Zarobek ze sprzedaży opału
W handlu ekogroszkiem właśnie zaczyna się wysoki sezon. Franczyzodawca Najlepszygroszek.pl mówi, że to dobry moment na otwarcie własnego składu.
Pochodząca z lubelszczyzny marka Najlepszygroszek.pl od 2013 roku zajmuje się handlem materiałami opałowymi. W ofercie ma przede wszystkim ekogroszek oraz pellet.
– W tej chwili w sprzedaży nie ma już pieców centralnego ogrzewania opalanych tradycyjnym węglem – mówi Sebastian Solarz, franczyzodawca marki Najlepszygroszek.pl. – Przy instalacji pieca mamy teraz do wyboru takie rozwiązania jak ekogroszek, pellet, gaz czy prąd. Przy czym ekogroszek jest najtańszy. Ogrzewanie gazowe to koszty rzędu 7-8 tys. zł rocznie. Przy ekogroszku to kwota 3-4 tys. zł.
Opał jak jedzenie
Franczyzodawca zauważa, że rynek handlu opałem okazał się odporny na koronawirusa.
– W okresie ogólnokrajowej kwarantanny mieliśmy bardzo duże wzrosty sprzedaży, zupełnie jak branża spożywcza – opowiada Sebastian Solarz. – Ludzie masowo zaczęli zamawiać opał, w obawie, że może go zabraknąć. To produkt pierwszej potrzeby, tak jak jedzenie.
Marka Najlepszygroszek.pl chce zbudować sieć składów opałowych. Teraz ma trzy placówki własne i pięć franczyzowych.
– Najlepsze naszym zdaniem lokalizacje, to obrzeża dużych miast oraz średnie i mniejsze miasta. Klienci dojeżdżają też do składów z okolicznych małych miejscowości – wyjaśnia Sebastian Solarz. – Trzeba również zwrócić uwagę na to, czy teren jest zgazyfikowany, bo w takim przypadku mieszkańcy mogą decydować się na ogrzewanie gazowe, co w istotny sposób zmniejszy liczbę potencjalnych klientów.
Franczyzobiorca otrzymuje wyłączność na teren o promieniu 30 km. Aby otworzyć skład trzeba dysponować utwardzonym placem, o powierzchni min. 400 m2. Potrzebny jest także samochód z windą i wózek widłowy. To wydatek ok. 70 tys. zł netto. Na początkowe zatowarowanie trzeba przeznaczyć mniej więcej 50 tys. zł netto. W kosztach inwestycji zawiera się jeszcze zakup kontenera biurowego z wyposażeniem (ok. 15 tys. zł), niezbędnego sprzętu do biura (komputer, kasa fiskalna – ok. 5 tys. zł) oraz wydatki na reklamę (ok. 5 tys. zł). Nie ma opłaty za przystąpienie do sieci.
Wykorzystać sezon
Licencjodawca podkreśla, że właśnie nadchodzi wysoki sezon sprzedażowy, dlatego zainteresowani otwarciem składu powinni wykorzystać ten moment.
– Sezon zaczyna się w czerwcu i trwa do października – mówi Sebastian Solarz. – Zimą ruch jest mniejszy, bo z reguły wszyscy mają już zrobione zapasy.
Franczyzobiorcy marki zarabiają na marży od sprzedaży, której wysokość sami ustalają. Licencjodawca nie ma nic przeciwko łączeniu prowadzenia składu z innym biznesem.
– Może to być np. stacja paliw czy skład materiałów budowlanych. Nasz ekogroszek jest workowany, pakowany na palety. To nie są hałdy węgla, kojarzące się zwykle ze składem opału, nie ma brudu, pyłu – podkreśla Sebastian Solarz.
WIZYTÓWKA MARKI NAJLEPSZYEKOGROSZEK.PL EKOGROSZEK WORKOWANY
Sieć składów opałowych, sprzedająca ekogroszek oraz pellet.
- 3 placówki własne
- 5 placówek franczyzowych
- Aby otworzyć skład potrzebny jest utwardzony plac o powierzchni min. 400 m2.
ZOBACZ W KATALOGU
Aflamo
Salony z kominkami
Bricomarché (Grupa Muszkieterów)
Supermarkety dom i ogród
Carré Blanc
Sklepy z ręcznikami i pościelą
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
Dr Materac
Sklepy z wyposażeniem sypialni
Homla
Sklepy z artykułami wyposażenia wnętrz
Horizon Estate
Biura nieruchomości
Jesion Inwestycje
Urządzanie wnętrz
Komandor
Szafy, garderoby, kuchnie oraz meble na wymiar
Komfort
Sklepy z podłogami i drzwiami
Krishome
Sklepy ze stolarką okienną
PSB Mrówka
Sklepy DIY
Wyróżnione franczyzy
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Żabka
Sklepy typu convenience
Nest Bank
Placówki bankowe
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
Santander
Placówki bankowe
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
So Coffee
Kawiarnie
Inne koncepty z branży dom i ogród
Aflamo
Salony z kominkami
Bricomarché (Grupa Muszkieterów)
Supermarkety dom i ogród
Carré Blanc
Sklepy z ręcznikami i pościelą
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
Dr Materac
Sklepy z wyposażeniem sypialni
Homla
Sklepy z artykułami wyposażenia wnętrz
Horizon Estate
Biura nieruchomości
Jesion Inwestycje
Urządzanie wnętrz
Komandor
Szafy, garderoby, kuchnie oraz meble na wymiar
Komfort
Sklepy z podłogami i drzwiami
Krishome
Sklepy ze stolarką okienną
PSB Mrówka
Sklepy DIY
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Z głową do peruk i do biznesu
Peruki przestały być niszowym gadżetem i takim także biznesem. Klienci poszukują gotowych peruk w sklepach internetowych oraz robionych w...
Czym zajmuje się Rada Franczyzobiorców Żabki?
Rada Franczyzobiorców Żabki ma już blisko 15-letnią tradycję. Jak układa się współpraca na linii Rada – centrala i co konkretnego z...
Bricomarché rozwija sieć w północnej Polsce
Bricomarché otworzył nowy market w Dobrym Mieście i tym samym wzmocnił swoją obecność na Warmii i Mazurach. To kolejny sklep sieci...
Franczyza na sportowo
Sport to zdrowie. A czy zajęcia sportowe dla dzieci to dobry sposób na biznes? Franczyzodawca Akademii Młodych Sportowców przekonuje, że tak.


