Nastawieni na rozwój
Edukacyjna marka Brainy na czas epidemii zawiesiła opłaty franczyzowe. Postawiła też na aktywność w sieci.
Edukacja to jedna z branż, którą mocno wstrząsnęła epidemia koronawirusa. Z dnia na dzień zamknęły się nie tylko przedszkola i szkoły, ale też placówki prowadzące zajęcia pozalekcyjne. Aby utrzymać klientów i walczyć o przetrwanie biznesu, trzeba było błyskawicznie przestawić się na działalność on-line. Tak właśnie zrobiła marka Brainy, jak się wydaje z sukcesem.
Marka Brain Child Learning powstała w Malezji w 2005 roku. Dziś ma ponad 700 oddziałów w kilkunastu krajach. Prowadzą one pozaszkolne zajęcia dla dzieci w wieku od 7 do 15 lat. Warsztaty służą zwiększeniu potencjału umysłowego oraz ogólnych umiejętności dzieci i bazują na zdobyczach naukowych z dziedziny medycyny i psychologii.
– Nasze zajęcia rozwijają inteligencję matematyczno-logiczną, emocjonalną, społeczną, budują odporność psychiczną, zapewniają trening mózgu i wzmocnienie zmysłów. Czerpiemy z praktyki mindfulness, rozwijającej koncentrację, skupienie i uważność – wyjaśnia Cezary Wosiński, masterfranczyzodawca Brainy na Polskę.
Wsparcie w kryzysie
Wraz z zamknięciem stacjonarnych placówek, kursy przeniosły się do sieci. Brainy postawiło jednak nie tylko na utrzymanie dotychczasowych klientów. Przygotowało także pakiet darmowych zajęć na platformie e-learningowej, które mają przyciągnąć nowych kursantów.
– Są tam m.in. zajęcia prowadzone przez nasze trenerki czy tzw. czasoumilacze, czyli zadania, propozycje różnych aktywności, wykorzystujące techniki i metody Brainy (te ostatnie są też w ofercie dla naszych stałych klientów) – wylicza Cezary Wosiński. – Jesteśmy również stale obecni w mediach społecznościowych, stawiamy na mocną komunikację marki. To przynosi efekty. Np. w naszym poznańskim oddziale liczba osób korzystających z zajęć darmowych pozwala mieć nadzieję na podwojenie liczby klientów w przyszłości.
Z tych wszystkich możliwości korzystać mogą także franczyzobiorcy marki. Oprócz tego, ze względu na pandemię licencjodawca zrezygnował z pobierania opłat franczyzowych. Podjął też decyzję o wydłużeniu trwania umów z franczyzobiorcami o czas, na jaki zostały wprowadzone obostrzenia związane z koronawirusem.
– Dajemy wsparcie merytoryczne wszystkim franczyzobiorcom, m.in. w czasie webinarów czy e-konferencji. Bezustannie i bezpłatnie przekazujemy im pakiet informacji dotyczący działań marketingowych. Mogą też korzystać z powstałej dla nich i w pełni im dedykowanej tzw. strefy partnera, na której znajdują się podpowiedzi i odpowiedzi na pytania dotyczące sposobów radzenia sobie w czasie pandemii – dodaje Cezary Wosiński.
Nie rezygnują z otwarć
Koronawirus skomplikował, ale nie przekreślił planów rozwoju marki.
– Nasz nowy franczyzobiorca w Koszalinie miał zaplanowane otwarcie w połowie marca, dokładnie wtedy gdy zamknięto placówki oświatowe – mówi Cezary Wosiński. – Zdecydował, że mimo wszystko rusza, przenosząc działania do sieci. Klienci, których bazę miał już przygotowaną zostali z nim i teraz biorą udział w zajęciach on-line. Są już zaplanowane otwarcia kolejnych placówek. Prowadzimy też rozmowy z następnymi kandydatami na franczyzobiorców Brainy.
Współpracę z Brainy można nawiązać na kilka sposobów. Pierwszy to prowadzenie kursów, jako zajęć dodatkowych. Inna propozycja to otwarcie Akademii Brainy, czyli przedszkola, które będzie się opierać na metodyce Brainy. Można też łączyć obie te formy i prowadzić przedszkole, a po południu organizować w salach zajęcia dodatkowe. Jest także możliwość dołączenia zajęć z pakietu Brainy do oferty już działającej placówki edukacyjnej.
– My właśnie tak zaczynaliśmy – opowiada Cezary Wosiński. – Prowadziliśmy szkołę niepubliczną i włączyliśmy do naszych zajęć warsztaty Brainy. A potem zostaliśmy masterfranczyzodawcą marki.
Licencjodawca preferuje otwieranie stacjonarnych placówek. Potrzebny jest lokal o powierzchni średnio 80 m2. Przewidywana minimalna suma inwestycji to 69 tys. zł netto. W tej kwocie mieści się opłata wstępna oraz wyposażenie. Franczyzodawca pomaga m.in. w wyborze lokalizacji, rekrutacji pracowników, gwarantuje szkolenia, koordynuje działania marketingowe.
WIZYTÓWKA MARKI BRAINY
Firma edukacyjna prowadząca pozaszkolne zajęcia z dziećmi.
- 26 placówek franczyzowych
- minimalna kwota inwestycji 69 tys. zł
- opłata franczyzowa 24 proc. od obrotu
ZOBACZ W KATALOGU
Abakus Europe
Kursy rozwoju umysłu u dzieci
Akademia Młodych Sportowców
Zajęcia sportowe dla dzieci
Akademia Pamięci
Treningi pamięci
AMAkids Polska
Kursy rozwoju umysłu u dzieci
Best Brain
Kursy rozwoju umysłu u dzieci
Brazilian Soccer Schools
Szkoły piłkarskie dla dzieci
EarlyMath
Szkoły matematyki
Early Stage
Szkoły języka angielskiego
Edu3Dkacja
Zajęcia edukacyjne projektowania i drukowania 3D
Edukido
Zajęcia edukacyjne z`Lego
Emotka
Zajęcia w zakresie inteligencji emocjonalnej
Galileusz
Kursy maturalne, ósmoklasisty, korepetycje
Giganci Programowania
Zajęcia z programowania dla dzieci i młodzieży
Helen Doron English / Español
Szkoły języka angielskiego
IQ UP!
Kursy rozwoju umysłu u dzieci
Kids&Us
Szkoły języka angielskiego
KnockKnock
Zajęcia z majsterkowania dla dzieci
La Mancha
Szkoły języka hiszpańskiego i portugalskiego
Lingotot
Szkoły języka angielskiego
MałyInżynier.pl
Zajęcia z robotyki i eksperymentów
MathRiders Polska
Szkoły matematyki
Matplus - matematyka dla dzieci 4-15 lat
Szkoły matematyki
Restart
Warsztaty malarskie dla dzieci i dorosłych
SmartyKids
Centra edukacji i rozwoju
Socatots
Zajęcia sportowe dla dzieci
Verbatoria
Centra kreatywności dla dorosłych i dzieci
Wyróżnione franczyzy
Nest Bank
Placówki bankowe
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Żabka
Sklepy typu convenience
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Santander
Placówki bankowe
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
So Coffee
Kawiarnie
Inne koncepty z branży edukacja
Abakus Europe
Kursy rozwoju umysłu u dzieci
Akademia Młodych Sportowców
Zajęcia sportowe dla dzieci
Akademia Pamięci
Treningi pamięci
AMAkids Polska
Kursy rozwoju umysłu u dzieci
Best Brain
Kursy rozwoju umysłu u dzieci
Brazilian Soccer Schools
Szkoły piłkarskie dla dzieci
EarlyMath
Szkoły matematyki
Early Stage
Szkoły języka angielskiego
Edu3Dkacja
Zajęcia edukacyjne projektowania i drukowania 3D
Edukido
Zajęcia edukacyjne z`Lego
Emotka
Zajęcia w zakresie inteligencji emocjonalnej
Galileusz
Kursy maturalne, ósmoklasisty, korepetycje
Giganci Programowania
Zajęcia z programowania dla dzieci i młodzieży
Helen Doron English / Español
Szkoły języka angielskiego
IQ UP!
Kursy rozwoju umysłu u dzieci
Kids&Us
Szkoły języka angielskiego
KnockKnock
Zajęcia z majsterkowania dla dzieci
La Mancha
Szkoły języka hiszpańskiego i portugalskiego
Lingotot
Szkoły języka angielskiego
MałyInżynier.pl
Zajęcia z robotyki i eksperymentów
MathRiders Polska
Szkoły matematyki
Matplus - matematyka dla dzieci 4-15 lat
Szkoły matematyki
Restart
Warsztaty malarskie dla dzieci i dorosłych
SmartyKids
Centra edukacji i rozwoju
Socatots
Zajęcia sportowe dla dzieci
Verbatoria
Centra kreatywności dla dorosłych i dzieci
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Dobra decyzja
Sabina Pruski pracowała w pizzerii Tibesti2go kiedy pojawiła się oferta objęcia lokalu we franczyzę. Skorzystała z niej.
Subskrybuj magazyn pomysłów na biznes
Rozważasz otwarcie firmy? Zrób sobie prezent na święta i zasubskrybuj magazyn "Własny Biznes FRANCHISING" i sprawdź, jaki biznes się...
Z głową do peruk i do biznesu
Peruki przestały być niszowym gadżetem i takim także biznesem. Klienci poszukują gotowych peruk w sklepach internetowych oraz robionych w...
Czym zajmuje się Rada Franczyzobiorców Żabki?
Rada Franczyzobiorców Żabki ma już blisko 15-letnią tradycję. Jak układa się współpraca na linii Rada – centrala i co konkretnego z...

