Biznes za małe pieniądze

W kraju i za granicą
Info

In this article you will learn

  1. Young Engineers inspires children aged 4–15 to explore engineering through fun, hands-on activities like LEGO and Algobrix coding.
  2. Operating in 50+ countries, it has gained global recognition and achieved milestones like a Guinness World Record.
  3. Franchisees receive extensive training, marketing support, and flexible opportunities to run educational programs.
  4. The franchise requires a $6,000–$35,000 investment, strong interpersonal skills, and a passion for working with kids.
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

W placówkach Genius prowadzone są zajęcia dla dzieci od 4 do 15 lat, podczas których wykonują różne ćwiczenia pozytywnie wpływające na rozwój zarówno lewej, jak i prawej półkuli mózgu.

Można powiedzieć, że pomagamy z dziecka zrobić geniusza. W naszych szkołach kursanci uczą się m.in. szybkiego liczenia, czytania, pisania, układania kostki Rubika. Dzięki temu poprawia się ich koncentracja, pamięć, a także samoocena, bo zauważają, że potrafią więcej niż rówieśnicy – mówi Piotr Nitecki, franczyzodawca Genius.

Zajęcia odbywają się w dwóch grupach wiekowych – Genius Junior dla 4-6 latków oraz Genius dla dzieci w wieku 7-15 lat. Kurs dla młodszych dzieci trwa rok, a dla starszych dwa lata. – Oczywiście można zrezygnować w trakcie, ale decyduje się na to raptem kilka procent kursantów – zapewnia Piotr Nitecki. Koszt uczestnictwa w zajęciach wynosi od 215 do 289 zł miesięcznie (jeśli rodzice opłacą kurs z góry za dłuższy okres, wówczas jego cena spada). Zajęć w każdym miesiącu jest osiem.

Pozytywny efekt koronawirusa

W trakcie pandemii Genius, tak jak i inne koncepty oferujące zajęcia dla dzieci, stanął przed nie lada wyzwaniem. Z dnia na dzień przestał mieć możliwość realizowania swojej usługi. – Znaleźliśmy na to sposób i w dwa tygodnie opracowaliśmy system umożliwiający nam prowadzenie zajęć online. Tak się spodobał rodzicom, że część z nich zapowiedziała, że będą chcieli, aby ich dzieci kontynuowały kurs zdalnie, nawet gdy będzie już możliwość uczęszczania na zajęcia stacjonarne – stwierdza franczyzodawca Genius.

Okazuje się, że to rozwiązanie służy również franczyzobiorcom, którzy do tej pory otwierali placówki Genius głównie w dużych miastach. Obecnie w Polsce działa ich 14, dziewięć w Warszawie i po jednej w Katowicach, Lublinie, Łodzi, Krakowie i Poznaniu. Trzy szkoły zostały otwarte za granicą – w Norwegii, Szwajcarii i w Indiach. – Dzięki temu, że rodzicom i ich dzieciom spodobały się zajęcia online, franczyzobiorcy mogą kierować swoją ofertę do mieszkańców całej Polski, również tych zamieszkałych w małych miasteczkach oddalonych od większych aglomeracji. Do tej pory było to niemożliwe, bo wiadomo było, że raczej niewielu rodziców zdecydowałoby się dwa razy w tygodniu wozić swoje pociechy na zajęcia, które odbywają się kilkadziesiąt kilometrów od domu. Uczestniczyły w nich głównie dzieci mieszkające w mieście, w którym działała nasza szkoła – mówi Piotr Nitecki.

Inwestycja rozłożona na raty

Osoba, która chciałaby zostać franczyzobiorcą marki Genius powinna dysponować kwotą 9,5 tys. euro (tyle wynosi opłata franczyzowa za pięć lat współpracy, po tym czasie można ją przedłużyć wpłacając zaledwie 1 proc. tej sumy). Royality płatne od każdego kursanta wynosi 22 proc. – Obecnie można przystąpić do sieci dysponując zaledwie 10 tys. zł, resztę kwoty można spłacać w ratach już w trakcie trwania umowy – zapewnia franczyzodawca. – Jeśli franczyzobiorca będzie miał 150-170 uczniów, wówczas może liczyć na 30 tys. zł zysku miesięcznie – dodaje.

Franczyzodawca nie oczekuje, żeby franczyzobiorca samodzielnie prowadził zajęcia z kursantami. Jego zadaniem jest zdobywanie nowych kursantów i zarządzanie placówką oraz zatrudnienie instruktorów. Musi również wynająć lokal o powierzchni 40-60 m2 lub salę od szkoły językowej, centrum konferencyjnego bądź ośrodka kultury. – Nie rekomendujemy wynajmowania pomieszczeń w szkołach podstawowych czy średnich, gdyż zazwyczaj w nich na ścianach wiszą tablice np. z wzorami matematycznymi czy ważnymi datami historycznymi, które mogą rozpraszać kursantów – mówi Piotr Nitecki.

 

WIZYTÓWKA GENIUS

Sieć centrów edukacyjnych.

  • 14 placówek w Polsce, trzy za granicą
  • kwota na start to minimum 10 tys. zł
  • zwrot z inwestycji po 4-6 miesiącach
Info

Main conclusions

  1. Young Engineers addresses the growing demand for engineering skills by fostering curiosity and passion for the subject among children through innovative, hands-on educational programs.
  2. The franchise offers a unique business opportunity with strong global recognition, extensive support, and flexible work options for individuals passionate about education and engineering.
  3. With low initial investment and diversified revenue streams, Young Engineers is well-suited for franchisees who enjoy working with children and have strong communication and management skills.
  4. Young Engineers combines education and entertainment to prepare children for future workforce challenges while providing franchisees with a scalable and impactful business model.
Franchise units Over 200
Author
Anna Smolińska
dziennikarz

See in catalogue

Featured franchises

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €