Ratunek dla restauratorów

Marka DIETdrive nie tylko sama dobrze sobie radzi w czasie pandemii. Przygotowała też ofertę szkoleń dla innych restauratorów, aby pomóc im wyjść z trudnej sytuacji obronną ręką.
DIETdrive to fit-restauracja, w której można zjeść posiłek na miejscu, połączona z usługą drive-thru, czyli możliwością odebrania zamówionego posiłku z samochodu, przez okienko podawcze. Koncept ruszył w styczniu 2019 roku w Tarnowie.
– U nas jedzenie jest nie tylko zdrowe, ale też świeże. Nie leży w podgrzewaczach, tylko jest przygotowywane na bieżąco – wyjaśnia Magdalena Depa-Muniak, właścicielka DIETdrive. – Dlatego, aby klient nie musiał zbyt długo czekać na realizację zamówienia, opracowaliśmy system zamówień on-line.
Klient zamawia posiłek za pośrednictwem internetu, podając preferowaną godzinę odbioru i dokonując opłaty. Dzięki temu przyjeżdża „na gotowe”. Oczywiście jest też opcja złożenia zamówienia na miejscu, ale wtedy trzeba liczyć się z koniecznością oczekiwania na realizację, maksymalnie do 20 minut. W panelu klienta jest również możliwość zaznaczenia indywidualnych preferencji, czyli że np. chcemy posiłki bezglutenowe, bez papryki itd. System będzie wówczas podpowiadał, co z dzisiejszego menu odpowiada naszym oczekiwaniom. Zamówienia można składać też telefonicznie.
System się sprawdził
W związku ze stanem epidemii sala restauracyjna DIETdrive została zamknięta, ale cały czas działa opcja drive-hru, która teraz idealnie wpisała się w nowe warunki funkcjonowania gastronomii. Poza tym, pod marką Apetyt na Zdrowie, firma od sześciu lat prowadzi też catering dietetyczny, który w obecnej sytuacji świetnie sobie radzi.
– W tej chwili cała produkcja w naszej kuchni jest przygotowywana „na wynos” – podkreśla Magdalena Depa-Muniak. – Menu restauracyjne wydajemy przez okienko podawcze, natomiast dietę pudełkową tradycyjnie dostarczamy pod drzwi. Zachowujemy wszelkie środki bezpieczeństwa, dostawy są bezkontaktowe.
Jak zauważa franczyzodawczyni DIETdrive, najtrudniejszy był pierwszy tydzień po ogłoszeniu stanu epidemii.
– To był szok dla wszystkich. Ludzie obawiali się kupowania posiłków z zewnątrz – przyznaje Magdalen Depa-Muniak. – Zaczęliśmy intensywne działania w social mediach, przedstawiające stosowane w firmie procedury: zarówno te dotychczasowe, jak i nowe, podyktowane stanem zagrożenia epidemiologicznego. To zadziałało i już w kolejnym tygodniu nasza sprzedaż wróciła do normy.
Franczyzodawczyni DIETdrive podkreśla, że jeśli chodzi o catering dietetyczny firma nie odnotowała spadku sprzedaży, a nawet wzrosty – wiosna to czas, kiedy wiele osób decyduje się bardziej zadbać o siebie.
Szkolenia dla gastronomii
Na bazie swoich doświadczeń firma przygotowała ofertę szkoleń dla właścicieli lokali gastronomicznych, pod hasłem #ratunekdlarestauracji.
– Zgłaszają się do nas właściciele lokali, z pytaniem jak to możliwe, że w cateringu wydajemy kilkaset posiłków dziennie – mówi Magdalena Depa-Muniak. – Skarżą się, że realizując teraz tylko zamówienia w dowozach nie są w stanie zarobić na utrzymanie firmy. Tak narodził się pomysł programu szkoleń on-line, które pozwolą na szybkie uruchomienie oferty cateringu dietetycznego.
W zależności od wybranego pakietu uczestnicy dowiedzą się, jak dostosować lokal do potrzeb cateringu dietetycznego, otrzymają autorskie menu, biznesplan itd. W najbardziej zaawansowanej wersji można zostać franczyzobiorcą marki Apetyt na Zdrowie i uzyskać kompleksową pomoc w uruchomieniu biznesu.
Drive na licencji
Franczyzodawca cały czas szuka też licencjobiorców, którzy uruchomią koncept DIETdrive. Ten pomysł na biznes jest przeznaczony dla miast liczących przynajmniej 50 tys. mieszkańców. Potrzebny jest lokal wielkości minimum 80 m2. Lokalizacji trzeba szukać w miejscach o dużym natężeniu ruchu. Przede wszystkim jednak trzeba zwrócić uwagę na fakt, czy jest możliwość zorganizowania wjazdu i wyjazdu z działki, na której znajdzie się Fit Restauracja. Nie musi to być wolnostojący budynek, ale lokal na pewno powinien mieścić się na parterze, aby kierowca mógł podjechać do okienka podawczego ze swojej lewej strony i wygodnie odebrać posiłek.
Franczyzodawca szacuje, że na przygotowanie restauracji trzeba przeznaczyć ok. 200 tys. zł netto. Jednorazowa opłata za przystąpienie do konceptu wynosi 29 tys. zł netto. Miesięczna opłata franczyzowa to 4 proc. od obrotu, a marketingowa 1 proc.
W podstawowym menu DIETdrive jest 45 pozycji jeśli chodzi o posiłki oraz 20 rodzajów napojów. Cztery razy w roku przygotowywane są dodatkowe oferty sezonowe, a dwa razy w roku świąteczne.
WIZYTÓWKA MARKI DIETDRIVE
Koncept zdrowych restauracji, połączonych z opcją drive-thru.
- kwota inwestycji ok. 200 tys. zł netto
- opłata wstępna 29 tys. zł netto
- miesięczna opłata franczyzowa 4 proc. od obrotu
ZOBACZ W KATALOGU

