Zarabiamy na konopiach

Odpowiedni metraż
Info

In this article you will learn

  1. Young Engineers inspires children aged 4–15 to explore engineering through fun, hands-on activities like LEGO and Algobrix coding.
  2. Operating in 50+ countries, it has gained global recognition and achieved milestones like a Guinness World Record.
  3. Franchisees receive extensive training, marketing support, and flexible opportunities to run educational programs.
  4. The franchise requires a $6,000–$35,000 investment, strong interpersonal skills, and a passion for working with kids.
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Zalegalizowanie medycznej marihuany spowodowało, że produkty z konopi stają się w Polsce coraz bardziej popularne. Wprawdzie medyczną marihuanę można kupić tylko na receptę, ale w ogólnej sprzedaży są dostępne produkty zawierające CBD, czyli jeden z kannaboidów, który nie jest substancją psychoaktywną – olejki, słodycze, herbatki, susz itd. 
– Wiedza na temat medycznego działania konopi jest wśród Polaków coraz większa – uważa Daniel Pięciak, franczyzodawca sieci sklepów z wyrobami konopnymi Sensi Hemp. – Wśród naszych klientów jest wiele osób z różnego rodzaju problemami zdrowotnymi: bezsennością, nerwicą, problemami dermatologicznymi itd.

Konopie w dobrej atmosferze

Pierwszy sklep pod szyldem Sensi Hemp powstał rok temu w Rzeszowie. 
– Zauważyliśmy potencjał rynku i postanowiliśmy wejść na niego z ofertą, która będzie się wyróżniać – mówi Daniel Pięciak. – A naszym wyróżnikiem jest fakt, że kładziemy duży nacisk na produkty własne w ofercie. Robimy je sami, rzemieślniczo. To m.in. herbatki, miody, susze, e-liquidy, czekolady. Masę czekoladową sprowadzamy z Belgii, rozlewamy i dodajemy do niej ziarna. W sumie w ofercie mamy 150 produktów, w tym 30 własnych.
Dziś marka ma już pięć sklepów franczyzowych i podpisane dwie kolejne umowy franczyzowe. Kandydat na licencjobiorcę powinien być kontaktowy i umieć nawiązywać relacje z klientami. 
– Dla wieli klientów sprzedawca w sklepie jest głównym źródłem informacji, muszą mu więc zaufać. Bardzo dużą wagę przywiązujemy do przyjaznej atmosfery w naszych placówkach – podkreśla Daniel Pięciak.
Doświadczeni w handlu jest u kandydatów na franczyzobiorców mile widziane, ale nie obowiązkowe. Natomiast powinni się zgłosić z własną propozycją lokalizacji. Koncept chce się rozwijać już w miastach liczących 15 tys. mieszkańców. Najlepsze miejsca to główne ulice lub galerie handlowe. Można otwierać sklepy lub wyspy handlowe. Jeśli chodzi o wyspę, franczyzobiorca może ją zrobić lub kupić we własnym zakresie lub zamówić u licencjodawcy. Na sklep potrzebny jest lokal wielkości przynajmniej 20-25 m2. Koszt jego przystosowania franczyzodawca szacuje na 15-20 tys. zł. Do tego należy dodać koszty zatowarowania.
– W dużych miastach to ok. 40 tys. zł, w mniejszych ok. 20 tys. zł – dodaje Daniel Pięciak.
Nie ma opłaty za przystąpienie do sieci. Miesięczna opłata franczyzowa to 5 proc. od obrotu netto.

Licencjodawca zapewnia, że biznes bardzo szybko staje się rentowny. 
– Nie było do tej pory sklepu, który by nie zarobił na siebie od pierwszego miesiąca – twierdzi Daniel Pięciak. – W niektórych przypadkach koszty inwestycji zwróciły się już po 3 miesiącach.

WIZYTÓWKA MARKI SENSI HEMP

Sklepy z produktami konopnymi, na rynku od 2019 roku.

  • 1 placówka własna
  • 5 sklepów franczyzowych
  • miesięczna opłata franczyzowa 5 proc. od obrotu netto
Info

Main conclusions

  1. Young Engineers addresses the growing demand for engineering skills by fostering curiosity and passion for the subject among children through innovative, hands-on educational programs.
  2. The franchise offers a unique business opportunity with strong global recognition, extensive support, and flexible work options for individuals passionate about education and engineering.
  3. With low initial investment and diversified revenue streams, Young Engineers is well-suited for franchisees who enjoy working with children and have strong communication and management skills.
  4. Young Engineers combines education and entertainment to prepare children for future workforce challenges while providing franchisees with a scalable and impactful business model.
Franchise units Over 200
Author
Monika Wojniak-Żyłowska
dziennikarz

See in catalogue

Featured franchises

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €