Spożywczy pod znanym szyldem

W różnych miejscach
Info

In this article you will learn

  1. Young Engineers inspires children aged 4–15 to explore engineering through fun, hands-on activities like LEGO and Algobrix coding.
  2. Operating in 50+ countries, it has gained global recognition and achieved milestones like a Guinness World Record.
  3. Franchisees receive extensive training, marketing support, and flexible opportunities to run educational programs.
  4. The franchise requires a $6,000–$35,000 investment, strong interpersonal skills, and a passion for working with kids.
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Pod marką Stokrotka działa obecnie ponad 640 sklepów, z czego prawie 80 prowadzą franczyzobiorcy. 
– Miniony rok był dla nas bardzo intensywny. Położyliśmy duży nacisk na rozwój naszej sieci logistycznej, rozbudowę centrów dystrybucji oraz remodeling istniejących i otwarcia nowych sklepów – mówi Krzysztof Książek, dyrektor zarządzający formatem market i franczyza, członek zarządu sieci Stokrotka. – Łącznie powstało około 20 nowych lokalizacji franczyzowych oraz ponad 80 sklepów własnych. Bieżący rok najpewniej będzie porównywalny do ubiegłego.
Sklepy Stokrotka działają zarówno w dużych miastach, jak i w małych gminnych miasteczkach. Od lokalizacji zależy wielkość placówki – format (market lub supermarket) jest dobierany do potrzeb i możliwości danego rynku. 
– Interesuje nas zarówno współpraca z przedsiębiorcami, którzy chcą dopiero otworzyć sklep, jak i z takimi, którzy chcą zmienić szyld istniejącego już sklepu spożywczego – wyjaśnia Krzysztof Książek. – Minimalna powierzchnia hali sprzedaży powinna wynosić 150 m2. A dzięki dogłębnej analizie lokalizacji jesteśmy w stanie określić, czy w danym miejscu z większym zainteresowaniem spotka się format market czy supermarket. Indywidualnie szacujemy też koszty inwestycji.
Jednorazowa opłata za przystąpienie do sieci to 2 tys. zł. Franczyzobiorcy (a także kadra zarządzająca sklepu) przechodzą szkolenia m. in. z zakresu IT, standardów obsługi klienta. Pracownicy z ramienia centrali firmy projektują układ sali sprzedaży, rozłożenie asortymentu w każdej lokalizacji. Zajmują się również wizualizacją wewnętrzną i zewnętrzną sklepu.
Franczyzobiorcy zarabiają na marży od sprzedaży. 
– To od franczyzobiorcy zależy ustalenie marż, na których zarabia czy dobór asortymentu dostępnego w jego sklepie – podkreśla Krzysztof Książek. – My w każdej chwili służymy radą i doświadczeniem, przygotowujemy zestawienia i analizy, które mogą być pomocne w decyzjach.
Miesięczna opłata franczyzowa wynosi 0,5 proc. od obrotu. 
– Z naszych doświadczeń wynika, że w przypadku sklepu już wcześniej działającego, który dołączył do naszej sieci, rentowność powinna pojawić się od pierwszego dnia, a okres zwrotu z inwestycji nie powinien być dłuższy niż 6 miesięcy – dodaje Krzysztof Książek. – Oczywiście dla sklepów nowo otwartych oba okresy są odpowiednio dłuższe. W nowych lokalizacjach wraz z franczyzobiorcą wykorzystujemy odpowiednie narzędzia (promocje otwarciowe i polityka cenowa), które pomagają zdobywać klientów.

WIZYTÓWKA MARKI STOKROTKA

Sieć marketów i supermarketów spożywczych

STOKROTKA W 2019 ROKU

  • 640 wszystkich sklepów
  • 80 sklepów franczyzowych
  • opłata za przystąpienie do sieci 2 tys.
Info

Main conclusions

  1. Young Engineers addresses the growing demand for engineering skills by fostering curiosity and passion for the subject among children through innovative, hands-on educational programs.
  2. The franchise offers a unique business opportunity with strong global recognition, extensive support, and flexible work options for individuals passionate about education and engineering.
  3. With low initial investment and diversified revenue streams, Young Engineers is well-suited for franchisees who enjoy working with children and have strong communication and management skills.
  4. Young Engineers combines education and entertainment to prepare children for future workforce challenges while providing franchisees with a scalable and impactful business model.
Franchise units Over 200
Author
Monika Wojniak-Żyłowska
dziennikarz

See in catalogue

Featured franchises

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €