Edukacja przenosi się do sieci

Angielski wirtualnie
Info

In this article you will learn

  1. Young Engineers inspires children aged 4–15 to explore engineering through fun, hands-on activities like LEGO and Algobrix coding.
  2. Operating in 50+ countries, it has gained global recognition and achieved milestones like a Guinness World Record.
  3. Franchisees receive extensive training, marketing support, and flexible opportunities to run educational programs.
  4. The franchise requires a $6,000–$35,000 investment, strong interpersonal skills, and a passion for working with kids.
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Spowodowane epidemią wirusa zamknięcie szkół, które potrwa co najmniej do Wielkanocy, pociągnęło za sobą zawieszenie zajęć dodatkowych dla dzieci w placówkach edukacyjnych: językowych, sportowych, informatycznych itd. Walcząc z groźbą utraty dochodów i klientów ich właściciele musieli w ekspresowym tempie znaleźć kryzysowe rozwiązania. 
– Błyskawicznie podjęliśmy decyzję o utworzeniu platformy z zajęciami on-line – mówi Tonia Bochińska, współwłaścicielka i dyrektor generalny Early Stage.

Lektor on-line

Na pierwsze dwa tygodnie zawieszenia zajęć w placówkach edukacyjnych Early Stage przygotowało filmy i interaktywne materiały do samodzielnej nauki on-line. 
– Powstały w cztery dni. Umieszczamy je na platformie na bieżąco, codziennie wysyłając klientom kody dostępu – wyjaśnia Tonia Bochińska.

W tym czasie lektorzy pracujący we wszystkich placówkach Early Stage przygotowują się do prowadzenia zajęć on-line, na żywo. Zajęcia mają odbywać się dwa razy w tygodniu dla każdej grupy, tak jak jest to w standardowej ofercie szkoły. Tyle że uczniowie i nauczyciele będą się ze sobą komunikować za pośrednictwem specjalnej platformy do wideokonferencji, do której dostęp wykupiła centrala. 
– Przez pierwsze dwa tygodnie nauczyciele mają czas, aby zapoznać się z platformą, opracować metody, które najlepiej sprawdzą się przy zajęciach on-line, przeprowadzają też lekcje próbne. Przez cały czas otrzymują też wynagrodzenie – podkreśla Tonia Bochińska. – Nasz zespół marketingowy natomiast mocno pracuje nad promocją naszych nowych działań. Jeszcze nigdy nie mieliśmy aż tylu pochlebnych opinii w mediach społecznościowych. Dzięki udostępnianym materiałom filmowym rodzice zobaczyli, jak nasze zajęcia wyglądają „od środka”.

Dyrektor Early Stage podkreśla, że wszelkie „kryzysowe” rozwiązania, opracowane centralnie, są dostępne w całej sieci, czyli także dla wszystkich franczyzobiorców.
 – To pokazuje, że zwłaszcza w trudnych sytuacjach grupa to siła – mówi Tonia Bochińska. – Oczywiście, jak wielu przedsiębiorców w tej chwili obawiamy się o przyszłość. Staramy się jednak jak najlepiej odnaleźć się w nowych okolicznościach, mając na uwadze, że pod naszym szyldem swój biznes prowadzi tak wiele osób.

Licencja na biznes

W ponad 500 placówkach Early Stage w całej Polsce uczy się obecnie ponad 33 tys. uczniów. Większość franczyzobiorców konceptu to nauczyciele i lektorzy, z doświadczeniem w pracy z dziećmi. 
– Franczyzobiorcy przechodzą szkolenia metodyczne, marketingowe, administracyjne i HR. Mają stałe wsparcie opiekunów metodycznych i administracyjnych oraz specjalistów ds. marketingu, sprzedaży, IT i HR. Otrzymują program nauczania dla dzieci i młodzieży w wieku 3-18 lat oraz autorskie materiały dydaktyczne – wylicza Izabela Mieszała z Early Stage. – Know-how dotyczące prowadzenia szkoły udostępnione jest na wewnętrznej platformie on-line.

Franczyzodawca zapewnia, że inwestycja początkowa nie jest duża – na start wystarczy 4-5 tys. zł, które trzeba przeznaczyć na przeprowadzenie lokalnych akcji promocyjnych. Marketing on-line zapewnia Early Stage. Inwestycję obniża też fakt, że nie ma konieczności otwierania placówki stacjonarnej. Zajęcia można prowadzić w salach wynajmowanych na godziny w szkołach.

Na początku franczyzobiorca musi też wpłacić kaucję, w wysokości 2 tys. zł, która jest mu zwracana w momencie startu pierwszej grupy zajęciowej. Miesięczna opłata franczyzowa wynosi od 12 do 7 proc. przychodu. Jej wysokość maleje wraz ze wzrostem oddziału i liczby uczniów.

 

WIZYTÓWKA MARKI EARLY STAGE

Polska sieć szkół języka angielskiego, istniejąca od 26 lat.

EARLY STAGE W 2019 ROKU

  • ponad 500 placówek
  • w 2019 otwarto pierwszą szkołę za granicą, na Litwie
  • we wszystkich szkołach uczy się ponad 33 tys. uczniów
Info

Main conclusions

  1. Young Engineers addresses the growing demand for engineering skills by fostering curiosity and passion for the subject among children through innovative, hands-on educational programs.
  2. The franchise offers a unique business opportunity with strong global recognition, extensive support, and flexible work options for individuals passionate about education and engineering.
  3. With low initial investment and diversified revenue streams, Young Engineers is well-suited for franchisees who enjoy working with children and have strong communication and management skills.
  4. Young Engineers combines education and entertainment to prepare children for future workforce challenges while providing franchisees with a scalable and impactful business model.
Franchise units Over 200
Author
Monika Wojniak-Żyłowska
dziennikarz

See in catalogue

Featured franchises

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €