Zyski z telewizji

Platforma płatnej telewizji premium Canal+ szuka partnerów do współpracy. Główne wymagania to dobre chęci i zapał do pracy. Nie trzeba dysponować dużą gotówką.
In this article you will learn
- Young Engineers inspires children aged 4–15 to explore engineering through fun, hands-on activities like LEGO and Algobrix coding.
- Operating in 50+ countries, it has gained global recognition and achieved milestones like a Guinness World Record.
- Franchisees receive extensive training, marketing support, and flexible opportunities to run educational programs.
- The franchise requires a $6,000–$35,000 investment, strong interpersonal skills, and a passion for working with kids.
- To typowa współpraca agencyjna. Rozliczamy się z partnerami za pomocą prowizji. Minimalna kwota, która umożliwi rozpoczęcie współpracy to koszt telewizora, czyli 3-4 tys. zł i jakieś pieniądze na rozreklamowanie się na starcie - mówi Marcin Sobczak, starszy kierownik sprzedaży Canal+.
Sprzedaż prowizyjna
Canal+ to platforma płatnej telewizji premium. Można z niej korzystać przez internet za pośrednictwem aplikacji Canal+ na telefony, tablety, telewizory Android TV czy Apple TV oraz nowoczesne dekodery w ramach oferty satelitarnej. Oferuje ona oglądanie wydarzeń sportowych, hitów filmowych, seriali oraz autorskich serii dokumentalnych.
Współpraca z platformą polega na sprzedaży produktów Canal+ w ofercie abonamentowej albo prepaid. Za sprzedaż oferty abonamentowej partnerowi przysługuje wynagrodzenie prowizyjne oraz bonusy związane z realizacją planów sprzedażowych. Z kolei za sprzedaż produktów prepaid partner jest wynagradzany z tytułu różnicy pomiędzy ceną ich sprzedaży a zakupu. Można też liczyć na premię za działania marketingowe związane z produktem prepaid.
- Prowizja zależy od tego, co się sprzedaje, ale średnio za sprzedaną nową umowę telewizyjną wynosi ona 200-250 zł netto. Dzisiaj uzyskanie takiej marży z jednego produktu to rzadkość - mówi Marcin Sobczak.
Jakiś czas temu firma zajęła się też sprzedażą fotowoltaiki. Na tym też mogą zarabiać partnerzy.
- Jeżeli nasz partner poleci fotowoltaikę i cała instalacja dojdzie do skutku, to będzie miał z tego prowizję - mówi Marcin Sobczak.
Przede wszystkim jednak Canal+ skupia się na produktach i usługach, które są blisko telewizji, internetu i telefonu.
- Nie mamy w planach sprzedawania na przykład AGD, co testowała już nasza konkurencja. Nasze produkty muszą być silnie skorelowane z core biznesem, czyli sprzedażą telewizji w wersji satelitarnej albo przez internet - mówi Marcin Sobczak.
Salony niekoniecznie w galerii
Przy tym partnerzy, którzy zdecydują się na współpracę, oprócz telewizora muszą też dysponować lokalem - własnym albo wynajętym. Do tej pory firma szczególnie preferowała lokale w galeriach handlowych, gdzie są one najdroższe. Dla partnerów ulgą był jednak program dofinansowania do czynszu w galerii, który funkcjonuje do dzisiaj.
Jednak pandemia zmieniła preferencje Canal+ odnośnie lokalizacji punktów oraz ich rodzaju. Obecnie firma stawia na placówki multibrandowe.
- Po tym, jak nas zweryfikował rynek galerii handlowych, zdecydowanie bliżej nam do punktów multibrandowych, w których nasze usługi są jednym z towarów. Zwykle są to sklepy przy ulicach a nie w galeriach handlowych. Główny powód to zdecydowanie niższe koszty, poza tym w efekcie pandemii ruch się przeniósł z galerii handlowych na ulicę i prędko do galerii handlowych nie wróci - mówi Marcin Sobczak.
Takie punkty to dobre rozwiązanie dla przedsiębiorców, którzy mają np. sklep z akcesoriami do telefonów i chcą dorobić oferując także produkty Canal+.
- Wystarczy wygospodarować dla nas 4 mkw., żeby wstawić swój telewizor i można działać - mówi Marcin Sobczak.
Przy tym takie punkty mogą być otwierane nawet w małych miasteczkach do 10 tys. mieszkańców.
Teraz wszystkich działających placówek sprzedaży Canal+ ma ok. 500.
- Trudno powiedzieć do jakiej skali chcemy dojść. Patrzymy na to przez pryzmat białych plam na mapie, czyli miejsc w których nas nie ma, albo które jeszcze mają potencjał - mówi Marcin Sobczak.
Plany sprzedażowe
Umowy partnerskie z Canal+ są zawierane na czas nieokreślony z trzymiesięcznym okresem wypowiedzenia przez każdą ze stron.
- Jeśli ktoś nie jest zadowolony ze współpracy, to w każdej chwili, bez podania przyczyny, można ją zakończyć. Tych trzech miesięcy wypowiedzenia potrzebujemy na rozliczenie się - mówi Marcin Sobczak.
Dodaje, że Canal+ może wypowiedzieć partnerowi umowę, jeżeli ten nie wypełnia założonych planów sprzedażowych.
- Działamy na planach sprzedaży i każdy punkt ma określone miesięcznie cele w tym zakresie. Przez pryzmat ich realizacji patrzymy na potencjalną opłacalność współpracy z partnerem z naszej strony. Jeśli cele sprzedażowe nie są realizowane, możemy wypowiedzieć umowę. Oczywiście na początku dajemy trochę czasu, żeby mógł się rozkręcić. Zazwyczaj trwa to rok - mówi Marcin Sobczak.
WIZYTÓWKA MARKI CANAL+
Platforma oferująca usługi płatnej telewizji premium.
- miesięczna opłata franczyzowa: 0 zł netto,
- nie ma opłaty licencyjnej,
- partnerzy zarabiają na prowizji od sprzedanych usług - średnio 200-250 zł za nową umowę telewizyjną.
Main conclusions
- Young Engineers addresses the growing demand for engineering skills by fostering curiosity and passion for the subject among children through innovative, hands-on educational programs.
- The franchise offers a unique business opportunity with strong global recognition, extensive support, and flexible work options for individuals passionate about education and engineering.
- With low initial investment and diversified revenue streams, Young Engineers is well-suited for franchisees who enjoy working with children and have strong communication and management skills.
- Young Engineers combines education and entertainment to prepare children for future workforce challenges while providing franchisees with a scalable and impactful business model.
See in catalogue

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Master licenses
Featured franchises

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Master licenses
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
News

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...