Jak zarobić na strzyżeniu?
– W Polsce działa jedynie 300 salonów barberskich. Nisza związana z profesjonalnym fryzjerstwem męskim jest ogromna – mówi Aleksander Sadovsky, właściciel BarberShop.
Pasjonuje się pan barberstwem, stąd pomysł na założenie The Sadowsky BarberShop?
Ta branża jest mi doskonale znana. Przez kilka lat rozwijałem sieć salonów barberskich na Ukrainie. Zatem dobrze znam specyfikę branży oraz wymagania klientów. Gdy przeprowadziłem się do Rzeszowa zdecydowałem się otworzyć własną sieć w Polsce.
Salony barberskie są coraz bardziej popularne. Nie bał się pan konkurencji?
Zaskoczę panią. Szybko po przeprowadzce do Rzeszowa okazało się, że nie mam miejsca, w którym mógłbym się profesjonalnie ostrzyc. Nie mogłem znaleźć profesjalnego barbera, zatem o konkurencji nie było mowy. Właśnie wtedy zdecydowałem się przełożyć swoje doświadczenie na wlasny biznes.
Zrobił pan badanie rynku przed założeniem działalności?
Oczywiście. W całej Polsce mamy 300 salony barberskich i ponad 300 tys. salonów fryzjerskich. Jak widać nisza związana z profesjonalnym fryzjerstwem męskim jest ogromna, a potencjał jeszcze większy. Usługi oferowane w salonach damsko-męskich nie są wykonywane z taką dbałością, jak w salonach barberskich, dlatego zapotrzebowanie na profesjonalnych barberów ciągle rośnie.
Gdzie pan szuka franczyzobiorców?
Przede wszystkim w miastach powyżej 50 tys. mieszkańców, ponieważ chcę, aby każdy z franczyzobiorców miał możliwość otwierania kolejnych salonów barberskich pod naszą marką. Jeden franczyzobiorca może otworzyć w takim mieście nawet trzy salony. Docelowo chcemy otworzyć 50 placówek w całej Polsce, a później rozszerzyć zasięg na inne kraje w Europie.
Czy franczyzobiorcą może zostać tylko profesjonalny barber?
Nie. Nie szukamy franczyzobiorców wśród barberów. Ale oczywiście znajomość branży jest jak najbardziej mile widziana. Przede wszystkim potrzebni nam są ludzie, którzy do pracy podejdą z pasją.
Jakie są koszty inwestycji w biznes?
Oferujemy trzy opcje franczyzowe: Partial, Half i Full. W opcji Full franczyzobiorcę interesuje jedynie lokal oraz rekrutacja pracowników. Wszystkim innym zajmujemy się my. Od remontu, po wyposażenie barberów w odpowiedni sprzęt i kosmetyki do pielęgnacji. Koszt opcji Full wynosi 300 tys. zł, Partial – 50 tys. zł, a Half – 150 tys. zł. Zwrot z inwestycji w najdroższą licencję następuje po 25 miesiącach. Przyszłym franczyzobiorcom rekomendujemy właśnie tę ostatnią opcję wejścia we współpracę.
Czy franczyzobiorca rekrutuje do salonu jedynie profesjonalnych fryzjerów?
Nie. Mogą to być osoby, które w ogóle nie mają doświadczenia lub ci, którzy po latach przerwy chcieliby wrócić do zawodu. W naszej sieci mamy Akademię, w której przeprowadzamy dwumiesięczne szkolenie przyszłych pracowników.
Franczyzobiorca sam musi znaleźć lokal?
Tak. Wybiera 10 lokali, które następnie my oceniamy pod kątem potencjału. Każdy nasz salon wygląda tak samo. Sugerujemy franczyzobiorcom inwestycję za 300 tys. zł, ponieważ w tej kwocie mieści się przede wszystkim pełna adaptacja lokalu oraz jego wyposażenie w profesjonalny sprzęt. Franczyzobiorca otwiera już gotowy salon.
Ma pan już za sobą pierwsze rozmowy z potencjalnymi franczyzobiorcami?
Tak. Trochę są zaskoczeni wysokim progiem wejścia w biznes, ale tłumaczę, że to inwestycja, która zwraca się dość szybko, ponieważ klienci doceniają jakość usług oraz atmosferę, która panuje w naszym salonie. W Rzeszowie miesięcznie obsługujemy ok. tysiać mężczyzn. Te liczby o czymś świadczą.
Rozmawiała Maryla Pałasz
WIZYTÓWKA SIECI THE SADOVSKY BARBERSHOP
Salon fryzjerski dla mężczyzn, w którym są świadczone pusługi barberskie.
- kwota inwestycji od 50 tys. zł do 300 tys zł.
- jeden salon własny
ZOBACZ W KATALOGU
AgencjaTlumaczen.pl
Biura tłumaczeń i przygotowanie dokumentów
Citybox24.pl
Magazyny samoobsługowe
epaka.pl
Usługi kurierskie
Extra Services
Przeprowadzki, sprzątanie, naprawy, konserwacja
Fashion Laundromat
Pralnie samoobsługowe
Furgonetka Punkt
Usługi kurierskie
Kobieta i Rozwód
Centra wsparcia w trakcie rozwodu
Mail Boxes Etc.
Usługi kurierskie
Pralnia EBS
Pralnie samoobsługowe
Quick Ride
Wynajem hulajnóg, taksówki i dostawy jedzenia
Ship Center
Usługi kurierskie
Speed Queen
Pralnie samoobsługowe
Upadłości - Ekspert
Oddłużania i obrót nieruchomościami
Wyróżnione franczyzy
Żabka
Sklepy typu convenience
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Nest Bank
Placówki bankowe
So Coffee
Kawiarnie
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Santander
Placówki bankowe
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
Inne koncepty z branży usługi dla konsumentów
AgencjaTlumaczen.pl
Biura tłumaczeń i przygotowanie dokumentów
Citybox24.pl
Magazyny samoobsługowe
epaka.pl
Usługi kurierskie
Extra Services
Przeprowadzki, sprzątanie, naprawy, konserwacja
Fashion Laundromat
Pralnie samoobsługowe
Furgonetka Punkt
Usługi kurierskie
Kobieta i Rozwód
Centra wsparcia w trakcie rozwodu
Mail Boxes Etc.
Usługi kurierskie
Pralnia EBS
Pralnie samoobsługowe
Quick Ride
Wynajem hulajnóg, taksówki i dostawy jedzenia
Ship Center
Usługi kurierskie
Speed Queen
Pralnie samoobsługowe
Upadłości - Ekspert
Oddłużania i obrót nieruchomościami
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Dobra decyzja
Sabina Pruski pracowała w pizzerii Tibesti2go kiedy pojawiła się oferta objęcia lokalu we franczyzę. Skorzystała z niej.
Z głową do peruk i do biznesu
Peruki przestały być niszowym gadżetem i takim także biznesem. Klienci poszukują gotowych peruk w sklepach internetowych oraz robionych w...
Czym zajmuje się Rada Franczyzobiorców Żabki?
Rada Franczyzobiorców Żabki ma już blisko 15-letnią tradycję. Jak układa się współpraca na linii Rada – centrala i co konkretnego z...
Bricomarché rozwija sieć w północnej Polsce
Bricomarché otworzył nowy market w Dobrym Mieście i tym samym wzmocnił swoją obecność na Warmii i Mazurach. To kolejny sklep sieci...


