Kryzysy nas omijają

Pierwsze umowy sprzedażowe niektóre biura podpisują już w pierwszym miesiącu działalności - mówi Rafał Wojdyła, menedżer ds. rozwoju sieci i marketingu Północ Nieruchomości.
Rynek nieruchomości, podobnie jak wiele innych branż, musiał się dostosować się do nowych realiów. Jak to wyglądało z perspektywy Północ Nieruchomości?
Na początku epidemii rynek pośrednictwa nieruchomości się „zatrzymał”, ale trwało to chwilę. Generalnie kryzysy omijają naszą branżę. Choć koronawirus zmienił nieco preferencje klientów. Wzrosło zainteresowanie domami, działkami, działkami rekreacyjnymi. Ludzie docenili fakt posiadania kawałka własnego trawnika. Rzeczywiście, zmienione realia wymagały od nas nowych form działania. M.in., jak wiele innych branż, zaczęliśmy mocniej funkcjonować on-line, organizując np. wirtualne prezentacje domów czy mieszkań.
Czy niepewność, jaką wprowadziła do naszego życia pandemia miała wpływ na poziom zainteresowania waszą franczyzą?
Owszem, ale raczej pozytywny. W samym epicentrum pandemii, w ciągu dwóch miesięcy trwania stanu epidemii w Polsce, podpisaliśmy umowy z czterema nowymi franczyzobiorcami. I cały czas mamy zgłoszenia od kolejnych zainteresowanych. Ludzie stracili pracę, albo spodziewają się, że wkrótce to nastąpi. Dzieje się tak w różnych branżach. W tych okolicznościach szczególnie atrakcyjna jest nasza propozycja franczyzy na próbę.
O co chodzi we franczyzie na próbę?
To rozwiązanie skierowane przede wszystkim do osób, które chcą rozpocząć karierę w branży nieruchomości bez długoletnich zobowiązań i bez dużego kapitału na start. Po pierwsze wersja na próbę różni się od standardowej współpracy franczyzowej (tzw. wersji premium) czasem trwania umowy – to zaledwie rok (w wersji premium 3 lata). Nie ma też potrzeby otwierania biura stacjonarnego, co obniża w sposób istotny wysokość inwestycji. Do pracy wystarczy laptop i telefon. Franczyzobiorca może pracować sam, nie zatrudniając personelu. Opłata za przystąpienie do sieci wynosi 1 tys. zł. Comiesięczna opłata franczyzowa to 600 zł. Jeśli licencjobiorca sprawdzi się w tym biznesie, może przejść w każdej chwili na pełną franczyzę.
A jakie są warunki współpracy w pełnej franczyzie?
W tym modelu – który dedykowany jest szczególnie osobom z doświadczeniem w branży - konieczne jest już prowadzenie biura. Koszty jego otwarcia szacujemy na ok. 10 tys. zł. Opłata wstępna dla nowych franczyzobiorców wynosi 2 tys. zł, opłata miesięczna 1 tys. zł. W obu modelach zapewniamy naszym licencjobiorcom szkolenia, wzory dokumentów, bazę ofert i klientów czy dostęp do sieciowego katalogu.
Jak szybko pojawiają się pierwsi klienci?
Zdarza się, że pierwsze umowy sprzedażowe nowa placówka podpisuje już w pierwszym miesiącu działalności. W drugim miesiącu sprzedaż realizuje już praktycznie każda.
ZOBACZ W KATALOGU
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

Willisch
Lodziarnie
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej