Piłka w grze

Franczyzodawca Football Academy mówi, że zainteresowanie jego konceptem w ostatnim czasie mocno wzrosło. Dla nowych licencjobiorców ma promocję na start.
Football Academy to licząca około 130 oddziałów sieć szkółek piłkarskich dla dzieci. Kiedy zamrożono zajęcia edukacyjne, także one przestały funkcjonować normalnie.
– Treningi odbywały się w miarę możliwości on-line – informuje Krzysztof Łoś, dyrektor ds. rozwoju sieci Football Academy. – Zdając sobie sprawę z tego, że nasi franczyzobiorcy stanęli w obliczu ograniczonych możliwości zarobkowania anulowaliśmy część opłat franczyzowych, a część odroczyliśmy.
W tej chwili szkółki mogły już wrócić do w miarę normalnej działalności.
– Zajęcia już odbywają się na boiskach, w grupach liczących 14 zawodników. Zachowujemy oczywiście nowe obowiązujące reżimy sanitarne, co oznacza, że np. nie można wykonywać części elementów treningu, w których dzieci muszą być zbyt blisko siebie – wyjaśnia Krzysztof Łoś. – Na szczęście nie ma obowiązku trenowania w maseczkach.
Ulgi na starcie
Szkółki Football Academy powstają zarówno w dużych miastach, jak i w tych zupełnie małych, nawet kilkutysięcznych. Franczyzobiorcy nie muszą mieć uprawnień do trenowania dzieci, ani być związani ze sportem – choć jeśli tak jest, to na pewno ułatwi im to start w tym biznesie. Natomiast osoby prowadzące zajęcia muszą mieć licencję trenerską i uprawnienia do pracy z dziećmi. Jeżeli sam właściciel chce być trenerem, to też powinien takie uprawnienia posiadać.
– Zaobserwowaliśmy większe zainteresowanie naszym konceptem. Liczba zapytań i zgłoszeń wzrosła o 100 proc. Być może ma to związek z rosnącym bezrobociem – mówi Krzysztof Łoś.
Franczyzodawca pomaga rekrutować trenerów i znaleźć obiekt treningowy, czyli boisko lub halę, wynajmowaną na czas zajęć. Licencjobiorcy nie muszą mieć natomiast biura ani żadnej stałej siedziby.
Nie ma opłaty za przystąpienie do sieci. A kwota, wymagana na starcie jest bardzo niska. Według zapewnień franczyzodawcy, wystarczy 500-1 tys. zł, które przeznacza się na zakup materiałów reklamowych. Dopiero później, gdy licencjobiorca ma już pierwszych klientów, dokupuje sprzęt sportowy i odzież. Licencjodawca oblicza, że aby wystartować, należy zebrać grupę przynajmniej 12 zawodników.
– Choć próg rentowności może być różny w różnych lokalizacjach – zastrzega Krzysztof Łoś. – Dla każdego licencjobiorcy robimy kalkulację rentowności jeszcze przed otwarciem oddziału.
W tej chwili nowi licencjobiorcy przez trzy pierwsze miesiące prowadzenia działalności (licząc od pierwszego zorganizowanego treningu) są zwolnieni z bieżącej opłaty franczyzowej. A jest ona zryczałtowana i mieści się w widełkach od 600 do 900 zł. Do tego trzeba doliczyć po kilka złotych od każdego uczestnika zajęć z tytułu ubezpieczenia.
– Mamy oddziały, które trenują po kilkuset zawodników – podkreśla Krzysztof Łoś. – Są też franczyzobiorcy, którzy prowadzą po kilkanaście oddziałów. Przy kolejnych otwarciach dajemy preferencyjne warunki współpracy. Można też łączyć prowadzenie naszej franczyzy z innym biznesem.
WIZYTÓWKA MARKI FOOTBALL ACADEMY
Sieć szkółek piłkarskich dla dzieci
- 130 oddziałów
- kwota na start inwestycji: 500-1 tys. zł
- przez trzy miesiące nowi licencjobiorcy nie płacą opłaty bieżącej
ZOBACZ W KATALOGU

Abakus Europe arytmetyka mentalna

AMAkids Polska

Brazilian Soccer Schools

Dzikie Pląsy

EarlyMath

Early Stage

Edu3Dkacja

Edukido
Zajęcia edukacyjne z`Lego

Galileusz

Giganci Programowania

IQ UP!

KnockKnock - Majsterkowanie dla Dzieci

Lala English

La Mancha Centrum Języka Hiszpańskiego

MałyInżynier.pl

Maple Bear

MathRiders Polska

Matplus - matematyka dla dzieci 4-15 lat

Restart - warsztaty malarskie

SmartyKids

Socatots

Speaky Frog

Stemchik

Szkoła Pamięci SPW

Verbatoria

Young Engineers
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

Willisch
Lodziarnie

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej