Sezon lodowy się spóźni
Lody Bonano przesuwają termin rozpoczęcia tegorocznego sezonu. To wina koronawirusa.
Zwykle na przełomie kwietnia i maja właściciele lodziarni szykowali się do otwarcia swoich lokali po zimowej przerwie. Ale w tym roku branża lodowa jest uzależniona od sytuacji związanej z rozwojem pandemii koronawirusa.
Im później, tym mniejszy zarobek
Jak mówią przedstawiciele sieci Lody Bonano, najbardziej realnym terminem rozpoczęcia sezonu w pełni jest czerwiec, ale tak naprawdę w obecnej sytuacji trudno o jakikolwiek pewnik. Franczyzodawca nie ukrywa, że każde przesunięcie oznacza ograniczone zyski dla franczyzobiorców.
– W biznesie lodowym liczy się każdy dzień, dlatego krótszy sezon może generować mniej przychodów. Mimo to patrzymy z nadzieją na nadchodzące miesiące. Mamy nadzieję, że wszystko ustabilizuje się jeszcze przed wakacjami i życie zacznie wracać do normy – mówi Sylwia Korpacz, przedstawicielka sieci Lody Bonano. – Jak na razie nasi partnerzy nie robią nerwowych ruchów. W rozmowach z nami wielu z nich zaznacza, że woli myśleć długoterminowo i nie podejmować radykalnych decyzji pod wpływem emocji. Skupiają się więc na odświeżaniu lokali i pracach porządkowych, aby być gotowym na otwarcie w każdej chwili.
Ulgi dla franczyzobiorców
Licencjodawca Lodów Bonano podkreśla, że franczyzobiorcy nie będą pozostawieni sami sobie w najtrudniejszym okresie. Sieć przygotowała kilka rozwiązań, które mają im ulżyć pod względem finansowym.
– Mamy pełną świadomość, jak ważne jest ograniczanie wszelkich kosztów, dlatego znieśliśmy pierwszą opłatę franczyzową oraz opłatę marketingową. Mimo opracowanego planu, zawieszamy ogólnopolskie działania reklamowe. Wszyscy musimy skupić się na priorytetach, to znaczy utrzymaniu lodziarni – zaznacza Sylwia Korpacz. - Nasi franczyzobiorcy mogą ponadto liczyć na różnego rodzaju ulgi w opłatach, odraczanie ich na kolejny sezon, wydłużenie terminów płatności, zwiększenie limitów kredytowych. Wszystko po to, aby maksymalnie obniżyć koszty bieżące, a niektóre wręcz przesunąć do momentu, kiedy wszyscy staniemy nogi i zaczniemy sprzedawać.
Menu na kryzys?
Od dłuższego czasu sieć pracowała nad tym, aby obroty franczyzobiorców nie były w tak dużym stopniu uzależnione od pogody. Już zimą LodyBonano informowały, że planują wprowadzenie możliwości sprzedaży całorocznej oraz rozszerzonego menu, które miało być receptą na “kapryśne lato”.
– Teraz te rozwiązania pomogą franczyzobiorcom przetrwać kryzys – dodaje Sylwia Korpacz.
Nowe propozycje, jak np., minigofry, ciasta i inne desery, mają zachęcić klientów do odwiedzania lokali w chłodniejsze dni, a partnerom dać szansę na przedłużenie sezonu, a nawet prowadzenie punktu stacjonarnego jesienią i zimą.
– Obecna sytuacja udowodniła nam, że ten kierunek jest słuszny. Nie chcemy ponadto zmarnować czasu kwarantanny, dlatego mimo ograniczeń, przygotowania idą pełną parą. Zapełniamy hurtownię, produkujemy komponenty do lodów, serwisujemy maszyny – wszystko po to, aby franczyzobiorcy mogli ruszyć bez żadnych przeszkód, gdy tylko otrzymają do tego zielone światło. Dostajemy już pierwsze sygnały, że niektórzy z nich na dniach planują pierwsze otwarcia, oczywiście w ograniczonym zakresie i niepełnym wymiarze godzin – informuje Sylwia Korpacz.
Lody we franczyzie
Lody Bonano chcą lokować swoje punkty już w miastach liczących od 3 tys. mieszkańców. Najlepsze miejsca dla lodziarni to centra miast, deptaki, parki, okolice plaż i atrakcji turystycznych. Pod uwagę warto brać także osiedla z własną małą infrastrukturą oraz galerie handlowe. Do wyboru jest kilka formatów współpracy: lodziarnia stacjonarna, lodobus, Bonano Holiday, wyspa lodowa w galerii handlowej. Koszt adaptacji lodziarni stacjonarnej to około 15,5 tys. zł netto. Nieco tańszy jest format Bonano Holiday – 14 tys. zł netto. Jeśli chodzi o lodobus, to w pełni wyposażona przyczepa kosztuje ok. 21,9 tys. zł netto (sieć oferuje także możliwość dzierżawy za 3,2 tys. zł netto miesięcznie). Z kolei instalacja wyspy lodowej to wydatek ok. 25 tys. zł netto. Do wydatków trzeba doliczyć zakup maszyny do lodów, za 23,9 tys. zł netto (można ją wydzierżawić za cenę od 500 zł netto miesięcznie).
Wysokość opłaty franczyzowej różni się w zależności od formatu.
WIZYTÓWKA MARKI LODY BONANO
Sieć lodziarni, działająca od 17 lat.
- ponad 220 lokali
- 4 podstawowe koncepty sprzedaży
- wkład własny oscyluje między kilkanaście a kilkadziesiąt tys. zł
ZOBACZ W KATALOGU
Wyróżnione franczyzy
Żabka
Sklepy typu convenience
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Nest Bank
Placówki bankowe
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
Santander
Placówki bankowe
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
So Coffee
Kawiarnie
Inne koncepty z branży gastronomia
Am Am Kebab
Przyczepy gastronomiczne z kebabem
Bafra Kebab
Przyczepy gastronomiczne z kebabem
Berlin Döner Kebap
Restauracje szybkiej obsługi
Bestpresso
Automaty vendingowe do kawy i przekąsek
Beza Krówka Lody Rzemieślnicze
Lodziarnie
Bike Café
Mobilne kawiarnie rowerowe i lodziarnie
BuBu Bubble Tea
Bary z bubble tea
Burger King®
Restauracje szybkiej obsługi
Cafe Słodziak
Kawiarnie
Chinkalnia
Restauracje gruzińskie
Cochise Burger
Burgerownie
Cofix Poland
Kawiarnie
Costa Coffee
Kawiarnie
Cukrem i Solą
Bary/przyczepy z szybkim jedzeniem i kawą
Da Grasso
Pizzerie
DG Restauracje
Restauracje, bary, kawiarnie w wielu formatach
Dobra Pączkarnia
Cukiernie
Domino’s Pizza
Pizzerie
Doskoi
Restauracje japońskie
Express Pizza American Style
Pizzerie
FABBRICA Italian Comfort Food
Restauracje włoskie
Fit Cake
Cukiernie bez cukru, glutenu, laktozy
Fruitisimo
Bary z sokami
Gruby Benek
Pizzerie
Islak Burger
Burgerownie
KawoWiniarnia
Kawiarnie-winiarnie
Koku Sushi
Restauracje sushi
Krowa Mać Burgers
Burgerownie
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Le Pain Quotidien
Piekarnie-restauracje
Lviv Croissants
Piekarnie typu fast-food z croissantami
Maxipizza
Pizzerie
McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi
Migavka
Restauracje comfort food
Ministerstwo Śledzia i Wódki 2.0
Kluby z alkoholem i przekąskami
Mniami Ice Cream
Przyczepy gastronomiczne z lodami i deserami
Mokra Włoszka
Pizzerie
Mr. Kebab
Przyczepy gastronomiczne z kebabem
New York Pizza Department
Pizzerie
Niewinni Czarodzieje Trzyzero
Restauracje-kluby eventowe
Night Burger
Burgerownie
OJOO
Kawiarnie samoobsługowe
Pączkownia Smak Sprzed Lat
Mobilne cukiernie
PapaGyros
Grecki street food
Pijalnia Wódki i Piwa
Agencje płatnicze
Pijalnie Czekolady E.Wedel
Kawiarnie
Pizza Hut
Pizzerie
Pizzeria Stopiątka
Pizzerie
Przybij Piątaka
Puby
Sahar Kebab
Przyczepy gastronomiczne z kebabem
Sayuri Sushi
Restauracje sushi
So Coffee
Kawiarnie
Stava
Dostawa posiłków i zakupów
Sulaiman Kebab
Przyczepy gastronomiczne z kebabem
Sushi Bistro
Restauracje sushi
Sushi Kushi
Restauracje sushi
Sushi Poke Go
Restauracje sushi
SushiRoll Bistro
Restauracje sushi
The Real Pizza Company
Pizzerie
The White Bear Coffee
Kawiarnie
Tibesti 2Go
Pizzerie
Tokyo Chessecake Bakery
Cukiernie
T-Pizza
Pizzerie
U Lodziarzy Wytwórnia Lodów Polskich
Lodziarnie
United Chicken
Restauracje szybkiej obsługi
Wendy’s
Restauracje szybkiej obsługi
Willisch
Lodziarnie
ZapieCKanki
Bary z zapiekankami
ŻarWok
Restauracje chińsko-amerykańskie
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Dobra decyzja
Sabina Pruski pracowała w pizzerii Tibesti2go kiedy pojawiła się oferta objęcia lokalu we franczyzę. Skorzystała z niej.
Subskrybuj magazyn pomysłów na biznes
Rozważasz otwarcie firmy? Zrób sobie prezent na święta i zasubskrybuj magazyn "Własny Biznes FRANCHISING" i sprawdź, jaki biznes się...
Z głową do peruk i do biznesu
Peruki przestały być niszowym gadżetem i takim także biznesem. Klienci poszukują gotowych peruk w sklepach internetowych oraz robionych w...
Czym zajmuje się Rada Franczyzobiorców Żabki?
Rada Franczyzobiorców Żabki ma już blisko 15-letnią tradycję. Jak układa się współpraca na linii Rada – centrala i co konkretnego z...


