Jak zarobić na strzyżeniu?

Franczyzobiorca poszukiwany
Info

In this article you will learn

  1. Young Engineers inspires children aged 4–15 to explore engineering through fun, hands-on activities like LEGO and Algobrix coding.
  2. Operating in 50+ countries, it has gained global recognition and achieved milestones like a Guinness World Record.
  3. Franchisees receive extensive training, marketing support, and flexible opportunities to run educational programs.
  4. The franchise requires a $6,000–$35,000 investment, strong interpersonal skills, and a passion for working with kids.
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Pasjonuje się pan barberstwem, stąd pomysł na założenie The Sadowsky BarberShop?

Ta branża jest mi doskonale znana. Przez kilka lat rozwijałem sieć salonów barberskich na Ukrainie. Zatem dobrze znam specyfikę branży oraz wymagania klientów. Gdy przeprowadziłem się do Rzeszowa zdecydowałem się otworzyć własną sieć w Polsce.

Salony barberskie  są coraz bardziej popularne. Nie bał się pan konkurencji?

Zaskoczę panią. Szybko po przeprowadzce do Rzeszowa okazało się, że nie mam miejsca, w którym mógłbym się profesjonalnie ostrzyc. Nie mogłem znaleźć profesjalnego barbera, zatem o konkurencji nie było mowy. Właśnie wtedy zdecydowałem się przełożyć swoje doświadczenie na wlasny biznes.

Zrobił pan badanie rynku przed założeniem działalności?

Oczywiście. W całej Polsce mamy 300 salony barberskich i ponad 300 tys. salonów fryzjerskich. Jak widać nisza związana z profesjonalnym fryzjerstwem męskim jest ogromna, a potencjał jeszcze większy. Usługi oferowane w salonach damsko-męskich nie są wykonywane z taką dbałością, jak w salonach barberskich, dlatego zapotrzebowanie na profesjonalnych barberów ciągle rośnie.

Gdzie pan szuka franczyzobiorców?

Przede wszystkim w miastach powyżej 50 tys.  mieszkańców, ponieważ chcę, aby każdy z franczyzobiorców miał możliwość otwierania kolejnych salonów barberskich pod naszą marką. Jeden franczyzobiorca może otworzyć w takim mieście nawet trzy salony. Docelowo chcemy otworzyć 50 placówek w całej Polsce, a później rozszerzyć zasięg na inne kraje w Europie.

Czy franczyzobiorcą może zostać tylko profesjonalny barber?

Nie. Nie szukamy franczyzobiorców wśród barberów. Ale oczywiście znajomość branży jest jak najbardziej mile widziana. Przede wszystkim potrzebni nam są ludzie, którzy do pracy podejdą z pasją.

Jakie są koszty inwestycji w biznes?

Oferujemy trzy opcje franczyzowe: Partial, Half i Full. W opcji Full franczyzobiorcę interesuje jedynie lokal oraz rekrutacja pracowników. Wszystkim innym zajmujemy się my. Od remontu, po wyposażenie barberów w odpowiedni sprzęt i kosmetyki do pielęgnacji. Koszt opcji Full wynosi 300 tys. zł, Partial – 50 tys. zł, a Half – 150 tys. zł. Zwrot z inwestycji w najdroższą licencję następuje po 25 miesiącach. Przyszłym franczyzobiorcom rekomendujemy właśnie tę ostatnią opcję wejścia we współpracę.

Czy franczyzobiorca rekrutuje do salonu jedynie profesjonalnych fryzjerów?

Nie. Mogą to być osoby, które w ogóle nie mają doświadczenia lub ci, którzy po latach przerwy chcieliby wrócić do zawodu. W naszej sieci mamy Akademię, w której przeprowadzamy dwumiesięczne szkolenie przyszłych pracowników.  

Franczyzobiorca sam musi znaleźć lokal?

Tak. Wybiera 10 lokali, które następnie my oceniamy pod kątem potencjału. Każdy nasz salon wygląda tak samo. Sugerujemy franczyzobiorcom inwestycję za 300 tys. zł, ponieważ w tej kwocie mieści się przede wszystkim pełna adaptacja lokalu oraz jego wyposażenie w profesjonalny sprzęt. Franczyzobiorca otwiera już gotowy salon. 

Ma pan już za sobą pierwsze rozmowy z potencjalnymi franczyzobiorcami?

Tak. Trochę są zaskoczeni wysokim progiem wejścia w biznes, ale tłumaczę, że to inwestycja, która zwraca się dość szybko, ponieważ klienci doceniają jakość usług oraz atmosferę, która panuje w naszym salonie. W Rzeszowie miesięcznie obsługujemy ok. tysiać mężczyzn. Te liczby o czymś świadczą.

Rozmawiała Maryla Pałasz

WIZYTÓWKA SIECI THE SADOVSKY BARBERSHOP

Salon fryzjerski dla mężczyzn, w którym są świadczone pusługi barberskie. 

  • kwota inwestycji od 50 tys. zł do 300 tys zł. 
  • jeden salon własny 
Info

Main conclusions

  1. Young Engineers addresses the growing demand for engineering skills by fostering curiosity and passion for the subject among children through innovative, hands-on educational programs.
  2. The franchise offers a unique business opportunity with strong global recognition, extensive support, and flexible work options for individuals passionate about education and engineering.
  3. With low initial investment and diversified revenue streams, Young Engineers is well-suited for franchisees who enjoy working with children and have strong communication and management skills.
  4. Young Engineers combines education and entertainment to prepare children for future workforce challenges while providing franchisees with a scalable and impactful business model.
Franchise units Over 200
Author
Maryla Pałasz
dziennikarz

See in catalogue

Featured franchises

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €