Jak zarobić na druku 3D

Oferta zajęć
Info

In this article you will learn

  1. Young Engineers inspires children aged 4–15 to explore engineering through fun, hands-on activities like LEGO and Algobrix coding.
  2. Operating in 50+ countries, it has gained global recognition and achieved milestones like a Guinness World Record.
  3. Franchisees receive extensive training, marketing support, and flexible opportunities to run educational programs.
  4. The franchise requires a $6,000–$35,000 investment, strong interpersonal skills, and a passion for working with kids.
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Arkadiusz Markowski jest absolwentem mechatroniki, a od 8 lat zawodowo zajmuje się skanowaniem i drukiem 3D dla przemysłu. W pewnym momencie doszedł do wniosku, że warto wykorzystać potencjał tej dziedziny w jeszcze inny sposób i razem z żoną stworzył firmę Edu3Dkacja, organizującą zajęcia dla dzieci i młodzieży z projektowania, skanowania i drukowania w 3D. 
– Obecnie zajęcia związane z programowaniem czy robotyką cieszą się wielką popularnością. Ale jest ich już na rynku bardzo dużo – zauważa Pamela Markowska, współwłaścicielka Edu3Dkacja. – My dostrzegliśmy potencjał edukacyjny technologii 3D.

Możliwości zarabiania

Zajęcia organizowane przez Edu3Dkacja skierowane są już do dzieci w wieku 4 lat. Uczestnicy uczą się na nich projektować przedmioty, które następnie są wytwarzane na drukarce 3D. Każdy może zabrać swój gotowy projekt do domu. 
– Opowiadamy im także o tym, jak druk 3D jest wykorzystywany praktycznie w przemyśle i innych dziedzinach życia, pokazujemy z życia wzięte ciekawostki – relacjonuje Pamela Markowska.

Od czterech lat Edu3Dkacja organizuje zajęcia w Warszawie i okolicy. W ofercie są zajęcia cykliczne, trwające dwa semestry, ale także krótsze warsztaty weekendowe, jednorazowe pokazy naukowe dla szkół czy uniwersytetów dziecięcych, animacje na imprezach firmowych czy piknikach plenerowych, półkolonie i urodziny z drukiem 3D. Możliwości zarabiania jest więc sporo.

Teraz marka szuka franczyzobiorców w całej Polsce. 
– Nie nastawiamy się wyłącznie na duże miasta – podkreśla Pamela Markowska. – W mniejszych miejscowościach rozwinięcie działalności może być nawet łatwiejsze, bo franczyzobiorca lepiej zna lokalny rynek, szkoły, przedszkola, firmy itd. Łatwiej dotrzeć do klientów.

Ile zainwestować?

Licencjodawca zapewnia, że kandydaci na franczyzobiorców nie muszą być specjalistami od druku 3D. Przejdą kilkudniowe szkolenie, przygotowujące ich do prowadzenia zajęć. Otrzymają też scenariusze warsztatów i pokazów, a oprócz tego m.in. szablony ofert dla klientów, materiały handlowe i marketingowe. W przypadku, gdy licencjobiorca ma własną drukarkę 3D, kwota inwestycji na starcie wynosi 9 tys. zł (zawiera się w niej już opłata licencyjna). W przypadku konieczności zakupu drukarki, kwota rośnie do min. 12 tys. zł.

Franczyzobiorca nie potrzebuje stacjonarnego lokalu. Bardziej opłacalne jest wynajmowanie sal na zajęcia, np. od szkół czy domów kultury. 
– Uczymy naszych licencjobiorców, gdzie i jak poszukiwać klientów. Wspieramy ich w prowadzeniu mediów społecznościowych, reklamie na Facebooku, Google Ads – podkreśla współwłaścicielka Edu3Dkacja.

Stała miesięczna opłata, przeznaczana na działania marketingowe wynosi 300 zł. Franczyzobiorcy płacą też do centrali comiesięczną prowizję od przychodów, uzależnioną od ich wysokości.
– W niepewnym czasie koronawirusa jesteśmy otwarci na rozłożenie na raty płatności początkowej lub odroczenie w czasie płatności stałych – dodaje Pamela Markowska.

Info

Main conclusions

  1. Young Engineers addresses the growing demand for engineering skills by fostering curiosity and passion for the subject among children through innovative, hands-on educational programs.
  2. The franchise offers a unique business opportunity with strong global recognition, extensive support, and flexible work options for individuals passionate about education and engineering.
  3. With low initial investment and diversified revenue streams, Young Engineers is well-suited for franchisees who enjoy working with children and have strong communication and management skills.
  4. Young Engineers combines education and entertainment to prepare children for future workforce challenges while providing franchisees with a scalable and impactful business model.
Franchise units Over 200
Author
Monika Wojniak-Żyłowska
dziennikarz

See in catalogue

Featured franchises

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €