Intratne zajęcie
Franczyzodawca Podologia.pl zapewnia, że zysk z jednej wizyty wynosi 300-500 zł. Kto może zostać franczyzobiorcą marki?
Firma Podologia.pl oferuje diagnostykę komputerową stóp połączoną ze sprzedażą wkładek ortopedycznych oraz obuwia. Jan Głodowski wraz z żoną są partnerami Podologia.pl od 2017 roku. Franczyzobiorca zwraca uwagę na to, że w ramach współpracy on i jego kadra otrzymali niezbędną wiedzę z podstaw podologii i ortopodologii w ramach kursów szkoły eduPodologia.pl.
– Programy kursów są tak zaprojektowane, aby każdy był w stanie przyswoić sobie przekazywane informacje. Do sieci Podologia.pl w większości przystępują osoby, które mają związek z medycyną, najczęściej są to fizjoterapeuci – mówi Jan Głodowski.
Pozafinansowe powody
Małżeństwo zdecydowało się na współpracę z Podologia.pl, ponieważ – jak twierdzą – tęskniło za pracą z pacjentem.
– Oboje z żoną jesteśmy z wykształcenia pielęgniarzami i pracownikami naukowymi Uniwersytetu Medycznego w Poznaniu. Zależało nam na tym, aby wrócić do pracy z pacjentem. Wcześniej wspólnie prowadziliśmy szereg działań związanych z wykorzystaniem nowoczesnych technik nauczania dla pielęgniarek i położnych w mediach społecznościowych, w których pojawiały się też kwestie podologiczne – dodaje Jan Głodowski.
Specjalista zaznacza, że w tym zawodzie niezwykle istotna jest determinacja oraz zainteresowanie dziedziną podologii.
– Bardzo ważne jest też zamiłowanie do pracy z drugim człowiekiem oraz chęć poszerzania swojej wiedzy – mówi Głodowski.
Oferta Podologia.pl jest skierowana głównie do fizjoterapeutów i specjalistów rehabilitacji, ale konceptem interesują się również osoby bez wykształcenia medycznego.
Elastyczny model
Z Podologia.pl można współpracować na dwa sposoby. Jeden z nich polega na otwarciu gabinetu w istniejącej już placówce medycznej, drugi - niezależnego punktu franczyzowego marki Podologia.pl. W zależności od wybranego modelu współpracy kwota inwestycji wyniesie od 5 tys. do 87 tys. zł netto.
– Nie pobieramy opłat za licencję. Mamy placówki, w których inwestycja zwróciła się już po czterech tygodniach działalności. Nasz najtańszy system współpracy wymaga inwestycji 5 tys. zł, a zysk z jednej godzinnej wizyty wynosi 300-500 zł. Prawie żadne produkty i usługi nie są w Polsce refundowane. A cały czas istnieją bardzo duże potrzeby z zakresu kompleksowej diagnostyki postawy oraz indywidualnych wkładek ortopedycznych. Po liczbie zapytań widzimy, jak duże jest zainteresowanie otwieraniem nowych gabinetów – mówi Aleksandra Bitenc-Jasiejko, współwłaścicielka Podologia.pl.
Jan Głodowski podkreśla, że sieć nie nakłada sztywnych wymogów prowadzenia działalności.
– Podologia.pl daje dużą swobodę działania. Otwarcie naszego gabinetu poprzedzone było szkoleniami m.in. z zakresu diagnostyki komputerowej aparatu chodu i projektowania wkładek. Po dwóch miesiącach wiedzieliśmy, że chcemy otworzyć więcej gabinetów. Placówka, którą wynajmowaliśmy szybko okazała się zbyt mała. Aktualnie prowadzimy praktykę w Centrum Ortopodologii i Rehabilitacji TerraCare w Poznaniu, w którym mamy cztery gabinety. Ale na tym nie chcemy poprzestać – mówi Jan Głodowski.
Franczyzodawca nie oczekuje od partnera, aby działał on pod marką Podologia.pl.
– Osoba, która jest gotowa do współpracy z nami, ma zapewnioną wizytówkę na naszej stronie. My kierujemy pacjentów do konkretnego partnera w zależności od tego, jakie prowadzi on usługi. Wspólnie z partnerami organizujemy także badania populacyjne, np. badania stóp w przedszkolach w Polsce – dodaje Aleksandra Bitenc-Jasiejko.
Obecnie sieć rozwija się także za granicą. Swoje placówki ma w Rosji, na Węgrzech, w Rumunii, Czechach, Serbii, Izraelu, Anglii, Belgii i Irlandii. Ale najbardziej dynamicznie rozwija się na Ukrainie, gdzie ma już ok. 50 placówek.
WIZYTÓWKA MARKI PODOLOGIA.PL
- Kwota inwestycji: minimum 5 tys. zł;
- Zysk z jednej wizyty: 300-500 zł;
- Podologia.pl ma obecnie 50 placówek w Polsce.
Wyróżnione franczyzy
Żabka
Sklepy typu convenience
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Nest Bank
Placówki bankowe
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
So Coffee
Kawiarnie
Santander
Placówki bankowe
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Inne koncepty z branży opieka zdrowotna
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Bricomarché rozwija sieć w północnej Polsce
Bricomarché otworzył nowy market w Dobrym Mieście i tym samym wzmocnił swoją obecność na Warmii i Mazurach. To kolejny sklep sieci...
Biznes na szkle, nie na plastiku
– Rosnące zainteresowanie napojami w szklanych butelkach tworzy nowe możliwości zarabiania w naszej branży – mówi Maciej Wojciechowski,...
Franczyza na sportowo
Sport to zdrowie. A czy zajęcia sportowe dla dzieci to dobry sposób na biznes? Franczyzodawca Akademii Młodych Sportowców przekonuje, że tak.
Bank to biznes
Według Alior Banku przedsiębiorczość to najważniejsza cecha franczyzobiorcy bankowego.


