Interes się kręci
Franczyzobiorcy i dystrybutorzy marki Husse mają teraz mnóstwo pracy. Polacy kupują żywność nie tylko dla siebie, ale też dla swoich zwierząt.
Husse to producent karmy oraz kosmetyków i drobnych smakołyków dla psów i kotów. Produktów marki nie można jednak kupić w tradycyjnej sieci sprzedaży, czyli sklepach ani hurtowniach. Klient może je nabyć tylko bezpośrednio od lokalnego dystrybutora – franczyzobiorcy, który ma wyłączne prawo do sprzedawania produktów firmy na określonym terenie, zamieszkanym przez ok. 200-300 tys. mieszkańców.
– Jako marka mamy zasięg ogólnoświatowy, bo nasze masterfranczyzy działają też np. w Azjii Południowo-Wschodniej, m.in. w Japonii, na Tajwanie, w Hongkonkgu – mówi Piotr Cieślik, dyrektor zarządzający Husse. – Już na przełomie lutego i marca z tamtejszych oddziałów otrzymywaliśmy sygnały o problemach, związanych z rozprzestrzenianiem się koronawirusa. Pojawiły się informacje, że rośnie popyt na nasze produkty, więc przygotowywaliśmy się do tego, zwiększając stany magazynowe.
Skok sprzedaży
Szybko okazało się, że przygotowania były potrzebne.
– Momentem zwrotnym był dzień ogłoszenia informacji o zamknięciu szkół. Równolegle ze skokiem sprzedaży w sklepach spożywczych, dosłownie z godziny na godzinę nastąpił skokowy wzrost sprzedaży w naszej sieci, generowany przez stałych klientów – opowiada Piotr Cieślik. – Niektórzy robili podwójne zakupy, w porównaniu do standardowych, ale byli też tacy, którzy zamiast jednego worka karmy kupowali dziewięć, aby mieć zapas do końca roku.
Jak wyjaśnia dyrektor zarządzający Husse, wraz z zamknięciem galerii handlowych i jednoczesnym wzrostem obaw przed wychodzeniem z domu możliwość dostarczania zamówień bezpośrednio do klientów stawała się coraz większym atutem. Zwłaszcza że czas realizacji zamówień w sklepach internetowych robi się coraz dłuższy.
– Zaczęli zgłaszać się do nas nowi klienci, zarówno tacy, którzy już w przeszłości korzystali z naszych usług, jak i osoby, które wybierały nas z polecenia – dodaje Piotr Cieślik. – Ogólnie rzecz biorąc, w drugiej połowie marca oraz na początku kwietnia nasza sprzedaż wzrosła dwu- lub trzykrotnie, w zależności od franczyzobiorcy.
Realizując zamówienia dystrybutorzy Husse albo ograniczają do minimum kontakt bezpośredni z klientami, albo w ogóle go unikają, zostawiając produkty pod drzwiami lub furtką.
Możliwości współpracy
Z marką Husse można nawiązać współpracę albo jako franczyzobiorca, albo jako dystrybutor. Kandydaci powinni być przede wszystkim komunikatywni i lubić zwierzęta, choć nie muszą znać branży zoologicznej. Na starcie franczyzobiorca inwestuje ok. 40-50 tys. zł. Te pieniądze są przeznaczane m.in. na zatowarowanie, opłatę licencyjną oraz kapitał obrotowy. Inwestycja dystrybutora jest o wiele niższa. Wynosi ok. 5 tys. zł i jest przeznaczana głównie na zatowarowanie oraz podstawowe narzędzia marketingowe.
– W ostatnim czasie dostajemy wiele pytań o możliwość nawiązania współpracy dystrybucyjnej – mówi Piotr Cieślik.
Franczyzobiorca czy dystrybutor nie potrzebuje biura ani magazynu, towar można składować np. w garażu. Potrzebny jest za to samochód. Licencjodawca zapewnia szkolenia m.in. produktowe, z organizacji sprzedaży, zasad prawidłowego żywienia zwierząt. I franczyzobiorcy i dystrybutorzy zarabiają na marży ze sprzedaży produktów.
WIZYTÓWKA MARKI HUSSE
Szwedzki producent i dystrybutor karmy dla psów i kotów.
HUSSE W 2020 ROKU
- ponad 50 franczyzobiorców i ponad 150 dystrybutorów
- inwestycja początkowa ok. 40-50 tys. zł
ZOBACZ W KATALOGU
Wyróżnione franczyzy
Żabka
Sklepy typu convenience
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Nest Bank
Placówki bankowe
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
So Coffee
Kawiarnie
Santander
Placówki bankowe
Inne koncepty z branży art. spożywcze i FMCG
Al.Capone
Sklepy z alkoholem
Ale Animale Polskie Sklepy Zoologiczne
Sklepy zoologiczne
Auchan
Sklepy spożywcze
Candy Pop
Sklepy ze słodyczami i przekąskami
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Chorten
Sklepy spożywcze
Czas na Herbatę
Sklepy z herbatą i akcesoriami
Delikatesy Centrum
Supermarkety spożywcze
Duży Ben Market Alkoholowy
Sklepy z alkoholem
Intermarché (Grupa Muszkieterów)
Supermarkety spożywcze
Mistrz Piekarz
Przyczepy z pieczywem
Oskroba
Sklepy piekarnicze
Pierrot Woda Źródlana
Dystrybucja wody i napojów
Piko24
Sklepy autonomiczne
Polska Sieć Handlowa Lewiatan
Sklepy spożywcze
Stokrotka
Supermarkety spożywcze
Unikat Woda i Napoje
Dystrybucja wody i napojów
Żabka
Sklepy typu convenience
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Z głową do peruk i do biznesu
Peruki przestały być niszowym gadżetem i takim także biznesem. Klienci poszukują gotowych peruk w sklepach internetowych oraz robionych w...
Czym zajmuje się Rada Franczyzobiorców Żabki?
Rada Franczyzobiorców Żabki ma już blisko 15-letnią tradycję. Jak układa się współpraca na linii Rada – centrala i co konkretnego z...
Bricomarché rozwija sieć w północnej Polsce
Bricomarché otworzył nowy market w Dobrym Mieście i tym samym wzmocnił swoją obecność na Warmii i Mazurach. To kolejny sklep sieci...
Franczyza na sportowo
Sport to zdrowie. A czy zajęcia sportowe dla dzieci to dobry sposób na biznes? Franczyzodawca Akademii Młodych Sportowców przekonuje, że tak.


