Czy biura turystyczne przetrwają epidemię?

Nie rezygnują
Info

In this article you will learn

  1. Young Engineers inspires children aged 4–15 to explore engineering through fun, hands-on activities like LEGO and Algobrix coding.
  2. Operating in 50+ countries, it has gained global recognition and achieved milestones like a Guinness World Record.
  3. Franchisees receive extensive training, marketing support, and flexible opportunities to run educational programs.
  4. The franchise requires a $6,000–$35,000 investment, strong interpersonal skills, and a passion for working with kids.
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Wiadomo jak koronawirus wpłynął na turystykę: zamknięte granice, nieczynne hotele, odwołane urlopy. Dla branży oznacza to ogromne straty. Klienci masowo domagają się zwrotu pieniędzy, wpłaconych na poczet rezerwowanych wyjazdów. Nie ma sprzedaży. Cytując klasyka – jak żyć?

Na rękę franczyzobiorcom

Travelplanet to sieć biur agentów turystycznych, sprzedających oferty różnych touroperatorów. Z funkcjonujących dotychczas 176 placówek w ostatnim czasie zamknęło się 12. 
– Większość naszych franczyzobiorców i partnerów chce nadal prowadzić biznes – podkreśla Bartłomiej Szymczak-Pomianowski, menedżer ds. rozwoju sieci franczyzowej Travelplanet. – Niektórzy myślą o chwilowym zawieszeniu działalności. Nie stwarzamy problemów, musimy się nawzajem rozumieć. Wszyscy jedziemy na tym samym wózku.

Franczyzobiorcy Travelplanet zarabiają na prowizji od podpisanych umów. Jest ona wypłacana co miesiąc, niejako z góry – czyli niezależnie od tego, czy klient wpłacił tylko zaliczkę, czy też pełną kwotę. W sytuacji, gdy teraz dochodzi do anulowania wyjazdów, prowizja powinna być zwrócona. Ale franczyzodawca nie domaga się tego natychmiast. 
– Zaproponowaliśmy franczyzobiorcom, że zwroty prowizji zaczniemy im potrącać z bieżących faktur, ale dopiero dwa – trzy miesiące po tym, jak zacznie się znów normalna sprzedaż ofert – wyjaśnia Bartłomiej Szymczak-Pomianowski. – Będzie to jednak kwota maksymalnie do wysokości 25 proc. wartości faktury. Zdajemy sobie sprawę, że agenci muszą mieć pieniądze na bieżące opłaty i swoje utrzymanie.

Kiedy ruszy turystyka?

Jak przyznaje przedstawiciel Travelplanet, franczyzobiorcy korzystają też z rozwiązań wprowadzonych przez tarczę antykryzysową: kredytów, świadczenia postojowego czy zwolnienia z ZUS-u. 
– Jesteśmy w stałym kontakcie z franczyzobiorcami, podpowiadamy jak wypełnić wnioski, odpowiadamy na pytania – podkreśla Bartłomiej Szymczak Pomianowski. – Przygotowaliśmy też wzory pism do zarządców galerii handlowych, z prośbą o obniżenie czy częściowe zawieszenie czynszu.

Travelplanet zakłada, że sprzedaż w turystyce ruszy już w czerwcu. 
– Przygotowaliśmy szeroką ofertę na wyjazdy krajowe, bo zdajemy sobie sprawę, że w tym roku wiele osób zdecyduje się spędzić wakacje w Polsce. Ale zapewne nie wszyscy. Po wyszukiwaniach na naszej stronie widzimy, że klienci interesują się też wyjazdami do Egiptu, Tunezji, Grecji – dodaje Bartłomiej Szymczak-Pomianowski.

Firma chce też zadbać o to, aby poszczególni touroperatorzy zgodzili się na wprowadzenie swoich ofert do większej liczby punktów sprzedaży, co automatycznie poszerzy oferty poszczególnych biur turystycznych.

 

WIZYTÓWKA MARKI TRAVELPLANET

Sieć agencyjnych biur podróży

  • ponad 160 salonów
  • wstępna opłata licencyjna wynosi 3,5 tys. zł.
  • wWchodząc do sieci trzeba podpisać weksel zabezpieczający na 100 tys.
Info

Main conclusions

  1. Young Engineers addresses the growing demand for engineering skills by fostering curiosity and passion for the subject among children through innovative, hands-on educational programs.
  2. The franchise offers a unique business opportunity with strong global recognition, extensive support, and flexible work options for individuals passionate about education and engineering.
  3. With low initial investment and diversified revenue streams, Young Engineers is well-suited for franchisees who enjoy working with children and have strong communication and management skills.
  4. Young Engineers combines education and entertainment to prepare children for future workforce challenges while providing franchisees with a scalable and impactful business model.
Franchise units Over 200
Author
Monika Wojniak-Żyłowska
dziennikarz

See in catalogue

Featured franchises

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €