Czy sushi się opłaca?

Cztery kolejne lokale Koku Sushi już przygotowują się do otwarcia. Ile trzeba zainwestować, aby otworzyć własny sushi bar?
In this article you will learn
- Young Engineers inspires children aged 4–15 to explore engineering through fun, hands-on activities like LEGO and Algobrix coding.
- Operating in 50+ countries, it has gained global recognition and achieved milestones like a Guinness World Record.
- Franchisees receive extensive training, marketing support, and flexible opportunities to run educational programs.
- The franchise requires a $6,000–$35,000 investment, strong interpersonal skills, and a passion for working with kids.
Pod marką Koku Sushi działa 26 restauracji. Tylko dwie z nich (w Białymstoku) to lokale własne, pozostałe są prowadzone przez franczyzobiorców.
– W ciągu kilku najbliższych miesięcy powstaną cztery nowe lokale – zapowiada Magdalena Matejczuk, menedżer sieci Koku Sushi. – Prace remontowe są już mocno zaawansowane w Jastrzębiu-Zdroju i Nowej Soli, natomiast Słupsk i Szczawno-Zdrój zaczynają pierwszy etap przygotowań w najbliższych dniach. Jednak to nie wszystkie plany na ten rok. Prowadzimy rozmowy z kolejnymi potencjalnymi partnerami. Poza tym przygotowujemy się także do wprowadzenia w całej sieci ekologicznych opakowań.
Sushi premium lub standard
Lokale Koku Sushi można otwierać w dwóch standardach – standard i premium. Tych ostatnich jest obecnie pięć. Restauracje premium są większe, bardziej eleganckie i nowocześniejsze w designie.
– Wzbogacone są o wyselekcjonowaną ofertę alkoholi wysokoprocentowych (w tym japońskich) – dodaje Magdalena Matejczuk. – Restauracje Koku Sushi Premium stworzyliśmy z myślą o tym, aby można było w nich organizować większe imprezy, takie jak biznesowe lunche, uroczystości rodzinne, spotkania towarzyskie.
Na restaurację premium potrzebny jest lokal wielkości 100-180 m2. Na inwestycję należy zaplanować kwotę rzędu 450 tys. zł. W tej sumie zawierają się koszty adaptacji i wyposażenia. Natomiast na lokal w wersji standard wystarczy powierzchnia 70-120 m2. Kapitał potrzebny na start to w tym przypadku 150-200 tys. zł.
Jednorazowa opłata za przystąpienie do sieci wynosi 25 tys. zł. Comiesięczna opłata franczyzowa to 2,5 tys. zł, niezależnie od formatu lokalu. Nie ma opłat marketingowych.
W miastach do 150 tys. mieszkańców franczyzobiorca uzyskuje wyłączność. W przypadku większych miast ta kwestia jest ustalana indywidualnie.
– W gastronomii sprawą pierwszorzędną jest lokalizacja. Kiedy inwestor ma już upatrzone miejsce, pomagamy ocenić jej plusy i minusy i razem opracowujemy plan wykorzystania jego mocnych stron – mówi Magdalena Matejczuk. – Przygotowujemy też aranżację wnętrza, projekty technologiczne, dokumenty. Przedstawiamy zaufanych dostawców sprzętu, produktów i naczyń. Wspólny koszyk zakupowy zapewnia dobre, wynegocjowane cen. Razem określamy również strategię promocji.
Franczyzodawca zapewnia także czterotygodniowe szkolenia pracowników, podczas których poznają oni receptury i uczą się przyrządzania dań.
– Po starcie lokalu jesteśmy w ciągłym kontakcie, korygujemy ewentualne błędy, doradzamy i wspieramy. Obejmujemy naszych partnerów ogólnosieciowymi akcjami marketingowymi – informuje Magdalena Matejczuk.
Sushi dla wszystkich?
Według licencjodawcy Koku Sushi, pochodzący z Japonii przysmak nie jest dziś w Polsce już daniem elitarnym. Co więcej, jest też bardzo popularne w grupie najmłodszych, nastolatków i studentów, co dobrze rokuje na przyszłość.
– Generalnie coraz większa grupa Polaków jada na mieście lub zamawia dania w systemie delivery. Największy przyrost klientów obserwowaliśmy w grupie klientów kupujących online. Można powiedzieć, że gastronomia przeszła właśnie internetową rewolucję jeśli chodzi o sposób zamawiania – uważa Magdalena Matejczuk. – I wszystkie znaki wskazują, że progres będzie się odbywał przy zastosowaniu nowych technologii i internetowych kanałów komunikacyjnych. Stąd nasza decyzja, by zainwestować w autorskie rozwiązanie IT, które zostało przygotowane specjalnie na potrzeby naszej sieci. Chodzi o kartę lojalnościową, która skoordynowana jest z aplikacją online i całym systemem sprzedaży.
WIZYTÓWKA MARKI KOKU SUSHI
Sieć sushi barów, rozwijająca się od 2004 roku.
KOKU SUSHI W 2019 roku
- 2 lokale własne
- 24 lokale franczyzowe
- kwota inwestycji od 150 tys. zł
Main conclusions
- Young Engineers addresses the growing demand for engineering skills by fostering curiosity and passion for the subject among children through innovative, hands-on educational programs.
- The franchise offers a unique business opportunity with strong global recognition, extensive support, and flexible work options for individuals passionate about education and engineering.
- With low initial investment and diversified revenue streams, Young Engineers is well-suited for franchisees who enjoy working with children and have strong communication and management skills.
- Young Engineers combines education and entertainment to prepare children for future workforce challenges while providing franchisees with a scalable and impactful business model.
See in catalogue

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Master licenses
Featured franchises

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Master licenses
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
News

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...