Interes się kręci

Piotr Cieślik, dyrektor zarządzajacy Husse
Info

In this article you will learn

  1. Young Engineers inspires children aged 4–15 to explore engineering through fun, hands-on activities like LEGO and Algobrix coding.
  2. Operating in 50+ countries, it has gained global recognition and achieved milestones like a Guinness World Record.
  3. Franchisees receive extensive training, marketing support, and flexible opportunities to run educational programs.
  4. The franchise requires a $6,000–$35,000 investment, strong interpersonal skills, and a passion for working with kids.
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Husse to producent karmy oraz kosmetyków i drobnych smakołyków dla psów i kotów. Produktów marki nie można jednak kupić w tradycyjnej sieci sprzedaży, czyli sklepach ani hurtowniach. Klient może je nabyć tylko bezpośrednio od lokalnego dystrybutora – franczyzobiorcy, który ma wyłączne prawo do sprzedawania produktów firmy na określonym terenie, zamieszkanym przez ok. 200-300 tys. mieszkańców. 
– Jako marka mamy zasięg ogólnoświatowy, bo nasze masterfranczyzy działają też np. w Azjii Południowo-Wschodniej, m.in. w Japonii, na Tajwanie, w Hongkonkgu – mówi Piotr Cieślik, dyrektor zarządzający Husse. – Już na przełomie lutego i marca z tamtejszych oddziałów otrzymywaliśmy sygnały o problemach, związanych z rozprzestrzenianiem się koronawirusa. Pojawiły się informacje, że rośnie popyt na nasze produkty, więc przygotowywaliśmy się do tego, zwiększając stany magazynowe.

Skok sprzedaży

Szybko okazało się, że przygotowania były potrzebne. 
– Momentem zwrotnym był dzień ogłoszenia informacji o zamknięciu szkół. Równolegle ze skokiem sprzedaży w sklepach spożywczych, dosłownie z godziny na godzinę nastąpił skokowy wzrost sprzedaży w naszej sieci, generowany przez stałych klientów – opowiada Piotr Cieślik. – Niektórzy robili podwójne zakupy, w porównaniu do standardowych, ale byli też tacy, którzy zamiast jednego worka karmy kupowali dziewięć, aby mieć zapas do końca roku.

Jak wyjaśnia dyrektor zarządzający Husse, wraz z zamknięciem galerii handlowych i jednoczesnym wzrostem obaw przed wychodzeniem z domu możliwość dostarczania zamówień bezpośrednio do klientów stawała się coraz większym atutem. Zwłaszcza że czas realizacji zamówień w sklepach internetowych robi się coraz dłuższy. 
– Zaczęli zgłaszać się do nas nowi klienci, zarówno tacy, którzy już w przeszłości korzystali z naszych usług, jak i osoby, które wybierały nas z polecenia – dodaje Piotr Cieślik. – Ogólnie rzecz biorąc, w drugiej połowie marca oraz na początku kwietnia nasza sprzedaż wzrosła dwu- lub trzykrotnie, w zależności od franczyzobiorcy.

Realizując zamówienia dystrybutorzy Husse albo ograniczają do minimum kontakt bezpośredni z klientami, albo w ogóle go unikają, zostawiając produkty pod drzwiami lub furtką.

Możliwości współpracy

Z marką Husse można nawiązać współpracę albo jako franczyzobiorca, albo jako dystrybutor. Kandydaci powinni być przede wszystkim komunikatywni i lubić zwierzęta, choć nie muszą znać branży zoologicznej. Na starcie franczyzobiorca inwestuje ok. 40-50 tys. zł. Te pieniądze są przeznaczane m.in. na zatowarowanie, opłatę licencyjną oraz kapitał obrotowy. Inwestycja dystrybutora jest o wiele niższa. Wynosi ok. 5 tys. zł i jest przeznaczana głównie na zatowarowanie oraz podstawowe narzędzia marketingowe. 
– W ostatnim czasie dostajemy wiele pytań o możliwość nawiązania współpracy dystrybucyjnej – mówi Piotr Cieślik.

Franczyzobiorca czy dystrybutor nie potrzebuje biura ani magazynu, towar można składować np. w garażu. Potrzebny jest za to samochód. Licencjodawca zapewnia szkolenia m.in. produktowe, z organizacji sprzedaży, zasad prawidłowego żywienia zwierząt. I franczyzobiorcy i dystrybutorzy zarabiają na marży ze sprzedaży produktów.

 

WIZYTÓWKA MARKI HUSSE

Szwedzki producent i dystrybutor karmy dla psów i kotów.

HUSSE W 2020 ROKU

  • ponad 50 franczyzobiorców i ponad 150 dystrybutorów
  • inwestycja początkowa ok. 40-50 tys. zł
Info

Main conclusions

  1. Young Engineers addresses the growing demand for engineering skills by fostering curiosity and passion for the subject among children through innovative, hands-on educational programs.
  2. The franchise offers a unique business opportunity with strong global recognition, extensive support, and flexible work options for individuals passionate about education and engineering.
  3. With low initial investment and diversified revenue streams, Young Engineers is well-suited for franchisees who enjoy working with children and have strong communication and management skills.
  4. Young Engineers combines education and entertainment to prepare children for future workforce challenges while providing franchisees with a scalable and impactful business model.
Franchise units Over 200
Author
Monika Wojniak-Żyłowska
dziennikarz

See in catalogue

Featured franchises

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €