Kobieca franczyza w duecie
Karolina Chylińska i Anna Mazurek-Halo wspólnie zainwestowały we franczyzę Naturhouse. Czy spółka wyszła im na zdrowie?
Karolina Chylińska i Anna Mazurek-Halo chodziły do tej samej licealnej klasy. Po szkole ich drogi się rozeszły: Anna została farmaceutką, Karolina skończyła technologię żywności i żywienie człowieka i po studiach trafiła do pracy w firmie Naturhouse.
– Był rok 2007, firma wchodziła na polski rynek. Przez pół roku pracowałam jako asystentka w pierwszym krakowskim punkcie, a później jako dietetyczka – wspomina Karolina Chylińska. – Poznałam dobrze firmę, obserwowałam, jak przez te wszystkie lata się zmieniała i rozwijała, jak otwierały się nowe placówki, jak wchodziły do sprzedaży nowe suplementy i to wszystko utwierdziło mnie w przekonaniu, że warto poprowadzić własny punkt.
Kobiety czują branżę
Tak się złożyło, że akurat w tym samym czasie, po kilkunastu latach pracy jako farmaceutka, Anna Mazurek-Halo potrzebowała zmiany.
– I właśnie wtedy Karolina zainteresowała mnie dietetyką i firmą Naturhouse – opowiada pani Anna. – Postanowiłyśmy razem otworzyć punkt w Wieliczce i tak to się zaczęło. W międzyczasie zrobiłam studia podyplomowe, cały czas poszerzam też wiedzę dietetyczną na różnych szkoleniach i dzisiaj już nie wyobrażam sobie, że mogłabym się zajmować czymś innym.
Z czasem wspólniczki zdecydowały o przejęciu kolejnego gabinetu, w Krakowie.
Naturhouse to międzynarodowa marka centrów dietetycznych, która od 2006 roku działa nad Wisłą. Kobiety stanowią aż 80 proc. jej franczyzobiorców.
– Naturhouse to typowo kobieca branża. Z naszej oferty korzystają głównie panie – kto więc mógłby lepiej zarządzać placówką? – mówi Gabriela Chuberska, specjalista ds. marketingu i reklamy Naturhouse Polska. – Panie doskonale czują naszą misję i mają sporą świadomość tego, czego same oczekiwałyby będąc na miejscu naszych klientek. Która z nas choć raz w życiu nie próbowała się odchudzać? Z własnego doświadczenia wiemy jak trudno jest czasem osiągnąć i utrzymać właściwą wagę. To empatyczne podejście bardzo pomaga w prowadzeniu biznesu, jakim jest własne Centrum Dietetyczne Naturhouse.
Wsparcie w parze
Własne centrum dietetyczne to dobry pomysł na biznes dla osób, które ukończyły studia na kierunku dietetyka lub technologia żywności i żywienie człowieka, biologia, medycyna lub przeszły specjalistyczne kursy i szkolenia w tym zakresie. Ale franczyzodawca zapewnia, że nawet jeśli ktoś nie posiada kierunkowego doświadczenia, może zostać licencjobiorcą marki – wystarczy zatrudnić odpowiedni personel. Kwota inwestycji to 65-85 tys. zł netto (łącznie z kosztami adaptacji lokalu). W sieci obowiązuje roczna opłata licencyjna w wysokości 2,4 tys. zł netto. Obecnie Naturhouse ma w Polsce 65 placówek własnych oraz 237 franczyzowych.
Wspólna praca pomaga też franczyzobiorczyniom z Wieliczki godzić pracę z życiem rodzinnym.
– Nasze córki urodziły się w tym samym czasie, dzieli je 30 dni. Jak dzieci były małe, bywało ciężko – przyznaje Karolina Chylińska. – Teraz też zdarzają się gorsze dni, zwłaszcza gdy przychodzi sezon chorobowy, ale możemy się wtedy nawzajem zastępować. Dzięki prowadzeniu firmy nauczyłyśmy się też lepszej organizacji czasu. Często biegamy między zajęciami, pracą i domem z zegarkiem w ręku, ale mamy silne charaktery, pomoc ze strony mężów, miliony przegadanych minut na telefonie i udaje nam się to wszystko jakoś pogodzić.
WIZYTÓWKA FIRMY NATURHOUSE
Sieć centrów dietetycznych.
NATURHOUSE W 2019 ROKU
- 65 placówek własnych
- 237 placówek franczyzowych
- roczna opłata licencyjna 2,4 tys. zł netto
Wyróżnione franczyzy
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Żabka
Sklepy typu convenience
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Nest Bank
Placówki bankowe
Santander
Placówki bankowe
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
So Coffee
Kawiarnie
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Z głową do peruk i do biznesu
Peruki przestały być niszowym gadżetem i takim także biznesem. Klienci poszukują gotowych peruk w sklepach internetowych oraz robionych w...
Czym zajmuje się Rada Franczyzobiorców Żabki?
Rada Franczyzobiorców Żabki ma już blisko 15-letnią tradycję. Jak układa się współpraca na linii Rada – centrala i co konkretnego z...
Bricomarché rozwija sieć w północnej Polsce
Bricomarché otworzył nowy market w Dobrym Mieście i tym samym wzmocnił swoją obecność na Warmii i Mazurach. To kolejny sklep sieci...
Franczyza na sportowo
Sport to zdrowie. A czy zajęcia sportowe dla dzieci to dobry sposób na biznes? Franczyzodawca Akademii Młodych Sportowców przekonuje, że tak.


