Firma sprzątająca we franczyzie
Franczyzobiorca Domowych Pokojówek będzie budował bazę klientów i pracowników, aby zarabiać na usługach sprzątania domów i mieszkań.
Piotr Krawczyk pięć lat temu założył firmę, specjalizującą się w sprzątaniu domów i mieszkań.
– Dojeżdżaliśmy do klientów z naszym własnym sprzętem, swoimi ekologicznymi detergentami, kompletnym potrzebnym wyposażeniem – opowiada Piotr Krawczyk. – To była usługa premium, w związku z czym odpowiednio też kosztowała. Klienci nie mogli sobie pozwolić na nią tak często, jak bym tego sobie życzył. I tak narodził się pomysł na markę Domowe Pokojówki. Usługę na wysokim poziomie, ale tańszą, dzięki czemu klienci mogą z niej korzystać np. raz w tygodniu.
Licencja na sprzątanie
Klienci Domowych Pokojówek to przede wszystkim właściciele mieszkań i domów jednorodzinnych. Niewielki procent stanowią klienci biznesowi, z reguły niewielkie biura. Choć franczyzobiorcy będą mogli też świadczyć usługi np. w nieruchomościach komercyjnych.
– Pracowników sprzątających zatrudniamy na umowę-zlecenie. Każdy klient ma przypisaną jedną osobę, która na stałe u niego sprząta – tłumaczy Piotr Krawczyk, franczyzodawca Domowych Pokojówek.
W tej chwili firma działa na terenie Krakowa, Warszawy, Poznania, Wrocławia. Dalej chce rozwijać się poprzez franczyzę.
– Od samego początku zakładałem, że docelowo będziemy marką franczyzową i pod tym kontem przygotowywałem nasz system – podkreśla Piotr Krawczyk.
Założenie jest takie, że franczyzobiorcy będą otrzymywać licencję na określone, wybrane przez siebie rejony. Np. największe miasta zostaną podzielone na dzielnice, w tych mniejszych rejon obejmie 2-3 dzielnice, albo też przyległe gminy. Nie trzeba otwierać biura stacjonarnego, ale jeśli licencjobiorca się na to zdecyduje, franczyzodawca wskaże mu bazę dostępnych lokalizacji, z których będzie mógł wybrać lokal.
Dwie możliwości
Na wstępie każdy franczyzobiorca musi zapłacić 2550 zł netto.
– Ta kwota pokrywa trzymiesięczne opłaty franczyzowe. Pobieramy ją jednorazowo, aby mieć pewność, że franczyzobiorca nie rozmyśli się np. po miesiącu, że poważnie traktuje współpracę z nami – wyjaśnia Piotr Krawczyk.
Kolejne koszty startowe zależą od wybranej opcji współpracy. Franczyzobiorca może zdecydować się tylko na świadczenie usług standardowych – sprzątanie przy wykorzystaniu sprzętu i detergentów należących do klientów. Wówczas jednorazowa opłata licencyjna wynosi 1,5 tys. zł. Druga opcja to poszerzenie oferty o usługi premium – klient nie martwi się o sprzęt i detergenty, bo to firma sprzątająca je przywozi. Opłata licencyjna przy tej opcji wynosi 3,5 tys. zł, trzeba też oczywiście zainwestować w zakup sprzętu i środków czyszczących.
– Ta usługa sprzedaje się rzadziej, ale ma też swoich klientów i jest oczywiście droższa – zauważa Piotr Krawczyk.
Miesięczna opłata franczyzowa to 850 zł netto za każdy rejon. To, jak podkreśla franczyzodawca, średni przychód z obsługi jednego klienta.
Przeszkolenie to podstawa
Zadaniem franczyzobiorców będzie budowanie bazy pracowników i klientów w swoim rejonie i świadczenie usług dla tych ostatnich. Na zorganizowanych przez licencjodawcę szkoleniach wstępnych nauczą się, jak to robić.
– Przeszkolimy ich z rekrutacji pracowników, pokazując punkt po punkcie, jakie pytania zadawać, jakich odpowiedzi oczekiwać – wylicza Piotr Krawczyk. – Sami też pomożemy w rekrutacji w razie potrzeby. Nauczymy również franczyzobiorców jak szukać i pozyskiwać klientów, jakie formy marketingu stosować. Obowiązkiem licencjobiorców będzie prowadzenie marketingu lokalnego, natomiast ogólnokrajowym zajmuje się centrala firmy.
Franczyzobiorcy dowiedzą się też, jak powinno wyglądać profesjonalne wykonanie usług – aby później mogli przeszkolić swój personel.
Licencjodawca zaleca, aby rekrutację zacząć zaraz po podpisaniu umowy franczyzowej. Na start potrzeba minimum dwóch pracowników, potem, razem ze wzrostem liczby klientów, trzeba rekrutować kolejne osoby.
Konkurencja nie straszna?
Domowe Pokojówki obejmują obecnie zasięgiem 57 rejonów.
– Możemy je przekazać franczyzobiorcom. Dzięki temu zyskają gotowe bazy klientów i pracowników – podkreśla Piotr Krawczyk.
Franczyzodawca zapewnia, że zysk biorcy stanowi ok. 40-45 proc. całego przychodu z usług.
A co z konkurencją, zwłaszcza szarą strefą, która kwitnie w branży sprzątającej?
– To jest bardzo duży rynek i nawet pomimo obecności szarej strefy jest na nim jeszcze sporo miejsca – uważa Piotr Krawczyk. – Poza tym dla klientów coraz ważniejsza jest kwestia zaufania do usługodawcy, co my jesteśmy w stanie zagwarantować. Wielu też oczekuje wystawienia rachunków, czego na pewno nie dostaną w przypadku pani, która pracuje „na czarno”.
WIZYTÓWKA MARKI DOMOWE PKOJÓWKI
Firma oferująca usługi sprzątające.
- miesięczna opłata franczyzowa 850 zł netto
- opłata licencyjna uzależniona od zakresu usług
ZOBACZ W KATALOGU
AgencjaTlumaczen.pl
Biura tłumaczeń i przygotowanie dokumentów
Citybox24.pl
Magazyny samoobsługowe
epaka.pl
Usługi kurierskie
Extra Services
Przeprowadzki, sprzątanie, naprawy, konserwacja
Fashion Laundromat
Pralnie samoobsługowe
Furgonetka Punkt
Usługi kurierskie
Kobieta i Rozwód
Centra wsparcia w trakcie rozwodu
Mail Boxes Etc.
Usługi kurierskie
Pralnia EBS
Pralnie samoobsługowe
Quick Ride
Wynajem hulajnóg, taksówki i dostawy jedzenia
Ship Center
Usługi kurierskie
Speed Queen
Pralnie samoobsługowe
Upadłości - Ekspert
Oddłużania i obrót nieruchomościami
Wyróżnione franczyzy
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Nest Bank
Placówki bankowe
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Żabka
Sklepy typu convenience
Santander
Placówki bankowe
So Coffee
Kawiarnie
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Inne koncepty z branży usługi dla konsumentów
AgencjaTlumaczen.pl
Biura tłumaczeń i przygotowanie dokumentów
Citybox24.pl
Magazyny samoobsługowe
epaka.pl
Usługi kurierskie
Extra Services
Przeprowadzki, sprzątanie, naprawy, konserwacja
Fashion Laundromat
Pralnie samoobsługowe
Furgonetka Punkt
Usługi kurierskie
Kobieta i Rozwód
Centra wsparcia w trakcie rozwodu
Mail Boxes Etc.
Usługi kurierskie
Pralnia EBS
Pralnie samoobsługowe
Quick Ride
Wynajem hulajnóg, taksówki i dostawy jedzenia
Ship Center
Usługi kurierskie
Speed Queen
Pralnie samoobsługowe
Upadłości - Ekspert
Oddłużania i obrót nieruchomościami
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Dobra decyzja
Sabina Pruski pracowała w pizzerii Tibesti2go kiedy pojawiła się oferta objęcia lokalu we franczyzę. Skorzystała z niej.
Subskrybuj magazyn pomysłów na biznes
Rozważasz otwarcie firmy? Zrób sobie prezent na święta i zasubskrybuj magazyn "Własny Biznes FRANCHISING" i sprawdź, jaki biznes się...
Z głową do peruk i do biznesu
Peruki przestały być niszowym gadżetem i takim także biznesem. Klienci poszukują gotowych peruk w sklepach internetowych oraz robionych w...
Czym zajmuje się Rada Franczyzobiorców Żabki?
Rada Franczyzobiorców Żabki ma już blisko 15-letnią tradycję. Jak układa się współpraca na linii Rada – centrala i co konkretnego z...


