Fit Cake rośnie

Franczyzodawca marki Fit Cake zapowiada, że w tym roku chce uruchamiać jeden-dwa lokale miesięcznie.
Fit Cake to marka gastronomiczna specjalizująca się w produkcji i sprzedaży słodyczy bez cukru i złych kalorii. W grudniu franczyzowe „nie-cukiernie” powstały w Żorach i Piasecznie. W styczniu ruszyły lokale w Płocku i Ostrowcu Świętokrzyskim. Na luty przewidziane są otwarcia w Kielcach, Rzeszowie oraz Otwocku. Według informacji firmy, w realizacji są kolejne umowy z licencjobiorcami.
Biznes na zdrowie
Ewelina Choińska, prezes zarządu spółki 4 You, mówi, że Fit Cake to stosunkowo prosty biznes.
– Fit Cake to niewielki lokal połączony z zakładem produkcyjnym – lokalna manufaktura bez przemysłowych maszyn – wyjaśnia Ewelina Choińska. – Tu wytwarza się wszystkie ciasta, torty, batony, przygotowuje desery, śniadania i inne gotowe dania.
Rafał Kościuk, twórca marki, uważa że Fit Cake to biznesowy znak czasu w gastronomii – coraz więcej ludzi boryka się z alergiami, chorobami czy nietolerancjami pokarmowymi. Po drugie rośnie liczba konsumentów, którzy żyją aktywnie i bacznie zwracają uwagę na to, co jedzą. Po trzecie coraz bardziej świadomi rodzice szukają alternatywy dla cukru w diecie swoich dzieci.
– Fit Cake jest odpowiedzią na wszystkie te potrzeby – mówi Kościuk. – Wszyscy lubimy słodycze, jednak nie każdy może sobie na nie pozwolić. Fit Cake oferuje zdrową alternatywę.
W metropolii i małym mieście
Zgodnie z założeniami franczyzy Fit Cake, „nie-cukiernie” to biznes zarówno dla dużych jak i mniejszych miast. Optymalny lokal powinien mieć około 70 m2 i znajdować się w centrum miasta, w pobliżu parkingu. Wysokość inwestycji franczyzodawca szacuje na ok. 1 tys. zł z 1 m2. Firma pobiera jednorazową opłatę za przystąpienie do sieci w wysokości 30 tys. zł.
Sprzedaż na miejscu w lokalu i realizacja zamówień klientów to nie jedyna możliwość zarobkowania. Franczyzobiorcy mogą dystrybuować też swoje wypieki poprzez sklepy ze zdrową żywnością czy dostarczać je do siłowni. Franczyzobiorca, który ma już stacjonarną „nie-cukiernię” z zakładem produkcyjnym może też otworzyć dodatkowo wyspę w galerii handlowej.
Potencjalne obroty są uzależnione od miasta oraz lokalizacji Fit Cake’ka – dzienny obrót może kształtować się od 800 zł w mniejszych miejscowościach do 3 tys. zł w średnich i większych miastach. Franczyzodawca dodaje, że dodatkowo kilka razy w roku obroty dzienne obroty rosną nawet kilkakrotnie – głównie w okolicach świąt, okresie komunijnym oraz w Tłusty Czwartek.
Uśrednione obroty lokalu pod marką Fit Cake franczyzodawca określa w przedziale 35-70 tys. zł miesięcznie. Potencjalny dochód właściciela „nie-cukierni” oscyluje od 7-8 tys. zł w mniejszych miastach do około 20 tys. zł w większych. To założenie dotyczy modelu, w którym w lokalu pracuje franczyzobiorca oraz dwóch pracowników.
ZOBACZ W KATALOGU
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

Willisch
Lodziarnie

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej