Poukładany biznes
Wystarczy 65-100 tys. zł, żeby otworzyć sklep DDD Dobre Dla Domu. Jakie wsparcie franczyzobiorcom zapewnia franczyzodawca marki?
Marka DDD Dobre Dla Domu obecna jest na rynku od kilkunastu lat. Od początku działalności pozycjonuje się jako firma specjalistyczna w segmencie podłóg, drzwi i akcesoriów ze średniej i wyższej półki cenowej i przez lata wypracowała sobie pozycję eksperta w tej dziedzinie. Obecnie w sieci funkcjonuje 39 salonów z czego 37 prowadzą franczyzobiorcy.
Budujesz czy remontujesz?
Sklep z podłogami, drzwiami i akcesoriami zarabia zarówno na klientach z rynku pierwotnego, jak i wtórnego. Potencjalnym klientem z pierwszej grupy są właściciele nowych mieszkań, domów jednorodzinnych oraz deweloperzy, którzy wykańczają mieszkania czy domy pod klucz. Nie bez znaczenia pozostaje druga grupa klientów, czyli ludzie remontujący mieszkania, zarówno pojedynczo, jak i w ramach spółdzielni czy wspólnot. Paweł Soroka, dyrektor działu wsparcia sprzedaży DDD Dobre Dla Domu, ocenia, że w okresie boomu budowlanego zawsze przeważają klienci urządzający nowe domy i mieszkania. Obecnie te proporcje rozkładają się 65 do 35 proc. na korzyść klientów z rynku pierwotnego.
– Polacy z coraz większą atencją podchodzą do urządzania wnętrz lub ich remontów. Chcą, aby ich mieszkanie było ładne, zgodnie z najnowszymi trendami promowanymi przez projektantów i architektów wnętrz – mówi Paweł Soroka. – Te trendy przekładają się na wzrost sprzedaży w segmencie droższych paneli podłogowych, podłóg drewnianych i drzwi.
Otwieramy sklep z art. dla domu
Wysokość inwestycji w sklep DDD Dobre Dla Domu zależna jest od wielkości lokalu i wynosi 65-100 tys. zł. Franczyzobiorca może liczyć na projekt aranżacji salonu, plan sklepu oraz wizualizację zewnętrzną. Firma konsultuje z franczyzobiorcą ofertę handlową sklepu, rekomendując konkretne modele podłóg i drzwi w oparciu o dane sprzedażowe z analogicznych lokalizacji. Dzięki temu maleje ryzyko nietrafienia z ofertą w potrzeby lokalnego rynku. Spółka zapewnia także wyposażenie sklepu: meble ekspozycyjne, elementy reklamy oraz wsparcia handlowego. Pierwsze zatowarowanie i ekspozycja drzwi to wydatek ok. 40-50 tys. zł.
Wydatki na reklamę
Partner współfinansuje również kampanię marketingową na otwarcie sklepu. To wydatek tym bardziej opłacalny, że centrala DDD wspomaga zarówno organizacyjnie, jak i finansowo start biznesu. Według szacunków centrali już w 3-4 miesiącu od otwarcia sklep zaczyna zarabiać – oczywiście przy zaangażowaniu partnera w pozyskiwanie klientów oraz działaniach zgodnych ze standardami. Aby ułatwić franczyzobiorcy rynkowy start, przez pierwszy rok współpracy DDD oferuje preferencyjny system opłat franczyzowych. W tym okresie firma również wspiera finansowo lokalne działania marketingowe partnera oraz oferuje specjalne warunki zakupowe. To pozwala na zrównoważony rozwój w okresie, kiedy franczyzobiorcy zdobywają rynek.
Najlepsze sklepy osiągają zwrot z inwestycji już po pierwszym roku swojej działalności. Według informacji spółki DDD Dobre Dla Domu, większość właścicieli sklepów w sieci bardzo pozytywnie ocenia wysokość obrotów po IV kwartałach 2019 roku.
Wizytówka DDD Dobre Dla Domu:
Sieć sklepów z artykułami wyposażenia wnętrz.
- 2 sklepy własne
- 34 sklepy franczyzowe
- Członek Polskiej Organizacji Franczyzodawców
ZOBACZ W KATALOGU
Wyróżnione franczyzy
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Żabka
Sklepy typu convenience
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Nest Bank
Placówki bankowe
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Santander
Placówki bankowe
So Coffee
Kawiarnie
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
Inne koncepty z branży dom i ogród
Aflamo
Salony z kominkami
Bricomarché (Grupa Muszkieterów)
Supermarkety dom i ogród
Carré Blanc
Sklepy z ręcznikami i pościelą
Dr Materac
Sklepy z wyposażeniem sypialni
Homla
Sklepy z artykułami wyposażenia wnętrz
Horizon Estate
Biura nieruchomości
Jesion Inwestycje
Urządzanie wnętrz
Komandor
Szafy, garderoby, kuchnie oraz meble na wymiar
Komfort
Sklepy z podłogami i drzwiami
Krishome
Sklepy ze stolarką okienną
PSB Mrówka
Sklepy DIY
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Z głową do peruk i do biznesu
Peruki przestały być niszowym gadżetem i takim także biznesem. Klienci poszukują gotowych peruk w sklepach internetowych oraz robionych w...
Czym zajmuje się Rada Franczyzobiorców Żabki?
Rada Franczyzobiorców Żabki ma już blisko 15-letnią tradycję. Jak układa się współpraca na linii Rada – centrala i co konkretnego z...
Bricomarché rozwija sieć w północnej Polsce
Bricomarché otworzył nowy market w Dobrym Mieście i tym samym wzmocnił swoją obecność na Warmii i Mazurach. To kolejny sklep sieci...
Franczyza na sportowo
Sport to zdrowie. A czy zajęcia sportowe dla dzieci to dobry sposób na biznes? Franczyzodawca Akademii Młodych Sportowców przekonuje, że tak.