Am Am Kebab

Atelier Herosima

Bafra Kebab
Przyczepy gastronomiczne z kebabem

Berlin Döner Kebap

Beza Krówka Lody rzemieślnicze

Bike Café

Browar Korona

BuBu Bubble Tea

Cafe Słodziak

Candy Pop

Carat Kebab

Chinkalnia

Cochise Burger

Cofix Poland

Crazy Bubble

Cudo Vegan Sushi

Cukiernia Sowa

Cukrem i Solą

Da Grasso

DG Restauracje

Dobra Pączkarnia

Domino’s Pizza

Donuterie

Doskoi

Express Pizza American Style

FABBRICA Italian Comfort Food

Falla

Felix Chicken

Fit Cake

Good Chicken

Gorąco Polecam. Smaki z Piekarni

Grande Pizza

Gruby Benek

Hotdogzna

Japanos

Kashka

Kiss Kim Chi

Koku Sushi

Krowa Mać Burgers

Kurcze Pieczone

Langos

Le Pain Quotidien

Lodolandia & Kołacz

Lody Bonano

Lody Lida

Lviv Croissants

Maxipizza

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Meron

Ministerstwo Śledzia i Wódki

Mniami Ice Cream

Mr. Kebab

New York Hot Dog

New York Pizza Department
Pizzerie

Niewinni Czarodzieje Trzyzero

Night Burger

Pączkownia Smak Sprzed Lat

Pijalnia Wódki i Piwa

Pijalnie Czekolady E.Wedel

Pizza Factory

Pizza Hut

Pizzeria Stopiątka

Prosiak Polski Kebab & Fast Food

Przybij Piątaka

Ramen Shop by Sushi Kushi

Sahar Kebab

Salsiccia Pizzeria Napoletana

Sayuri Sushi

So Coffee

Stava

Steiku Haoss

Subway

Sulaiman Kebab

Sushi Bistro

Sushi Burrito

Sushi Kushi

Sushiroll Bistro – restauracje sushi

Szaszłykowo

Taco Bar

Tawerna Pepe Verde

The White Bear Coffee

Tibesti 2Go

Totti Pizza Rzymska

U Lodziarzy Wytwórnia Lodów Polskich

United Chicken

Wendy’s

Willisch
Lodziarnie

Young Burger

Yum Yum Kebab

ZapieCKanki

Zapiekankarnia – Zapiekanki, Bajgle, Pizza, Pasta

ŻarWok
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

Willisch
Lodziarnie

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej