Zarabiamy na energii odnawialnej

Pozyskać klienta
Info

In this article you will learn

  1. Young Engineers inspires children aged 4–15 to explore engineering through fun, hands-on activities like LEGO and Algobrix coding.
  2. Operating in 50+ countries, it has gained global recognition and achieved milestones like a Guinness World Record.
  3. Franchisees receive extensive training, marketing support, and flexible opportunities to run educational programs.
  4. The franchise requires a $6,000–$35,000 investment, strong interpersonal skills, and a passion for working with kids.
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

W Europie w 2019 roku 35 proc. energii pochodziło ze źródeł odnawialnych. W Polsce w maju tego roku tylko z samych paneli słonecznych wyprodukowano pięć razy więcej prądu, niż rok wcześniej. Coraz więcej firm, instytucji i klientów indywidualnych decyduje się na skorzystanie z alternatywnych źródeł energii. Wejście w tę branżę może się więc okazać dobrym interesem.

Oferta franczyzy

Solenerga to marka, która zajmuje się sprzedażą i instalacją elektrowni fotowoltaicznych, pomp ciepła, systemów klimatyzacji i stacji ładowania pojazdów. 
– Naszym flagowym produktem są instalacje fotowoltaiczne. Sami projektujemy elektrownie słoneczne oraz realizujemy ich budowę – podkreśla Łukasz Ciołkowski, prezes zarządu Solenergi.

Koncept ma obecnie trzy własne biura handlowe oraz sześciu franczyzobiorców.
– Na ten moment oferujemy naszym franczyzobiorcom najbardziej spójny model biznesowy w obszarze odnawialnych źródeł energii – mówi Łukasz Ciołkowski. – Co ważne, inwestujemy w nowoczesne rozwiązania informatyczne, pozwalające prowadzić w pełni zautomatyzowany proces sprzedaży, realizacji inwestycji oraz szkoleń dla nowych handlowców. Wdrożyliśmy zaawansowaną aplikację służącą do prezentacji ofert i zawierania umów. Zbudowaliśmy autorski system szkoleń, oparty o platformę e-learningową.

Inwestycja...

Solenerga szuka franczyzobiorców, którzy zbudują sieć biur sprzedaży oraz zajmą się pozyskiwaniem klientów i zawieraniem z nimi umów. Realizacja zleceń należy już do centrali. Marka chce otwierać oddziały w miastach liczących od 50 tys. mieszkańców oraz na obrzeżach i w dzielnicach sypialnych dużych aglomeracji. Lokal na biuro powinien mieć wielkość min. 25 m2. Na inwestycję trzeba przeznaczyć przynajmniej 40 tys. zł netto.
– W tej kwocie zawiera się m.in. wyposażenie biurowe placówki, sprzęt elektroniczny, w tym dwa iPady oraz dron do robienia zdjęć dachów, obrandowanie zewnętrzne i wewnętrzne, wystawowe panele fotowoltaiczne. Oprócz tego startowy pakiet marketingowy, zawierający np. roll-upy, ulotki, wizytówki, teczki – wylicza Łukasz Ciołkowski. – Franczyzobiorcom zapewniamy również rozbudowany zestaw szkoleń, które sprawiają, że nawet osoby nowe w branży odnawialnych źródeł energii mogą bez trudu wejść w ten biznes.

...i zyski

Szkolenia składają się z trzech części. Pierwsza odbywa się na platformie e-learningowej. Kolejny etap to dwudniowe szkolenia stacjonarne, w centrali firmy, zapoznające franczyzobiorców z produktami. W trzecim etapie, odbywającym się już w oddziale franczyzowym, licencjobiorca zarówno teoretycznie, jak i praktycznie poznaje różne techniki sprzedaży i specyfikę produktu. 
– Dla każdego oddziału przygotowujemy także indywidualny plan rozwoju, z analizą rynku i konkurencji oraz projektem działań na kolejne pół roku – dodaje Łukasz Ciołkowski. – Nasi franczyzobiorcy mogą również liczyć na wsparcie infolinii technicznej i finansowej. Pracownicy helpdesku odpowiedzą na wszelkie pytania dotyczące działania oraz możliwości finansowania sprzedawanych przez nas produktów. Współpracujemy z kilkoma bankami i firmami leasingowymi co znacząco ułatwia sprzedaż.

Franczyzobiorcy zarabiają na marży od sprzedaży produktów, które kupują od centrali. Wysokość marży ustalają sami. Miesięczne zyski, jakie można osiągnąć dzięki podpisaniu 4-5 umów to nawet 20 tys. zł.
– Najbardziej aktywni zarobią dużo więcej – zapewnia Łukasz Ciołkowski.

Licencjobiorcy mogą rozwijać swój biznes  zatrudniać handlowców i otwierać kolejne oddziały.

Info

Main conclusions

  1. Young Engineers addresses the growing demand for engineering skills by fostering curiosity and passion for the subject among children through innovative, hands-on educational programs.
  2. The franchise offers a unique business opportunity with strong global recognition, extensive support, and flexible work options for individuals passionate about education and engineering.
  3. With low initial investment and diversified revenue streams, Young Engineers is well-suited for franchisees who enjoy working with children and have strong communication and management skills.
  4. Young Engineers combines education and entertainment to prepare children for future workforce challenges while providing franchisees with a scalable and impactful business model.
Franchise units Over 200
Author
Monika Wojniak-Żyłowska
dziennikarz

See in catalogue

Featured franchises

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €