadzenie showroomu to nie jedyny obowiązek franczyzobiorcy. Musi też zdobywać klientów, przyjmować zamówienia, podtrzymywać relacje handlowe, na bieżąco informować stałych klientów o nowych produktach. I budować zespół sprzedawców mobilnych, którzy będą pracować w terenie. Licencjodawca wymaga, aby na początku zespół liczył minimum dwie osoby, wśród nich może być franczyzobiorca: jedna jest na miejscu w sklepie, druga odwiedza klientów. Bergmen na wstępie organizuje szkolenia m.in. z wiedzy produktowej, technicznej, sprzedażowe.
– Realizacją przyjętych przez franczyzobiorców zamówień zajmuje się nasza centrala. Wysyłamy je później bezpośrednio do klientów. Ale na życzenie klienta to licencjobiorca może zawieźć mu gotowe produkty i pomóc przy instalacji – mówi Jakub Pasternak. – Powodzenie biznesu zależy oczywiście od zaangażowania franczyzobiorcy. Np. showroom w Gdańsku od początku osiągnął wysokie obroty i zwrot z inwestycji udało się uzyskać po trzech miesiącach działalności.
Oprócz Polski, Bergmen chce też rozwijać sieć franczyzową w całej Europie. Obecnie prowadzi rozmowy na temat otwarć w Austrii, Niemczech i Włoszech.
WIZYTÓWKA MARKI BERGMEN
Bergmen to marka należąca do firmy Art Neon Lighting, specjalizującej się w produkcji oświetlenia ledowego.
BERGMEN W 2019 ROKU:
- 2 jednostki własne
- 3 jednostki franczyzowe
- minimalna kwota inwestycji 30 tys. zł netto
ZOBACZ W KATALOGU
Aflamo
Salony z kominkami
Bricomarché (Grupa Muszkieterów)
Supermarkety dom i ogród
Carré Blanc
Sklepy z ręcznikami i pościelą
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
Dr Materac
Sklepy z wyposażeniem sypialni
Homla
Sklepy z artykułami wyposażenia wnętrz
Horizon Estate
Biura nieruchomości
Jesion Inwestycje
Urządzanie wnętrz
Komandor
Szafy, garderoby, kuchnie oraz meble na wymiar
Komfort
Sklepy z podłogami i drzwiami
Krishome
Sklepy ze stolarką okienną
PSB Mrówka
Sklepy DIY
Wyróżnione franczyzy
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Żabka
Sklepy typu convenience
Nest Bank
Placówki bankowe
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
Santander
Placówki bankowe
So Coffee
Kawiarnie
Inne koncepty z branży dom i ogród
Aflamo
Salony z kominkami
Bricomarché (Grupa Muszkieterów)
Supermarkety dom i ogród
Carré Blanc
Sklepy z ręcznikami i pościelą
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
Dr Materac
Sklepy z wyposażeniem sypialni
Homla
Sklepy z artykułami wyposażenia wnętrz
Horizon Estate
Biura nieruchomości
Jesion Inwestycje
Urządzanie wnętrz
Komandor
Szafy, garderoby, kuchnie oraz meble na wymiar
Komfort
Sklepy z podłogami i drzwiami
Krishome
Sklepy ze stolarką okienną
PSB Mrówka
Sklepy DIY
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Z głową do peruk i do biznesu
Peruki przestały być niszowym gadżetem i takim także biznesem. Klienci poszukują gotowych peruk w sklepach internetowych oraz robionych w...
Czym zajmuje się Rada Franczyzobiorców Żabki?
Rada Franczyzobiorców Żabki ma już blisko 15-letnią tradycję. Jak układa się współpraca na linii Rada – centrala i co konkretnego z...
Bricomarché rozwija sieć w północnej Polsce
Bricomarché otworzył nowy market w Dobrym Mieście i tym samym wzmocnił swoją obecność na Warmii i Mazurach. To kolejny sklep sieci...
Franczyza na sportowo
Sport to zdrowie. A czy zajęcia sportowe dla dzieci to dobry sposób na biznes? Franczyzodawca Akademii Młodych Sportowców przekonuje, że tak.

