Żabka ułatwia start franczyzobiorcom

Żabka podniosła kwotę gwarantowanych przychodów dla nowych franczyzobiorców i wydłużyła okres wsparcia.
In this article you will learn
- Young Engineers inspires children aged 4–15 to explore engineering through fun, hands-on activities like LEGO and Algobrix coding.
- Operating in 50+ countries, it has gained global recognition and achieved milestones like a Guinness World Record.
- Franchisees receive extensive training, marketing support, and flexible opportunities to run educational programs.
- The franchise requires a $6,000–$35,000 investment, strong interpersonal skills, and a passion for working with kids.
Żabka podniosła kwotę gwarantowanych przychodów z 15 do 16 tys. zł miesięcznie. Gwarancję otrzymają wszyscy nowi franczyzobiorcy. Jednocześnie firma wydłużyła z 6 do 12 miesięcy okres, w którym będą mogli korzystać ze wsparcia centrali. Nowe warunki obowiązują od 1 kwietnia tego roku. Oferta Żabki jest swoistą poduszką na start dla franczyzobiorców. Pozwala rozwinąć skrzydła nowym sklepom i zbudować bazę klientów, zanim biznes osiągnie zakładany poziom sprzedaży.
Żabka wierzy we franczyzę
Żabka dorzucając kolejne zabezpieczenie dla placówek franczyzowych potwierdza wiarę zarządu firmy w ich dochodowość i stabilność. Sieć od dawna planowała nowe warunki współpracy i zdecydowała się je wdrożyć mimo okresu pandemii. Takie działania wskazują na dobry okres firmy, mimo trudnych warunków na rynku. – Biorąc pod uwagę problemy gospodarcze i trudną sytuację na rynku pracy, zdecydowaliśmy się na wprowadzenie oferty i wsparcie również z myślą o osobach, które straciły pracę i szukają nowych możliwości – mówi Adam Manikowski, wiceprezes zarządu ds. operacyjnych firmy Żabka Polska. Jak dodaje, zmiany w ofercie wynikają też z ogólnych zmian na rynku i oczekiwań franczyzobiorców, dla których gwarantowany przychód jest także gwarancją bezpieczeństwa, pozwala zatrudnić pracowników, przeszkolić ich i skoncentrować się na dobrym zarządzaniu sklepem, poznaniu klientów oraz ich potrzeb.
Analizowana lokalizacja sklepów
Nowe warunki współpracy franczyzowej na pewno mają wpłynąć na poczucie bezpieczeństwa nowych franczyzobiorców. Zwłaszcza teraz podczas epidemii. 12 miesięcy to odpowiedni czas, by w pełni rozwinąć biznes, utrwalić się w pamięci okolicznym klientom oraz zacząć zarabiać. Według centrali, większość sklepów Żabka znacznie szybciej osiąga zakładany poziom sprzedaży. Ale niektórym sklepom te kilka miesiący dłuższego trwania gwarancji da potrzebny oddech. Alfred Kubczas, dyrektor ds. korporacyjnych Żabka Polska mówi, że od 2019 roku Żabka korzysta z tzw. sztucznej inteligencji, która z dużą dokładnością weryfikuje każdy sklep pod względem rentowności. To zbiór kilkuset danych, analizowanych i przetwarzanych przez system, na podstawie których wybierane są najlepsze lokalizacje. Zastosowanie tych danych zwiększa szansę na dochodowość biznesu. Przyszły franczyzobiorca może dokonać wyboru spośród kilku oferowanych lokalizacji sklepu. Na tym etapie kandydat poznaje również potencjał sprzedażowy danych lokali. Takie działania powodują, że spośród 10 nowych franczyzobiorców aż 9 po pierwszym roku osiąga satysfakcjonujący poziom rozwoju sklepu.
Ile kosztuje Żabka?
Koszt inwestycji w pojedynczy sklep Żabka wynosi 5 tys. zł. Za te pieniądze franczyzobiorca otrzymuje sklep wart ok. 200 tys. zł. Firma pokrywa koszty remontu lokalu oraz pełne wyposażenie placówki – zatowarowanie, system IT i monitoring, zakup kasy fiskalnej, regałów, chłodni, oświetlenia oraz pozyskanie koncesji na alkohol. Pieniądze w całości zwracane są po trzech miesiącach od rozpoczęcia działalności.
