Biznes za małe pieniądze

Wystarczy 10 tys. zł na start, żeby zostać franczyzobiorcą konceptu Genius. Ile można zarobić?
W placówkach Genius prowadzone są zajęcia dla dzieci od 4 do 15 lat, podczas których wykonują różne ćwiczenia pozytywnie wpływające na rozwój zarówno lewej, jak i prawej półkuli mózgu.
– Można powiedzieć, że pomagamy z dziecka zrobić geniusza. W naszych szkołach kursanci uczą się m.in. szybkiego liczenia, czytania, pisania, układania kostki Rubika. Dzięki temu poprawia się ich koncentracja, pamięć, a także samoocena, bo zauważają, że potrafią więcej niż rówieśnicy – mówi Piotr Nitecki, franczyzodawca Genius.
Zajęcia odbywają się w dwóch grupach wiekowych – Genius Junior dla 4-6 latków oraz Genius dla dzieci w wieku 7-15 lat. Kurs dla młodszych dzieci trwa rok, a dla starszych dwa lata. – Oczywiście można zrezygnować w trakcie, ale decyduje się na to raptem kilka procent kursantów – zapewnia Piotr Nitecki. Koszt uczestnictwa w zajęciach wynosi od 215 do 289 zł miesięcznie (jeśli rodzice opłacą kurs z góry za dłuższy okres, wówczas jego cena spada). Zajęć w każdym miesiącu jest osiem.
Pozytywny efekt koronawirusa
W trakcie pandemii Genius, tak jak i inne koncepty oferujące zajęcia dla dzieci, stanął przed nie lada wyzwaniem. Z dnia na dzień przestał mieć możliwość realizowania swojej usługi. – Znaleźliśmy na to sposób i w dwa tygodnie opracowaliśmy system umożliwiający nam prowadzenie zajęć online. Tak się spodobał rodzicom, że część z nich zapowiedziała, że będą chcieli, aby ich dzieci kontynuowały kurs zdalnie, nawet gdy będzie już możliwość uczęszczania na zajęcia stacjonarne – stwierdza franczyzodawca Genius.
Okazuje się, że to rozwiązanie służy również franczyzobiorcom, którzy do tej pory otwierali placówki Genius głównie w dużych miastach. Obecnie w Polsce działa ich 14, dziewięć w Warszawie i po jednej w Katowicach, Lublinie, Łodzi, Krakowie i Poznaniu. Trzy szkoły zostały otwarte za granicą – w Norwegii, Szwajcarii i w Indiach. – Dzięki temu, że rodzicom i ich dzieciom spodobały się zajęcia online, franczyzobiorcy mogą kierować swoją ofertę do mieszkańców całej Polski, również tych zamieszkałych w małych miasteczkach oddalonych od większych aglomeracji. Do tej pory było to niemożliwe, bo wiadomo było, że raczej niewielu rodziców zdecydowałoby się dwa razy w tygodniu wozić swoje pociechy na zajęcia, które odbywają się kilkadziesiąt kilometrów od domu. Uczestniczyły w nich głównie dzieci mieszkające w mieście, w którym działała nasza szkoła – mówi Piotr Nitecki.
Inwestycja rozłożona na raty
Osoba, która chciałaby zostać franczyzobiorcą marki Genius powinna dysponować kwotą 9,5 tys. euro (tyle wynosi opłata franczyzowa za pięć lat współpracy, po tym czasie można ją przedłużyć wpłacając zaledwie 1 proc. tej sumy). Royality płatne od każdego kursanta wynosi 22 proc. – Obecnie można przystąpić do sieci dysponując zaledwie 10 tys. zł, resztę kwoty można spłacać w ratach już w trakcie trwania umowy – zapewnia franczyzodawca. – Jeśli franczyzobiorca będzie miał 150-170 uczniów, wówczas może liczyć na 30 tys. zł zysku miesięcznie – dodaje.
Franczyzodawca nie oczekuje, żeby franczyzobiorca samodzielnie prowadził zajęcia z kursantami. Jego zadaniem jest zdobywanie nowych kursantów i zarządzanie placówką oraz zatrudnienie instruktorów. Musi również wynająć lokal o powierzchni 40-60 m2 lub salę od szkoły językowej, centrum konferencyjnego bądź ośrodka kultury. – Nie rekomendujemy wynajmowania pomieszczeń w szkołach podstawowych czy średnich, gdyż zazwyczaj w nich na ścianach wiszą tablice np. z wzorami matematycznymi czy ważnymi datami historycznymi, które mogą rozpraszać kursantów – mówi Piotr Nitecki.
WIZYTÓWKA GENIUS
Sieć centrów edukacyjnych.
- 14 placówek w Polsce, trzy za granicą
- kwota na start to minimum 10 tys. zł
- zwrot z inwestycji po 4-6 miesiącach
ZOBACZ W KATALOGU

Abakus Europe arytmetyka mentalna

AMAkids Polska

Brazilian Soccer Schools

Dzikie Pląsy

EarlyMath

Early Stage

Edu3Dkacja

Edukido
Zajęcia edukacyjne z`Lego

Galileusz

Giganci Programowania

IQ UP!

KnockKnock - Majsterkowanie dla Dzieci

Lala English

La Mancha Centrum Języka Hiszpańskiego

MałyInżynier.pl

Maple Bear

MathRiders Polska

Matplus - matematyka dla dzieci 4-15 lat

Restart - warsztaty malarskie

SmartyKids

Socatots

Speaky Frog

Stemchik

Szkoła Pamięci SPW

Verbatoria

Young Engineers
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

Willisch
Lodziarnie

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej