Zarabiamy na energii odnawialnej
Odnawialne źródła energii to jedna z najszybciej rosnących branż. Ile można zarobić w tym biznesie?
W Europie w 2019 roku 35 proc. energii pochodziło ze źródeł odnawialnych. W Polsce w maju tego roku tylko z samych paneli słonecznych wyprodukowano pięć razy więcej prądu, niż rok wcześniej. Coraz więcej firm, instytucji i klientów indywidualnych decyduje się na skorzystanie z alternatywnych źródeł energii. Wejście w tę branżę może się więc okazać dobrym interesem.
Oferta franczyzy
Solenerga to marka, która zajmuje się sprzedażą i instalacją elektrowni fotowoltaicznych, pomp ciepła, systemów klimatyzacji i stacji ładowania pojazdów.
– Naszym flagowym produktem są instalacje fotowoltaiczne. Sami projektujemy elektrownie słoneczne oraz realizujemy ich budowę – podkreśla Łukasz Ciołkowski, prezes zarządu Solenergi.
Koncept ma obecnie trzy własne biura handlowe oraz sześciu franczyzobiorców.
– Na ten moment oferujemy naszym franczyzobiorcom najbardziej spójny model biznesowy w obszarze odnawialnych źródeł energii – mówi Łukasz Ciołkowski. – Co ważne, inwestujemy w nowoczesne rozwiązania informatyczne, pozwalające prowadzić w pełni zautomatyzowany proces sprzedaży, realizacji inwestycji oraz szkoleń dla nowych handlowców. Wdrożyliśmy zaawansowaną aplikację służącą do prezentacji ofert i zawierania umów. Zbudowaliśmy autorski system szkoleń, oparty o platformę e-learningową.
Inwestycja...
Solenerga szuka franczyzobiorców, którzy zbudują sieć biur sprzedaży oraz zajmą się pozyskiwaniem klientów i zawieraniem z nimi umów. Realizacja zleceń należy już do centrali. Marka chce otwierać oddziały w miastach liczących od 50 tys. mieszkańców oraz na obrzeżach i w dzielnicach sypialnych dużych aglomeracji. Lokal na biuro powinien mieć wielkość min. 25 m2. Na inwestycję trzeba przeznaczyć przynajmniej 40 tys. zł netto.
– W tej kwocie zawiera się m.in. wyposażenie biurowe placówki, sprzęt elektroniczny, w tym dwa iPady oraz dron do robienia zdjęć dachów, obrandowanie zewnętrzne i wewnętrzne, wystawowe panele fotowoltaiczne. Oprócz tego startowy pakiet marketingowy, zawierający np. roll-upy, ulotki, wizytówki, teczki – wylicza Łukasz Ciołkowski. – Franczyzobiorcom zapewniamy również rozbudowany zestaw szkoleń, które sprawiają, że nawet osoby nowe w branży odnawialnych źródeł energii mogą bez trudu wejść w ten biznes.
...i zyski
Szkolenia składają się z trzech części. Pierwsza odbywa się na platformie e-learningowej. Kolejny etap to dwudniowe szkolenia stacjonarne, w centrali firmy, zapoznające franczyzobiorców z produktami. W trzecim etapie, odbywającym się już w oddziale franczyzowym, licencjobiorca zarówno teoretycznie, jak i praktycznie poznaje różne techniki sprzedaży i specyfikę produktu.
– Dla każdego oddziału przygotowujemy także indywidualny plan rozwoju, z analizą rynku i konkurencji oraz projektem działań na kolejne pół roku – dodaje Łukasz Ciołkowski. – Nasi franczyzobiorcy mogą również liczyć na wsparcie infolinii technicznej i finansowej. Pracownicy helpdesku odpowiedzą na wszelkie pytania dotyczące działania oraz możliwości finansowania sprzedawanych przez nas produktów. Współpracujemy z kilkoma bankami i firmami leasingowymi co znacząco ułatwia sprzedaż.
Franczyzobiorcy zarabiają na marży od sprzedaży produktów, które kupują od centrali. Wysokość marży ustalają sami. Miesięczne zyski, jakie można osiągnąć dzięki podpisaniu 4-5 umów to nawet 20 tys. zł.
– Najbardziej aktywni zarobią dużo więcej – zapewnia Łukasz Ciołkowski.
Licencjobiorcy mogą rozwijać swój biznes – zatrudniać handlowców i otwierać kolejne oddziały.
Wyróżnione franczyzy
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Żabka
Sklepy typu convenience
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Nest Bank
Placówki bankowe
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
So Coffee
Kawiarnie
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
Santander
Placówki bankowe
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Dobra decyzja
Sabina Pruski pracowała w pizzerii Tibesti2go kiedy pojawiła się oferta objęcia lokalu we franczyzę. Skorzystała z niej.
Subskrybuj magazyn pomysłów na biznes
Rozważasz otwarcie firmy? Zrób sobie prezent na święta i zasubskrybuj magazyn "Własny Biznes FRANCHISING" i sprawdź, jaki biznes się...
Z głową do peruk i do biznesu
Peruki przestały być niszowym gadżetem i takim także biznesem. Klienci poszukują gotowych peruk w sklepach internetowych oraz robionych w...
Czym zajmuje się Rada Franczyzobiorców Żabki?
Rada Franczyzobiorców Żabki ma już blisko 15-letnią tradycję. Jak układa się współpraca na linii Rada – centrala i co konkretnego z...

