Jak zarobić na studiu fitness?
– Najwięcej studiów EMS jest w Krakowie. Uważamy, że w innych polskich miastach będą one równie znane – mówi Bartłomiej Stanek, dyrektor ds. rozwoju franczyzowej Studia Synergy.
Jakie szanse widzą państwo na rozwój sieci franczyzowej Studia Synergy na rynku polskim?
Franczyza EMS Synergy to sieć butikowych studiów EMS. Trening EMS to alternatywna aktywność dla konwencjonalnego treningu na siłowni. Obecnie jest bardzo popularna wśród klientów z Niemiec, Austrii, Francji czy krajów Beneluxu. Klienci studiów EMS doceniają efektywność oraz krótki czas treningu, który trwa tylko 20 minut raz w tygodniu. Właśnie dlatego widzimy szanse na rozwój sieci również w naszym kraju.
Gdzie szukacie franczyzobiorców?
Obecnie najwięcej studiów EMS jest w Krakowie (ok. 25). W związku z tym uważamy, że w innych polskich miastach system będzie równie popularny. Pod uwagę bierzemy takie miasta jak np.: Rzeszów, Warszawa czy Poznań. Jednak nie ograniczamy się jedynie do dużych aglomeracji, szukamy partnerów także w mniejszych miejscowościach.
Czym wyróżnia się franczyza EMS?
To, co nas wyróżnia to krótki czas trwania treningu, tylko 20 minut raz w tygodniu. To trening skrojony na potrzeby współczesnego klienta, a w skali makro najszybciej rozwijający się sektor w branży fitness. Oferujemy także sprawdzone know-how, butikowy design naszych studiów, niską kwotę inwestycji w porównaniu z klubem fitness czy siłownią.
Czy trzeba mieć doświadczenie w branży fitness, żeby otworzyć studio EMS?
Doświadczenie w branży nie jest konieczne. Jednak nie ukrywam, że najlepszymi partnerami biznesowymi są osoby pasjonujące się sportem lub fitnessem, które lubią aktywny tryb życia, trenerzy ze wsparciem inwestora oraz eksperci fitness. Ale nie tylko… Nasza marka jest otwarta także na współpracę z ekonomistami lub ekspertami sprzedaży, którzy lubią sport i chcieliby rozwijać swoje umiejętności w ramach własnej działalności.
Wydaje się, że biznes w branży fitness jest łatwy w prowadzeniu.
Tylko z pozoru. Odradzamy prowadzenie tego biznesu na własną rękę, bez wsparcia franczyzodawcy. Po pierwsze otwarcie własnego studia opiera się przede wszystkim na współpracy z młodymi ludźmi, z którymi trzeba znaleźć wspólny język oraz umieć ich zmotywować do angażowania się w życie studia. Należy też pamiętać, że treningi EMS dopiero od niedawna są rozpoznawalne w Polsce, dlatego szkoleń w tym zakresie jest naprawdę niewiele. Bez odpowiednio wykwalifikowanego zespołu, bardzo ciężko wejść w ten rynek. My możemy pochwalić się obszerną wiedzą na ten temat, ponieważ jesteśmy na rynku polskim od ponad pięciu lat i odbyliśmy wiele kursów, również za granicą. Bardzo istotne jest dobranie odpowiedniej strategii marketingowej i dotarcie do grupy docelowej oraz uświadomienie ludziom czym się zajmujemy.
Ile potencjalny franczyzobiorca Studia Synergy musi mieć pieniędzy na inwestycję?
Miesięczna opłata na fundusz marketingowy to wartość 2 proc. od wysokości sprzedaży netto, natomiast wstępna opłata franczyzowa szacowana jest na 11,8 tys. zł netto. Wysokość bieżącej opłaty franczyzowej uiszczanej miesięcznie od momentu otwarcia klubu to 6 proc. od sprzedaży netto. Minimalna kwota inwestycji w studio przy finansowaniu maszyn to przedział od 97 tys. zł do 120 tys. zł netto, a całkowity koszt inwestycji wynosi od 260 do 285 tys. zł netto.
Jakie wsparcie oferujecie w ramach pakietu franczyzowego EMS swoim partnerom?
Zakres pomocy, którą oferujemy jest bardzo szeroki. Dzielimy to na dwa etapy: przed i po otwarciu studia. Przed otwarciem pomagamy w znalezieniu lokalizacji, dokładnie ją badamy pod kątem grupy docelowej oraz aspektów technicznych lokalu. Następnie zaczynamy tworzyć lokal według naszego konceptu, korzystając z usług naszych dostawców. Dostarczamy rozwiązania informatyczne, płatnicze, prawne oraz przede wszystkim procedury dotyczące treningu, sprzedaży i obsługi klienta. Franczyzobiorca EMS oraz jego pracownicy przechodzą dokładne i kompletne szkolenie. Właściciel studia musi być wyszkolony w 100 proc. pod kątem wszystkich aspektów. Nasz partner otrzymuje także pełne wsparcie po otwarciu studia m.in pomoc ze strony przydzielonego opiekuna. Oferujemy również wsparcie marketingowe oraz prowadzenie kampanii przez centralę w social mediach.
Rozmawiała Maryla Pałasz
ZOBACZ W KATALOGU
Wyróżnione franczyzy
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Żabka
Sklepy typu convenience
Nest Bank
Placówki bankowe
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
So Coffee
Kawiarnie
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Santander
Placówki bankowe
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
Inne koncepty z branży beauty i fitness
Body Evolution
Studia modelowania sylwetki
Depilacja.pl
Salony depilacji laserowej
DepilConcept
Salony depilacji laserowej
EMS FitFactory
Studia treningu EMS
Estetic Point
Kliniki medycyny estetycznej
Fit+
Kluby fitness/siłownie
Fituro
Kluby fitness/siłownie
Gentlemen Barber Shop
Salony barberskie
Haircut Express
Salony fryzjerskie
In.Time
Studia treningu EMS
Jasmine Oriental Massage & Spa
Salony masażu orientalnego
Kosmetyczne Instytuty Dr Irena Eris
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Nano Gym
Kluby fitness/siłownie
Orient Massage & Thai Organic
Salony masażu orientalnego
Paradise Studio Solarium
Solaria
Perfect Look Clinic
Salony kosmetyczne
PILAT3S
Studia pilates
Platinum Active EMS
Studia treningu EMS
Studio Figura
Studia modelowania sylwetki
Świat Podologii
Centra podologiczne
Thai Bali Spa
Salony masażu tajskiego
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Xtreme KiDS
Sale zabaw dla dzieci
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Dobra decyzja
Sabina Pruski pracowała w pizzerii Tibesti2go kiedy pojawiła się oferta objęcia lokalu we franczyzę. Skorzystała z niej.
Z głową do peruk i do biznesu
Peruki przestały być niszowym gadżetem i takim także biznesem. Klienci poszukują gotowych peruk w sklepach internetowych oraz robionych w...
Czym zajmuje się Rada Franczyzobiorców Żabki?
Rada Franczyzobiorców Żabki ma już blisko 15-letnią tradycję. Jak układa się współpraca na linii Rada – centrala i co konkretnego z...
Bricomarché rozwija sieć w północnej Polsce
Bricomarché otworzył nowy market w Dobrym Mieście i tym samym wzmocnił swoją obecność na Warmii i Mazurach. To kolejny sklep sieci...