Żabka umożliwia również zarządzanie sklepem na odległość. Pomaga w tym aplikacja mobilna frappka, dzięki której franczyzobiorca na bieżąco monitoruje sytuację w sklepie. Ponadto firma zapewnia także pełne wsparcie techniczne w postaci Interwencyjnych Grup Serwisowych w największych miastach w Polsce, a także program awizacji dostaw oraz program szkoleń i e-learningu. Działa także Centrum Wsparcia Franczyzobiorców, w ramach którego franczyzobiorcy otrzymują wsparcie w bieżącej działalności.
W czasie pandemii: wideokonferencja i ePUAP
Rekrutacja nowych franczyzobiorców składa się z trzech etapów: spotkania z kandydatem, podczas którego prezentowany jest koncept franczyzowy, kilkunastodniowego szkolenia w wybranym sklepie Żabka, egzaminu oraz przekazaniu do analizy umowy franczyzowej. Tylko pozytywny wynik egzaminu decyduje o podpisaniu umowy franczyzowej, co następuje w trzecim etapie procesu rekrutacji.
W związku z epidemią firma prowadzi rozmowy z kandydatami w postaci wideokonferencji. Takie rozwiązanie zostało wprowadzone, aby zagwarantować bezpieczeństwo osób zainteresowanych współpracą oraz przedstawicielom firmy. Ze względu na obecną sytuację oraz z uwagi na ograniczenie funkcjonowania urzędów, Żabka przygotowała prezentację, która prowadzi kandydata przez ePUAP, umożliwiając tym samym kompletowanie dokumentów w wersji cyfrowej. Szkolenia, które tradycyjnie odbywają się w sklepie obecnie również są prowadzone on-line. Kandydaci i kandydatki na franczyzobiorców przez sześć dni szkolą się zdalnie, a sześć dni w sklepie. Podczas tradycyjnych form szkolenia zachowywane są wszystkie wymagane środki bezpieczeństwa.
Zgodnie z umową franczyzobiorca prowadzi indywidualną działalność gospodarczą i w ramach umowy o współpracy z firmą Żabka Polska jest odpowiedzialny za zarządzanie sklepem i jako przedsiębiorca odpowiada za kontrolę kosztów, prowadzenie administracji swojej działalności gospodarczej, realizację zobowiązań podatkowych, ZUS oraz kwestie pracownicze. Jak każdy przedsiębiorca, jest również zobowiązany do bieżącej oceny swoich dochodów.
Po podpisaniu umowy obie strony obowiązuje 30-dniowy okres wypowiedzenia. Franczyzobiorca może więc w każdej chwili zakończyć współpracę bez żadnych konsekwencji.
Aktualnie na rynku funkcjonuje 6200 sklepów Żabka, które prowadzi 4485 franczyzobiorców i zatrudnia 20 tys. pracowników.
Main conclusions
- Young Engineers addresses the growing demand for engineering skills by fostering curiosity and passion for the subject among children through innovative, hands-on educational programs.
- The franchise offers a unique business opportunity with strong global recognition, extensive support, and flexible work options for individuals passionate about education and engineering.
- With low initial investment and diversified revenue streams, Young Engineers is well-suited for franchisees who enjoy working with children and have strong communication and management skills.
- Young Engineers combines education and entertainment to prepare children for future workforce challenges while providing franchisees with a scalable and impactful business model.
See in catalogue

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Master licenses
Featured franchises

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Master licenses
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
News

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...