Kebab w wersji wege

Marcin Suski, menedżer ds. franczyzy Krowarzywa
Info

In this article you will learn

  1. Young Engineers inspires children aged 4–15 to explore engineering through fun, hands-on activities like LEGO and Algobrix coding.
  2. Operating in 50+ countries, it has gained global recognition and achieved milestones like a Guinness World Record.
  3. Franchisees receive extensive training, marketing support, and flexible opportunities to run educational programs.
  4. The franchise requires a $6,000–$35,000 investment, strong interpersonal skills, and a passion for working with kids.
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Sieć wegańskich burgerowni pod szyldem Krowarzywa działa na rynku od 2013 roku. Obecnie ma 15 lokali w całej Polsce. Teraz franczyzodawca postanowił wprowadzić na rynek kolejną wegańską markę – Vegan Kebs. 
– Ten pomysł kiełkował w naszych głowach już od dłuższego czasu – mówi Marcin Suski, menedżer ds. franczyzy Krowarzywa. – Kebab, podobnie jak burger, może być albo fast foodem, albo zdrowym, smacznym daniem. My oczywiście proponujemy tę druga wersję. Ewidentnie na rynku jest takie zapotrzebowanie. Widać to po popularności kebabów, które wprowadziliśmy do menu Krowarzywa.

Wspólna kuchnia

W menu Vegan Kebs są trzy wegańskie kebaby (polski, klasyczny i orientalny). Na razie, także ze względu na obostrzenia związane z epidemią, miejsce dla nowego konceptu zostało wygospodarowane w działających lokalach Krowarzywa, dzięki czemu też ich oferta została powiększona.
– Nasz nowy koncept działa w formacie pop up kitchen, wzorowanej na modelu pop up store’ów, czyli sklepów krótkoterminowych – wyjaśnia Marcin Suski. – Dania są przygotowywane w kuchni burgerowni Krowarzywa i stamtąd dowożone do klientów. To oczywiście w obecnej sytuacji daje też szansę na zwiększenie obrotów lokali. Jednak zależy nam na tym, aby Vegan Kebs był postrzegany jako odrębna marka.

Na początek oferta Vegan Kebs pojawiła się w Warszawie, później franczyzodawca zaproponował ją licencjobiorcom marki Krowarzywa w kolejnych miastach. Od kilku dni nowy gastronomiczny brand jest też w Krakowie, Wrocławiu, Łodzi, wkrótce dołączy do tej listy Białystok. 

– Poszerzenie oferty o Vegan Kebs nie wymaga od franczyzobiorców żadnych nakładów inwestycyjnych, zakupu nowych sprzętów – podkreśla Marcin Suski. – Trzeba tylko dokupić kilka składników spożywczych.

Burgery chcą dalej rosnąć

Franczyzodawca planuje, że kiedy już sytuacja na rynku gastronomicznym wróci do normy, Vegan Kebs może zacząć działać niezależnie od burgerowni Krowarzywa, w odrębnych lokalach. Być może będzie dostępny tylko w dostawie, ale niewykluczone, że pojawi się również wariant stacjonarny.

Przez cały czas franczyzodawca chce też rozbudowywać sieć burgerowni Krowarzywa. Oferta franczyzowa przewiduje trzy różne formaty lokali: od małego typu „okienko” z zamówieniami na wynos (może też być foodtruck), przez niewielki, ale klasyczny lokal z miejscami siedzącymi po dużą, przestronną restaurację z ogródkiem letnim. W zależności od wybranego formatu wymagana powierzchni to od 30 do 130 m2. Minimalna kwota, potrzebna na inwestycję to 80 tys. zł. Opłata wstępna zależy od wielkości lokalu i zaczyna się od 9,9 tys. zł netto.

 

WIZYTÓWKA MARKI KROWARZYWA

Sieć wegańskich burgerowni

  • 14 burgerowni
  • 3 formaty lokali
  • minimalna kwota inwestycji 80 tys. zł
Info

Main conclusions

  1. Young Engineers addresses the growing demand for engineering skills by fostering curiosity and passion for the subject among children through innovative, hands-on educational programs.
  2. The franchise offers a unique business opportunity with strong global recognition, extensive support, and flexible work options for individuals passionate about education and engineering.
  3. With low initial investment and diversified revenue streams, Young Engineers is well-suited for franchisees who enjoy working with children and have strong communication and management skills.
  4. Young Engineers combines education and entertainment to prepare children for future workforce challenges while providing franchisees with a scalable and impactful business model.
Franchise units Over 200
Author
Monika Wojniak-Żyłowska
dziennikarz

See in catalogue

Featured franchises

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €