Franczyzobiorca dobrze wychowany

Warsztaty savoir vivre’u dla najmłodszych – z taką ofertą wkracza na franczyzowy rynek marka Cool-turalny Maluch.
In this article you will learn
- Young Engineers inspires children aged 4–15 to explore engineering through fun, hands-on activities like LEGO and Algobrix coding.
- Operating in 50+ countries, it has gained global recognition and achieved milestones like a Guinness World Record.
- Franchisees receive extensive training, marketing support, and flexible opportunities to run educational programs.
- The franchise requires a $6,000–$35,000 investment, strong interpersonal skills, and a passion for working with kids.
Dagmara Łuczka od ośmiu lat zajmuje się prowadzeniem szkoleń i warsztatów z etykiety biznesowej, szkoląc pracowników firm, sektora administracji i edukacji.
– Trzy lata temu koleżanka zapytała mnie, czy nie przygotowałabym warsztatów z zasad dobrego wychowania dla przedszkola, do którego uczęszczała wtedy jej córka – opowiada Dagmara Łuczka, dziś franczyzodawczyni marki Cool-turalny Maluch. – Na początku odrzuciłam ten pomysł, ale przez kilka miesięcy ta myśl nie dawała mi spokoju i uznałam, że warto spróbować. Sama jestem mamą dwójki dzieci.
Na początek przygotowała program pięciu zajęć. Choć nie udało się nawiązać współpracy z przedszkolem wskazanym przez koleżankę, Dagmara Łuczka postanowiła pokazać swoją propozycję w innych placówkach. Pomysł bardzo się spodobał i tak narodziła się marka Cool-turalny Maluch.
– Zapotrzebowanie na zajęcia z savoir vivre’u dla dzieci okazało się bardzo duże – mówi Dagmara Łuczka. – Temat zaciekawił dyrektorów przedszkoli, ale także rodziców, którzy dzisiaj sami zgłaszają się do mnie z pytaniem, czy mogłabym poprowadzić zajęcia w przedszkolu ich dziecka. Do tej pory objęłam moim programem około 1 tys. dzieci z terenu Trójmiasta.
Licencja na warsztaty
W tej chwili Cool-turalny Maluch proponuje dwupoziomowy cykl warsztatów, składający się z 22 zajęć, skierowanych do przedszkolaków oraz uczniów zerówek i klas I.
– Docelowo program zakłada realizację 30 warsztatów, rozłożonych na trzy lata. Zajecia odbywają się raz w miesiącu. Utrwalają wiedzę o odpowiednim zachowaniu przy stole, podczas rozmowy, na urodzinach, w autobusie, powitań itp. Bawią się, testują, ćwiczą, a wszystko związane jest z kulturalnym zachowaniem – wylicza Dagmara Łuczka. – Staram się sprawić, aby same dochodziły do wniosku, że kultura jest fajna.
Marka zaczęła właśnie poszukiwania pierwszych franczyzobiorców.
– Nie ograniczamy się jeśli chodzi o wielkość miast, bo z powodzeniem można prowadzić działalność zarówno w dużych, jak i w mniejszych. Nasi franczyzobiorcy będą mogli działać na terenie całego swojego województwa, nawiązując kontakty z placówkami oświatowymi – wyjaśnia franczyzodawczyni Cool-turalnego Malucha. – Nie oznacza to jednak, że w jednym województwie będzie mógł działać tylko jeden licencjobiorca. Np. na terenie mazowieckiego jest blisko 2 tys. przedszkoli. Jedna osoba nie byłaby w stanie nawiązać współpracy ze wszystkimi. Będę jednak kontrolować liczbę licencjobiorców w każdym regionie i pilnować, aby sami dla siebie nie stawali się konkurencją.
Dla tych, którym zależałoby jednak na wyłączności, istnieje możliwość jej wykupienia – cena zależy od wielkości obszaru.
Koszty i wsparcie
Franczyzobiorca nie musi otwierać stacjonarnego biura. Współpraca z przedszkolami oznacza, że zajęcia odbywają się na ich terenie. Na starcie trzeba uiścić opłatę licencyjną, która wynosi 8,9 tys. zł netto. W zamian licencjobiorca otrzymuje pakiet startowy, który zawiera m.in. konspekty 12 warsztatów (czyli cały roczny poziom kształcenia), ze scenariuszami zajęć i pomocami edukacyjnymi. Franczyzodawca gwarantuje również szkolenie, na którym omawiane są wszystkie warsztaty, partnerzy poznają różne formy promocji oraz uczą się, jak docierać do klientów.
– Jeżeli franczyzobiorca sobie tego życzy, mogę przyjechać do niego i brać udział w pierwszych rozmowach z klientami – zapewnia Dagmara Łuczka.
Franczyzodawca szacuje, że nawiązując współpracę z 10-12 placówkami średniej wielkości na zwrot z inwestycji możemy liczyć po dwóch miesiącach. Miesięczna opłata franczyzowa to 440 zł netto. Przez trzy pierwsze miesiące od podpisania umowy licencjobiorcy są z niej zwolnieni, aby mieć czas na zdobycie klientów i rozwinięcie działalności.
– Od kandydatów na franczyzobiorców oczekujemy predyspozycji do pracy z dziećmi. Ważna jest również znajomość zasad etykiety, aby zachować odpowiedni poziom warsztatów – podkreśla Dagmara Łuczka. – W zamian oferujemy koncept, który zapewnia elastyczny czas pracy oraz stabilizację. Umowy z przedszkolami z reguły podpisujemy na cały rok, co jest dużym atutem w prowadzeniu własnej działalności.
WIZYTÓWKA MARKI COOL-TURALNY MALUCH
Warsztaty z zasad savoir vivre'u dla dzieci.
- koszt inwestycji 8,9 tys. zł netto
- miesięczna opłata franczyzowa 440 zł netto
- przez trzy pierwsze miesiące od podpisania umowy franczyzodawca nie pobiera opłaty
Main conclusions
- Young Engineers addresses the growing demand for engineering skills by fostering curiosity and passion for the subject among children through innovative, hands-on educational programs.
- The franchise offers a unique business opportunity with strong global recognition, extensive support, and flexible work options for individuals passionate about education and engineering.
- With low initial investment and diversified revenue streams, Young Engineers is well-suited for franchisees who enjoy working with children and have strong communication and management skills.
- Young Engineers combines education and entertainment to prepare children for future workforce challenges while providing franchisees with a scalable and impactful business model.
See in catalogue

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Master licenses
Featured franchises

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Master licenses
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
News

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...