Hotele wychodzą z pandemii

Od 6 czerwca hotele będą mogły zaproponować gościom pełną ofertę swoich usług. Czy to pomoże zapełnić pokoje?
In this article you will learn
- Young Engineers inspires children aged 4–15 to explore engineering through fun, hands-on activities like LEGO and Algobrix coding.
- Operating in 50+ countries, it has gained global recognition and achieved milestones like a Guinness World Record.
- Franchisees receive extensive training, marketing support, and flexible opportunities to run educational programs.
- The franchise requires a $6,000–$35,000 investment, strong interpersonal skills, and a passion for working with kids.
COVID-19 zamknął hotele na ponad miesiąc. Ich ponowne otwarcie umożliwiono w drugim etapie odmrażania gospodarki, od 4 maja. Jednak z całą listą wymogów sanitarnych i ograniczeń, koniecznych do spełnienia. Teraz, gdy w życie wchodzi czwarty etap odmrażania restrykcje zostaną znacząco poluzowane. Pytanie, czy to wystarczy, aby goście zapełnili pokoje, a hotelarze zaczęli odrabiać straty.
Pierwszy krok
Zezwolenie na otwarcie hoteli od 4 maja zostało obwarowane listą warunków, koniecznych do spełnienia. Rygor sanitarny oznacza m.in. obowiązek zasłaniania ust i nosa, utrzymywanie dystansu między osobami, dezynfekcję (nie rzadziej niż co godzinę) powierzchni wspólnych, jak ogólne toalety, klamki, poręcze, blaty, oparcia itp. W obiekcie powinny się znaleźć ogólnodostępne dozowniki z płynem dezynfekującym oraz instrukcje dezynfekcji rąk. Odpowiednio dezynfekować trzeba pokoje po każdym gościu. Co ważne, hotelarze musieli ograniczyć liczbę gości w obiekcie, do dwóch osób na pokój. Istotnym utrudnieniem okazało się też funkcjonowanie hotelowych restauracji i barów – mogły dostarczać posiłki tylko na wynos, bezpośrednio do pokoi gości. Zamknięte pozostały pomieszczenia do zbiorowej rekreacji, jak baseny, sale zabaw, dyskoteki, sauny. Czyli pobyt w hotelu przestał tak naprawdę być przyjemnością. Mimo to hotelarze, którzy już i tak od miesiąca liczyli straty, decydowali się na otwarcia.
– W pierwszym kroku skupiamy się na wznowieniu działalności przez hotele w największych miastach i w centralnych lokalizacjach. To tutaj widzimy największe zainteresowanie ze strony gości – mówi Luc Gesvret, chief topline and operations officer Accor na Europę Wschodnią. – Już od kilkunastu dni witamy pierwszych gości m. in. w Sofitel Grand Sopot, Mercure Warszawa Centrum, Mercure Kraków Stare Miasto, ibis Styles Białystok, czy Mercure Karpacz Skalny. Planujemy stopniowe uruchamianie pozostałych hoteli. We wszystkich obiektach wdrażamy rygorystyczne protokoły bezpieczeństwa i dezynfekcji. Niezależnie od wytycznych organów administracyjnych, od samego początku sytuacji związanej z COVID-19 pracowaliśmy nad stworzeniem wewnętrznych protokołów i procedur związanych z zapewnieniem w naszych hotelach bezpieczeństwa dla gości i pracowników. W trosce o naszych gości nawiązaliśmy m.in. partnerstwo z AXA, dzięki któremu oferujemy wszystkim odwiedzającym nasze obiekty opiekę medyczną i rozwiązania telemedycyny, aby szybciej reagować w nagłych sytuacjach.
Jednak tłumów w hotelach nie ma. Jak przyznaje Luc Gesvret, mniej gości odwiedza obiekty sieci niż przed pandemią – z powodu reżimów sanitarnych, ale też ciągle obowiązujących ograniczeń w ruchu międzynarodowym. Jednak Grupa Accor ma zamiar systematycznie otwierać kolejne hotele.
– Chcemy, aby w Europie Wschodniej do końca czerwca działało dwie trzecie naszych hoteli – dodaje Luc Gesvret.
Będzie lepiej?
W związku z wejściem w życie czwartego etapu odmrażania gospodarki sytuacja hotelarzy nieco się poprawi. Od 30 maja mogą już normalnie działać hotelowe restauracje i bary, serwując posiłki na miejscu. A od 6 czerwca w hotelach można będzie otworzyć dla gości baseny, siłownie, kluby fitness. Konkretne zalecenia sanitarne dotyczące ich funkcjonowania są jeszcze opracowywane. Co ważne, wraca możliwość organizowania dużych wesel, a także takich imprez jak kongresy czy wystawy. Dla hotelarzy to też ważne, bo przez kilka ostatnich tygodni ponosili również straty związane z odwoływaniem różnych eventów.
– Oczywiście, ze względu na oficjalne regulacje, eventy w hotelach przez ostatnie tygodnie nie odbywały się. Przez cały ten czas pracowaliśmy jednak z naszymi partnerami i klientami, aby jak najwięcej wydarzeń przełożyć na inne terminy i w wielu przypadkach się to udało – podkreśla Luc Gesvret.
Czy odmrożone pokoje hotelowe uda się zapełnić – pokaże czas. Hotelarze liczą na to, że te wakacje Polacy spędzą w kraju. Ma w tym pomóc też obiecywany przez rząd bon turystyczny 1000 plus. Na razie jednak nie ma przepisów, które to regulują.
– Ograniczenia związane z ruchem międzynarodowym i troska o bezpieczeństwo mogą mieć wpływ na zwiększony lokalny ruch turystyczny w ramach kraju zamieszkania – uważa Luc Gesvret. – To duża szansa dla lokalnej turystyki, a także branży hotelarskiej na załagodzenie skutków sytuacji pandemii. O większej chęci spędzenia wakacji w kraju informują też nas nasi goście.
WIZYTÓWKA ACCORHOTELS
Grupa AccorHotels jest największym globalnym operatorem hotelarskim.
W swoim portfolio ma blisko 5 tys. obiektów.
Hotele Grupy Accor funkcjonują m.in. pod markami Sofitel, Novotel, Mercure, ibis, ibis Styles, ibis budget.
Main conclusions
- Young Engineers addresses the growing demand for engineering skills by fostering curiosity and passion for the subject among children through innovative, hands-on educational programs.
- The franchise offers a unique business opportunity with strong global recognition, extensive support, and flexible work options for individuals passionate about education and engineering.
- With low initial investment and diversified revenue streams, Young Engineers is well-suited for franchisees who enjoy working with children and have strong communication and management skills.
- Young Engineers combines education and entertainment to prepare children for future workforce challenges while providing franchisees with a scalable and impactful business model.
See in catalogue

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Master licenses
Featured franchises

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Master licenses
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
News

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...