Zarabiamy na konopiach
Sensi Hemp to sieć sklepów z wyrobami konopnymi. Jak się prowadzi biznes w tej branży?
Zalegalizowanie medycznej marihuany spowodowało, że produkty z konopi stają się w Polsce coraz bardziej popularne. Wprawdzie medyczną marihuanę można kupić tylko na receptę, ale w ogólnej sprzedaży są dostępne produkty zawierające CBD, czyli jeden z kannaboidów, który nie jest substancją psychoaktywną – olejki, słodycze, herbatki, susz itd.
– Wiedza na temat medycznego działania konopi jest wśród Polaków coraz większa – uważa Daniel Pięciak, franczyzodawca sieci sklepów z wyrobami konopnymi Sensi Hemp. – Wśród naszych klientów jest wiele osób z różnego rodzaju problemami zdrowotnymi: bezsennością, nerwicą, problemami dermatologicznymi itd.
Konopie w dobrej atmosferze
Pierwszy sklep pod szyldem Sensi Hemp powstał rok temu w Rzeszowie.
– Zauważyliśmy potencjał rynku i postanowiliśmy wejść na niego z ofertą, która będzie się wyróżniać – mówi Daniel Pięciak. – A naszym wyróżnikiem jest fakt, że kładziemy duży nacisk na produkty własne w ofercie. Robimy je sami, rzemieślniczo. To m.in. herbatki, miody, susze, e-liquidy, czekolady. Masę czekoladową sprowadzamy z Belgii, rozlewamy i dodajemy do niej ziarna. W sumie w ofercie mamy 150 produktów, w tym 30 własnych.
Dziś marka ma już pięć sklepów franczyzowych i podpisane dwie kolejne umowy franczyzowe. Kandydat na licencjobiorcę powinien być kontaktowy i umieć nawiązywać relacje z klientami.
– Dla wieli klientów sprzedawca w sklepie jest głównym źródłem informacji, muszą mu więc zaufać. Bardzo dużą wagę przywiązujemy do przyjaznej atmosfery w naszych placówkach – podkreśla Daniel Pięciak.
Doświadczeni w handlu jest u kandydatów na franczyzobiorców mile widziane, ale nie obowiązkowe. Natomiast powinni się zgłosić z własną propozycją lokalizacji. Koncept chce się rozwijać już w miastach liczących 15 tys. mieszkańców. Najlepsze miejsca to główne ulice lub galerie handlowe. Można otwierać sklepy lub wyspy handlowe. Jeśli chodzi o wyspę, franczyzobiorca może ją zrobić lub kupić we własnym zakresie lub zamówić u licencjodawcy. Na sklep potrzebny jest lokal wielkości przynajmniej 20-25 m2. Koszt jego przystosowania franczyzodawca szacuje na 15-20 tys. zł. Do tego należy dodać koszty zatowarowania.
– W dużych miastach to ok. 40 tys. zł, w mniejszych ok. 20 tys. zł – dodaje Daniel Pięciak.
Nie ma opłaty za przystąpienie do sieci. Miesięczna opłata franczyzowa to 5 proc. od obrotu netto.
Licencjodawca zapewnia, że biznes bardzo szybko staje się rentowny.
– Nie było do tej pory sklepu, który by nie zarobił na siebie od pierwszego miesiąca – twierdzi Daniel Pięciak. – W niektórych przypadkach koszty inwestycji zwróciły się już po 3 miesiącach.
WIZYTÓWKA MARKI SENSI HEMP
Sklepy z produktami konopnymi, na rynku od 2019 roku.
- 1 placówka własna
- 5 sklepów franczyzowych
- miesięczna opłata franczyzowa 5 proc. od obrotu netto
ZOBACZ W KATALOGU
Al.Capone
Sklepy z alkoholem
Ale Animale Polskie Sklepy Zoologiczne
Sklepy zoologiczne
Auchan
Sklepy spożywcze
Candy Pop
Sklepy ze słodyczami i przekąskami
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Chorten
Sklepy spożywcze
Czas na Herbatę
Sklepy z herbatą i akcesoriami
Delikatesy Centrum
Supermarkety spożywcze
Duży Ben Market Alkoholowy
Sklepy z alkoholem
Husse
Karma i produkty dla psów i kotów
Intermarché (Grupa Muszkieterów)
Supermarkety spożywcze
Mistrz Piekarz
Przyczepy z pieczywem
Oskroba
Sklepy piekarnicze
Pierrot Woda Źródlana
Dystrybucja wody i napojów
Piko24
Sklepy autonomiczne
Polska Sieć Handlowa Lewiatan
Sklepy spożywcze
Stokrotka
Supermarkety spożywcze
Unikat Woda i Napoje
Dystrybucja wody i napojów
Żabka
Sklepy typu convenience
Wyróżnione franczyzy
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Nest Bank
Placówki bankowe
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Żabka
Sklepy typu convenience
So Coffee
Kawiarnie
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
Santander
Placówki bankowe
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Inne koncepty z branży art. spożywcze i FMCG
Al.Capone
Sklepy z alkoholem
Ale Animale Polskie Sklepy Zoologiczne
Sklepy zoologiczne
Auchan
Sklepy spożywcze
Candy Pop
Sklepy ze słodyczami i przekąskami
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Chorten
Sklepy spożywcze
Czas na Herbatę
Sklepy z herbatą i akcesoriami
Delikatesy Centrum
Supermarkety spożywcze
Duży Ben Market Alkoholowy
Sklepy z alkoholem
Husse
Karma i produkty dla psów i kotów
Intermarché (Grupa Muszkieterów)
Supermarkety spożywcze
Mistrz Piekarz
Przyczepy z pieczywem
Oskroba
Sklepy piekarnicze
Pierrot Woda Źródlana
Dystrybucja wody i napojów
Piko24
Sklepy autonomiczne
Polska Sieć Handlowa Lewiatan
Sklepy spożywcze
Stokrotka
Supermarkety spożywcze
Unikat Woda i Napoje
Dystrybucja wody i napojów
Żabka
Sklepy typu convenience
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Z głową do peruk i do biznesu
Peruki przestały być niszowym gadżetem i takim także biznesem. Klienci poszukują gotowych peruk w sklepach internetowych oraz robionych w...
Czym zajmuje się Rada Franczyzobiorców Żabki?
Rada Franczyzobiorców Żabki ma już blisko 15-letnią tradycję. Jak układa się współpraca na linii Rada – centrala i co konkretnego z...
Bricomarché rozwija sieć w północnej Polsce
Bricomarché otworzył nowy market w Dobrym Mieście i tym samym wzmocnił swoją obecność na Warmii i Mazurach. To kolejny sklep sieci...
Franczyza na sportowo
Sport to zdrowie. A czy zajęcia sportowe dla dzieci to dobry sposób na biznes? Franczyzodawca Akademii Młodych Sportowców przekonuje, że tak.


