Jak zarabiać na oświetleniu

Miejsce na ekspozycję
Info

In this article you will learn

  1. Young Engineers inspires children aged 4–15 to explore engineering through fun, hands-on activities like LEGO and Algobrix coding.
  2. Operating in 50+ countries, it has gained global recognition and achieved milestones like a Guinness World Record.
  3. Franchisees receive extensive training, marketing support, and flexible opportunities to run educational programs.
  4. The franchise requires a $6,000–$35,000 investment, strong interpersonal skills, and a passion for working with kids.
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Bergmen to marka należąca do firmy Art Neon Lighting, specjalizującej się w produkcji oświetlenia ledowego. 
– Wykonujemy specjalistyczne produkty, wykorzystywane do oświetlenia m.in. budynków użyteczności publicznej, hal magazynowych, produkcyjnych, ale także innowacyjne produkty dedykowane branży reklamowej i wystawienniczej – mówi Jakub Pasternak, specjalista ds. rozwoju sieci partnerskiej marki Bergmen. – Nasi głowni klienci to deweloperzy, inwestorzy, a w mniejszym zakresie klienci indywidualni.

Show-room na pokaz

Sieć franczyzowa będzie się opierać na showroomach, otwieranych przez licencjobiorców, w których znajdzie się ekspozycja asortymentu marki. Można taki showroom otworzyć od podstaw, ale można też produkty Bergmen dołączyć do oferty już działającego sklepu, np. z branży wykończenia wnętrz czy z asortymentem elektrycznym. 
– Doświadczenie w handlu lub w branży elektrycznej na pewno będzie dla franczyzobiorcy atutem i pomoże mu szybciej rozwinąć działalność – nie ukrywa Jakub Pasternak.
Bergmen ma w tej chwili trzy placówki franczyzowe, w różnej wielkości miastach: w Gdańsku, Legionowie, Gorlicach. W dużych miastach najlepsze lokalizacje to okolice marketów budowlanych, stref przemysłowych. W mniejszych sklep powinien mieścić się przy głównej ulicy, istotna będzie w tym przypadku duża przeszklona witryna i miejsce na zewnętrzny kaseton reklamowy. Minimalna powierzchnia na ekspozycję to 50 m2
– Wymagana wielkość showroomu zależy od tego, czy franczyzobiorca będzie się specjalizował w komponentach oświetleniowych (to np. profile aluminiowe, taśmy led, sterowniki, zasilacze wykorzystywane chociażby w branży reklamowej), czy też w gotowych systemach oświetleniowych (plafony, panele oświetleniowe, profesjonalne oświetlenie hal itp.) – wyjaśnia Jakub Pasternak. – Nie da się ukryć, że kluczowym kryterium wyboru lokalu często jest cena najmu. Dlatego możemy się zgodzić, aby franczyzobiorca zaczął od mniejszego pomieszczenia, z okrojoną ekspozycją, a później wraz z rozwojem firmy powiększał powierzchnię.

Zbudować zespół i sprzedawać

Franczyzodawca szacuje, że na inwestycję trzeba przeznaczyć minimum 30 tys. zł netto. W tej kwocie zawiera się adaptacja lokalu i zatowarowanie, doliczyć należy natomiast zakup sprzętu komputerowego, kasy fiskalnej. Wstępna opłata licencyjna wynosi symboliczną złotówkę. 
– Opłaty miesięczne są już wliczone w cenę towaru, w który franczyzobiorca zaopatruje się u nas – dodaje Jakub Pasternak.

Prowadzenie showroomu to nie jedyny obowiązek franczyzobiorcy. Musi też zdobywać klientów, przyjmować zamówienia, podtrzymywać relacje handlowe, na bieżąco informować stałych klientów o nowych produktach. I budować zespół sprzedawców mobilnych, którzy będą pracować w terenie. Licencjodawca wymaga, aby na początku zespół liczył minimum dwie osoby, wśród nich może być franczyzobiorca: jedna jest na miejscu w sklepie, druga odwiedza klientów. Bergmen na wstępie organizuje szkolenia m.in. z wiedzy produktowej, technicznej, sprzedażowe. 
– Realizacją przyjętych przez franczyzobiorców zamówień zajmuje się nasza centrala. Wysyłamy je później bezpośrednio do klientów. Ale na życzenie klienta to licencjobiorca może zawieźć mu gotowe produkty i pomóc przy instalacji – mówi Jakub Pasternak. – Powodzenie biznesu zależy oczywiście od zaangażowania franczyzobiorcy. Np. showroom w Gdańsku od początku osiągnął wysokie obroty i zwrot z inwestycji udało się uzyskać po trzech miesiącach działalności.

Oprócz Polski, Bergmen chce też rozwijać sieć franczyzową w całej Europie. Obecnie prowadzi rozmowy na temat otwarć w Austrii, Niemczech i Włoszech.

 

WIZYTÓWKA MARKI BERGMEN

Bergmen to marka należąca do firmy Art Neon Lighting, specjalizującej się w produkcji oświetlenia ledowego.

BERGMEN W 2019 ROKU:

  • 2 jednostki własne
  • 3 jednostki franczyzowe
  • minimalna kwota inwestycji 30 tys. zł netto
Info

Main conclusions

  1. Young Engineers addresses the growing demand for engineering skills by fostering curiosity and passion for the subject among children through innovative, hands-on educational programs.
  2. The franchise offers a unique business opportunity with strong global recognition, extensive support, and flexible work options for individuals passionate about education and engineering.
  3. With low initial investment and diversified revenue streams, Young Engineers is well-suited for franchisees who enjoy working with children and have strong communication and management skills.
  4. Young Engineers combines education and entertainment to prepare children for future workforce challenges while providing franchisees with a scalable and impactful business model.
Franchise units Over 200
Author
Monika Wojniak-Żyłowska
dziennikarz

See in catalogue

Featured franchises

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €