Biznes za kilka tysięcy złotych
Biuro tłumaczeń we franczyzie można otworzyć już za 8 tys. zł. I wcale nie trzeba być tłumaczem.
mTlumaczenia.pl to biuro tłumaczeń istniejące od 1957 roku.
– Współpracujemy z setkami dużych firm oraz instytucji i oczywiście również z klientami indywidualnymi. Obsłużyliśmy już ponad 150 tys. klientów – mówi Piotr Porożyński, dyrektor zarządzający mTlumaczenia.pl.
Jak przyznaje swoją ofertę biuro kieruje głównie do firm, w tym zagranicznych, bo to one przynoszą największe przychody.
– Współpracujemy głównie z polskim i międzynarodowym biznesem, który ma oddziały w Polsce, ale także z firmami z Niemiec, Wielkiej Brytanii i Francji. Jeden zagraniczny klient poleca nas innej zaprzyjaźnionej firmie. Za granicą nie inwestujemy w pozyskanie klienta, nasza jakość obsługi robi tu za reklamę – mówi Piotr Porożyński. – Wśród klientów detalicznych ostatnio dużą grupę stanowią Białorusini i Ukraińcy, którzy potrzebują przetłumaczyć dokumenty, aby móc podjąć pracę w naszym kraju – dodaje.
Firma zajmuje się też tłumaczeniami aplikacji i gier na smartfony oraz programów edukacyjnych.
– Są to intratne zlecenia, zapewniające pracę na kilkanaście tygodni, niektóre projekty są rozwijane latami. Realizujemy je na wiele języków naraz – mówi Piotr Porożyński.
Biura mTlumaczenia.pl w ofercie mają tłumaczenia ze wszystkich języków europejskich i większości świata, łącznie z językami azjatyckimi i niektórymi afrykańskimi.
Pożądany kierunek rozwoju
Franczyzodawca szuka obecnie franczyzobiorców zainteresowanych otwarciem biura tłumaczeń w Krakowie, Katowicach i Gdańsku.
– Jesteśmy otwarci też na inne lokalizacje. Jednak nasza strategia zakłada prowadzenie biur tylko w miastach wojewódzkich z obsługą całego regionu. Stawiamy na jakość a nie ilość – mówi Piotr Porożyński.
Obecnie sieć liczy jedno biuro własne we Wrocławiu i trzy franczyzowe w Szczecinie, Warszawie i w Poznaniu. Franczyzobiorca, który zdecyduje się przystąpić do sieci powinien mieć 8-10 tys. zł na inwestycję. Za te pieniądze musi wynająć i wyposażyć biuro, a także opłacić czynsz za pierwsze dwa miesiące działalności.
Lokal najlepiej, żeby znajdował się w centrum miasta. Franczyzodawca nie pobiera opłaty wstępnej, a opłata bieżąca zależna jest od dochodu biura i jest ustalana z każdym franczyzobiorcą indywidualnie.
Dobry handlowiec mile widziany
Potencjalny franczyzobiorca powinien wykazywać się umiejętnościami handlowymi i dobrze, żeby miał też doświadczenie w prowadzeniu własnego biznesu. Franczyzodawca dopuszcza możliwość, że biuro tłumaczeń będzie kolejnym biznesem przedsiębiorcy.
– Można np. połączyć agencję tłumaczeń z prowadzeniem biura podróży, księgowego lub finansowego – stwierdza Piotr Porożyński.
Na co dzień franczyzobiorca będzie zajmował się pozyskaniem klientów zainteresowanych usługą tłumaczenia. Od franczyzodawcy otrzyma kontakt do sprawdzonych tłumaczy, którzy będą realizować zlecenie.
– Po trzech, czterech miesiącach współpracy powinien już osiągać zysk w wysokości 4-20 tys. zł. Zależy, ilu klientów uda się licencjobiorcy przez ten czas pozyskać – mówi Piotr Porożyński.
Na początku najlepiej, żeby franczyzobiorca sam obsługiwał klientów, a po kilku miesiącach działalności zatrudnił pracownika do pomocy i zajął się tylko pozyskiwaniem nowych zleceń. Franczyzodawca pomoże mu w rekrutacji właściwej osoby.
WIZYTÓWKA MTLUMACZENIA.PL
Sieć biur tłumaczeń z kilkudziesięcioletnim doświadczeniem.
- 1 biuro własne i 3 franczyzowe
- kwota inwestycji: 8-10 tys. zł
- brak opłaty wstępnej
Wyróżnione franczyzy
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Nest Bank
Placówki bankowe
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Żabka
Sklepy typu convenience
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Santander
Placówki bankowe
So Coffee
Kawiarnie
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Dobra decyzja
Sabina Pruski pracowała w pizzerii Tibesti2go kiedy pojawiła się oferta objęcia lokalu we franczyzę. Skorzystała z niej.
Subskrybuj magazyn pomysłów na biznes
Rozważasz otwarcie firmy? Zrób sobie prezent na święta i zasubskrybuj magazyn "Własny Biznes FRANCHISING" i sprawdź, jaki biznes się...
Z głową do peruk i do biznesu
Peruki przestały być niszowym gadżetem i takim także biznesem. Klienci poszukują gotowych peruk w sklepach internetowych oraz robionych w...
Czym zajmuje się Rada Franczyzobiorców Żabki?
Rada Franczyzobiorców Żabki ma już blisko 15-letnią tradycję. Jak układa się współpraca na linii Rada – centrala i co konkretnego z...


