Zarobek ze sprzedaży opału

Wystarczające miejsce
Info

In this article you will learn

  1. Young Engineers inspires children aged 4–15 to explore engineering through fun, hands-on activities like LEGO and Algobrix coding.
  2. Operating in 50+ countries, it has gained global recognition and achieved milestones like a Guinness World Record.
  3. Franchisees receive extensive training, marketing support, and flexible opportunities to run educational programs.
  4. The franchise requires a $6,000–$35,000 investment, strong interpersonal skills, and a passion for working with kids.
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Pochodząca z lubelszczyzny marka Najlepszygroszek.pl od 2013 roku zajmuje się handlem materiałami opałowymi. W ofercie ma przede wszystkim ekogroszek oraz pellet.
– W tej chwili w sprzedaży nie ma już pieców centralnego ogrzewania opalanych tradycyjnym węglem – mówi Sebastian Solarz, franczyzodawca marki Najlepszygroszek.pl. – Przy instalacji pieca mamy teraz do wyboru takie rozwiązania jak ekogroszek, pellet, gaz czy prąd. Przy czym ekogroszek jest najtańszy. Ogrzewanie gazowe to koszty rzędu 7-8 tys. zł rocznie. Przy ekogroszku to kwota 3-4 tys. zł.

Opał jak jedzenie

Franczyzodawca zauważa, że rynek handlu opałem okazał się odporny na koronawirusa. 
– W okresie ogólnokrajowej kwarantanny mieliśmy bardzo duże wzrosty sprzedaży, zupełnie jak branża spożywcza – opowiada Sebastian Solarz. – Ludzie masowo zaczęli zamawiać opał, w obawie, że może go zabraknąć. To produkt pierwszej potrzeby, tak jak jedzenie.

Marka Najlepszygroszek.pl chce zbudować sieć składów opałowych. Teraz ma trzy placówki własne i pięć franczyzowych. 
– Najlepsze naszym zdaniem lokalizacje, to obrzeża dużych miast oraz średnie i mniejsze miasta. Klienci dojeżdżają też do składów z okolicznych małych miejscowości – wyjaśnia Sebastian Solarz. – Trzeba również zwrócić uwagę na to, czy teren jest zgazyfikowany, bo w takim przypadku mieszkańcy mogą decydować się na ogrzewanie gazowe, co w istotny sposób zmniejszy liczbę potencjalnych klientów.

Franczyzobiorca otrzymuje wyłączność na teren o promieniu 30 km. Aby otworzyć skład trzeba dysponować utwardzonym placem, o powierzchni min. 400 m2. Potrzebny jest także samochód z windą i wózek widłowy. To wydatek ok. 70 tys. zł netto. Na początkowe zatowarowanie trzeba przeznaczyć mniej więcej 50 tys. zł netto. W kosztach inwestycji zawiera się jeszcze zakup kontenera biurowego z wyposażeniem (ok. 15 tys. zł), niezbędnego sprzętu do biura (komputer, kasa fiskalna – ok. 5 tys. zł) oraz wydatki na reklamę (ok. 5 tys. zł). Nie ma opłaty za przystąpienie do sieci.

Wykorzystać sezon

Licencjodawca podkreśla, że właśnie nadchodzi wysoki sezon sprzedażowy, dlatego zainteresowani otwarciem składu powinni wykorzystać ten moment. 
– Sezon zaczyna się w czerwcu i trwa do października – mówi Sebastian Solarz. – Zimą ruch jest mniejszy, bo z reguły wszyscy mają już zrobione zapasy.

Franczyzobiorcy marki zarabiają na marży od sprzedaży, której wysokość sami ustalają. Licencjodawca nie ma nic przeciwko łączeniu prowadzenia składu z innym biznesem. 
– Może to być np. stacja paliw czy skład materiałów budowlanych. Nasz ekogroszek jest workowany, pakowany na palety. To nie są hałdy węgla, kojarzące się zwykle ze składem opału, nie ma brudu, pyłu – podkreśla Sebastian Solarz.

WIZYTÓWKA MARKI NAJLEPSZYEKOGROSZEK.PL EKOGROSZEK WORKOWANY

Sieć składów opałowych, sprzedająca ekogroszek oraz pellet.

  • 3 placówki własne
  • 5 placówek franczyzowych
  • Aby otworzyć skład potrzebny jest utwardzony plac o powierzchni min. 400 m2.
Info

Main conclusions

  1. Young Engineers addresses the growing demand for engineering skills by fostering curiosity and passion for the subject among children through innovative, hands-on educational programs.
  2. The franchise offers a unique business opportunity with strong global recognition, extensive support, and flexible work options for individuals passionate about education and engineering.
  3. With low initial investment and diversified revenue streams, Young Engineers is well-suited for franchisees who enjoy working with children and have strong communication and management skills.
  4. Young Engineers combines education and entertainment to prepare children for future workforce challenges while providing franchisees with a scalable and impactful business model.
Franchise units Over 200
Author
Monika Wojniak-Żyłowska
dziennikarz

See in catalogue

Featured franchises

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €