Kryzysy nas omijają

Rafał Wojdyła, Północ Nieruchomości (z prawej):
Info

In this article you will learn

  1. Young Engineers inspires children aged 4–15 to explore engineering through fun, hands-on activities like LEGO and Algobrix coding.
  2. Operating in 50+ countries, it has gained global recognition and achieved milestones like a Guinness World Record.
  3. Franchisees receive extensive training, marketing support, and flexible opportunities to run educational programs.
  4. The franchise requires a $6,000–$35,000 investment, strong interpersonal skills, and a passion for working with kids.
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Rynek nieruchomości, podobnie jak wiele innych branż, musiał się dostosować się do nowych realiów. Jak to wyglądało z perspektywy Północ Nieruchomości?

Na początku epidemii rynek pośrednictwa nieruchomości się „zatrzymał”, ale trwało to chwilę. Generalnie kryzysy omijają naszą branżę. Choć koronawirus zmienił nieco preferencje klientów. Wzrosło zainteresowanie domami, działkami, działkami rekreacyjnymi. Ludzie docenili fakt posiadania kawałka własnego trawnika. Rzeczywiście, zmienione realia wymagały od nas nowych form działania. M.in., jak wiele innych branż, zaczęliśmy mocniej funkcjonować on-line, organizując np. wirtualne prezentacje domów czy mieszkań.

Czy niepewność, jaką wprowadziła do naszego życia pandemia miała wpływ na poziom zainteresowania waszą franczyzą?

Owszem, ale raczej pozytywny. W samym epicentrum pandemii, w ciągu dwóch miesięcy trwania stanu epidemii w Polsce, podpisaliśmy umowy z czterema nowymi franczyzobiorcami. I cały czas mamy zgłoszenia od kolejnych zainteresowanych. Ludzie stracili pracę, albo spodziewają się, że wkrótce to nastąpi. Dzieje się tak w różnych branżach. W tych okolicznościach szczególnie atrakcyjna jest nasza propozycja franczyzy na próbę.

O co chodzi we franczyzie na próbę?

To rozwiązanie skierowane przede wszystkim do osób, które chcą rozpocząć karierę w branży nieruchomości bez długoletnich zobowiązań i bez dużego kapitału na start. Po pierwsze wersja na próbę różni się od standardowej współpracy franczyzowej (tzw. wersji premium) czasem trwania umowy – to zaledwie rok (w wersji premium 3 lata). Nie ma też potrzeby otwierania biura stacjonarnego, co obniża w sposób istotny wysokość inwestycji. Do pracy wystarczy laptop i telefon. Franczyzobiorca może pracować sam, nie zatrudniając personelu. Opłata za przystąpienie do sieci wynosi 1 tys. zł. Comiesięczna opłata franczyzowa to 600 zł. Jeśli licencjobiorca sprawdzi się w tym biznesie, może przejść w każdej chwili na pełną franczyzę.

A jakie są warunki współpracy w pełnej franczyzie?

W tym modelu – który dedykowany jest szczególnie osobom z doświadczeniem w branży - konieczne jest już prowadzenie biura. Koszty jego otwarcia szacujemy na ok. 10 tys. zł. Opłata wstępna dla nowych franczyzobiorców wynosi 2 tys. zł, opłata miesięczna 1 tys. zł. W obu modelach zapewniamy naszym licencjobiorcom szkolenia, wzory dokumentów, bazę ofert i klientów czy dostęp do sieciowego katalogu.

Jak szybko pojawiają się pierwsi klienci?

Zdarza się, że pierwsze umowy sprzedażowe nowa placówka podpisuje już w pierwszym miesiącu działalności. W drugim miesiącu sprzedaż realizuje już praktycznie każda.

Info

Main conclusions

  1. Young Engineers addresses the growing demand for engineering skills by fostering curiosity and passion for the subject among children through innovative, hands-on educational programs.
  2. The franchise offers a unique business opportunity with strong global recognition, extensive support, and flexible work options for individuals passionate about education and engineering.
  3. With low initial investment and diversified revenue streams, Young Engineers is well-suited for franchisees who enjoy working with children and have strong communication and management skills.
  4. Young Engineers combines education and entertainment to prepare children for future workforce challenges while providing franchisees with a scalable and impactful business model.
Franchise units Over 200
Author
Monika Wojniak-Żyłowska
dziennikarz

See in catalogue

Featured franchises

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €