Biznes za kilka tysięcy złotych

Biuro tłumaczeń we franczyzie można otworzyć już za 8 tys. zł. I wcale nie trzeba być tłumaczem.
mTlumaczenia.pl to biuro tłumaczeń istniejące od 1957 roku.
– Współpracujemy z setkami dużych firm oraz instytucji i oczywiście również z klientami indywidualnymi. Obsłużyliśmy już ponad 150 tys. klientów – mówi Piotr Porożyński, dyrektor zarządzający mTlumaczenia.pl.
Jak przyznaje swoją ofertę biuro kieruje głównie do firm, w tym zagranicznych, bo to one przynoszą największe przychody.
– Współpracujemy głównie z polskim i międzynarodowym biznesem, który ma oddziały w Polsce, ale także z firmami z Niemiec, Wielkiej Brytanii i Francji. Jeden zagraniczny klient poleca nas innej zaprzyjaźnionej firmie. Za granicą nie inwestujemy w pozyskanie klienta, nasza jakość obsługi robi tu za reklamę – mówi Piotr Porożyński. – Wśród klientów detalicznych ostatnio dużą grupę stanowią Białorusini i Ukraińcy, którzy potrzebują przetłumaczyć dokumenty, aby móc podjąć pracę w naszym kraju – dodaje.
Firma zajmuje się też tłumaczeniami aplikacji i gier na smartfony oraz programów edukacyjnych.
– Są to intratne zlecenia, zapewniające pracę na kilkanaście tygodni, niektóre projekty są rozwijane latami. Realizujemy je na wiele języków naraz – mówi Piotr Porożyński.
Biura mTlumaczenia.pl w ofercie mają tłumaczenia ze wszystkich języków europejskich i większości świata, łącznie z językami azjatyckimi i niektórymi afrykańskimi.
Pożądany kierunek rozwoju
Franczyzodawca szuka obecnie franczyzobiorców zainteresowanych otwarciem biura tłumaczeń w Krakowie, Katowicach i Gdańsku.
– Jesteśmy otwarci też na inne lokalizacje. Jednak nasza strategia zakłada prowadzenie biur tylko w miastach wojewódzkich z obsługą całego regionu. Stawiamy na jakość a nie ilość – mówi Piotr Porożyński.
Obecnie sieć liczy jedno biuro własne we Wrocławiu i trzy franczyzowe w Szczecinie, Warszawie i w Poznaniu. Franczyzobiorca, który zdecyduje się przystąpić do sieci powinien mieć 8-10 tys. zł na inwestycję. Za te pieniądze musi wynająć i wyposażyć biuro, a także opłacić czynsz za pierwsze dwa miesiące działalności.
Lokal najlepiej, żeby znajdował się w centrum miasta. Franczyzodawca nie pobiera opłaty wstępnej, a opłata bieżąca zależna jest od dochodu biura i jest ustalana z każdym franczyzobiorcą indywidualnie.
Dobry handlowiec mile widziany
Potencjalny franczyzobiorca powinien wykazywać się umiejętnościami handlowymi i dobrze, żeby miał też doświadczenie w prowadzeniu własnego biznesu. Franczyzodawca dopuszcza możliwość, że biuro tłumaczeń będzie kolejnym biznesem przedsiębiorcy.
– Można np. połączyć agencję tłumaczeń z prowadzeniem biura podróży, księgowego lub finansowego – stwierdza Piotr Porożyński.
Na co dzień franczyzobiorca będzie zajmował się pozyskaniem klientów zainteresowanych usługą tłumaczenia. Od franczyzodawcy otrzyma kontakt do sprawdzonych tłumaczy, którzy będą realizować zlecenie.
– Po trzech, czterech miesiącach współpracy powinien już osiągać zysk w wysokości 4-20 tys. zł. Zależy, ilu klientów uda się licencjobiorcy przez ten czas pozyskać – mówi Piotr Porożyński.
Na początku najlepiej, żeby franczyzobiorca sam obsługiwał klientów, a po kilku miesiącach działalności zatrudnił pracownika do pomocy i zajął się tylko pozyskiwaniem nowych zleceń. Franczyzodawca pomoże mu w rekrutacji właściwej osoby.
WIZYTÓWKA MTLUMACZENIA.PL
Sieć biur tłumaczeń z kilkudziesięcioletnim doświadczeniem.
- 1 biuro własne i 3 franczyzowe
- kwota inwestycji: 8-10 tys. zł
- brak opłaty wstępnej
ZOBACZ W KATALOGU
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

Willisch
Lodziarnie

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej