Array ( [article] => Array ( [pid] => 70321 [country] => pl [article_id] => 11648 [article_date] => 2020-07-29 [articletype_id] => 1 [article_title] => Zyski z telewizji [article_intro] => Platforma płatnej telewizji premium Canal+ szuka partnerów do współpracy. Główne wymagania to dobre chęci i zapał do pracy. Nie trzeba dysponować dużą gotówką. [article_www] => 1 [add] => 0 [companytype_id] => 4 [img_photo_description] => [secret] => scrtk6e716e1484017cd3ef287e994474e8dc [fb_savedforms_id] => 0 [slug] => [learn_about] => [conclusions] => [figures_text] => [figures_number] => [active] => 1 [sector_name] => telekomunikacja, IT, AGD/RTV [book_id] => [book_type] => [article_title_url] => zyski-telewizji [article_title_striped] => Zyski z telewizji [dir] => article [article_text_photo] =>

- To typowa współpraca agencyjna. Rozliczamy się z partnerami za pomocą prowizji. Minimalna kwota, która umożliwi rozpoczęcie współpracy to koszt telewizora, czyli 3-4 tys. zł i jakieś pieniądze na rozreklamowanie się na starcie - mówi Marcin Sobczak, starszy kierownik sprzedaży Canal+.

Sprzedaż prowizyjna

Canal+ to platforma płatnej telewizji premium. Można z niej korzystać przez internet za pośrednictwem aplikacji Canal+ na telefony, tablety, telewizory Android TV czy Apple TV oraz nowoczesne dekodery w ramach oferty satelitarnej. Oferuje ona oglądanie wydarzeń sportowych, hitów filmowych, seriali oraz autorskich serii dokumentalnych.

Współpraca z platformą polega na sprzedaży produktów Canal+ w ofercie abonamentowej albo prepaid. Za sprzedaż oferty abonamentowej partnerowi przysługuje wynagrodzenie prowizyjne oraz bonusy związane z realizacją planów sprzedażowych. Z kolei za sprzedaż produktów prepaid partner jest wynagradzany z tytułu różnicy pomiędzy ceną ich sprzedaży a zakupu. Można też liczyć na premię za działania marketingowe związane z produktem prepaid.

- Prowizja zależy od tego, co się sprzedaje, ale średnio za sprzedaną nową umowę telewizyjną wynosi ona 200-250 zł netto. Dzisiaj uzyskanie takiej marży z jednego produktu to rzadkość - mówi Marcin Sobczak.

Jakiś czas temu firma zajęła się też sprzedażą fotowoltaiki. Na tym też mogą zarabiać partnerzy.

- Jeżeli nasz partner poleci fotowoltaikę i cała instalacja dojdzie do skutku, to będzie miał z tego prowizję - mówi Marcin Sobczak.

Przede wszystkim jednak Canal+ skupia się na produktach i usługach, które są blisko telewizji, internetu i telefonu.

Partner promotion – discover more
Sponsored • Example Partner

- Nie mamy w planach sprzedawania na przykład AGD, co testowała już nasza konkurencja. Nasze produkty muszą być silnie skorelowane z core biznesem, czyli sprzedażą telewizji w wersji satelitarnej albo przez internet - mówi Marcin Sobczak.

Salony niekoniecznie w galerii

Przy tym partnerzy, którzy zdecydują się na współpracę, oprócz telewizora muszą też dysponować lokalem - własnym albo wynajętym. Do tej pory firma szczególnie preferowała lokale w galeriach handlowych, gdzie są one najdroższe. Dla partnerów ulgą był jednak program dofinansowania do czynszu w galerii, który funkcjonuje do dzisiaj.

Jednak pandemia zmieniła preferencje Canal+ odnośnie lokalizacji punktów oraz ich rodzaju. Obecnie firma stawia na placówki multibrandowe.

- Po tym, jak nas zweryfikował rynek galerii handlowych, zdecydowanie bliżej nam do punktów multibrandowych, w których nasze usługi są jednym z towarów. Zwykle są to sklepy przy ulicach a nie w galeriach handlowych. Główny powód to zdecydowanie niższe koszty, poza tym w efekcie pandemii ruch się przeniósł z galerii handlowych na ulicę i prędko do galerii handlowych nie wróci - mówi Marcin Sobczak.

Takie punkty to dobre rozwiązanie dla przedsiębiorców, którzy mają np. sklep z akcesoriami do telefonów i chcą dorobić oferując także produkty Canal+.

- Wystarczy wygospodarować dla nas 4 mkw., żeby wstawić swój telewizor i można działać - mówi Marcin Sobczak.

Przy tym takie punkty mogą być otwierane nawet w małych miasteczkach do 10 tys. mieszkańców.

Teraz wszystkich działających placówek sprzedaży Canal+ ma ok. 500.

- Trudno powiedzieć do jakiej skali chcemy dojść. Patrzymy na to przez pryzmat białych plam na mapie, czyli miejsc w których nas nie ma, albo które jeszcze mają potencjał - mówi Marcin Sobczak.

Plany sprzedażowe

Umowy partnerskie  z Canal+ są zawierane na czas nieokreślony z trzymiesięcznym okresem wypowiedzenia przez każdą ze stron.

- Jeśli ktoś nie jest zadowolony ze współpracy, to w każdej chwili, bez podania przyczyny, można ją zakończyć. Tych trzech miesięcy wypowiedzenia potrzebujemy na rozliczenie się - mówi Marcin Sobczak.

Dodaje, że Canal+ może wypowiedzieć partnerowi umowę, jeżeli ten nie wypełnia założonych planów sprzedażowych.

- Działamy na planach sprzedaży i każdy punkt ma określone miesięcznie cele w tym zakresie. Przez pryzmat ich realizacji patrzymy na potencjalną opłacalność współpracy z partnerem z naszej strony. Jeśli cele sprzedażowe nie są realizowane, możemy wypowiedzieć umowę. Oczywiście na początku dajemy trochę czasu, żeby mógł się rozkręcić. Zazwyczaj trwa to rok - mówi Marcin Sobczak.

WIZYTÓWKA MARKI CANAL+

Platforma oferująca usługi płatnej telewizji premium.

[authors] => Array ( [0] => Array ( [author_id] => 233 [author_pid] => 1038 [author_name] => Dominika Pronarska [authortype_id] => 1 [author_info] => [author_position] => dziennikarz [author_email] => [author_profile] => [display_author] => 0 [author_type] => dziennikarze [twitter_link] => [linkedin_link] => [author_photo] => Array ( [pid] => 171897 [itemserver_id] => 41190 [img_width] => 450 [img_height] => 600 [path] => 83a/bd5/autorka.jpg [mime] => image/jpeg [country_item] => pl [title] => [description] => [alt] => ) [author_name_url] => dominika-pronarska ) ) [link] => /artykul/11648/zyski-telewizji/ [articletype] => Array ( [articletype_name] => z kraju [articletype_superior] => 1 [permanent] => 0 [display_author] => 1 [link] => 30 [advertising] => 0 [articletype_name_url] => kraju ) [images] => Array ( [first] => Array ( [0] => Array ( [pid] => 175667 [country_item] => pl [description] => [path] => 6ef/a29/salon-canal-plus.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 440 [img_height] => 440 [itemserver_id] => 42662 ) ) [article] => Array ( [0] => Array ( [pid] => 175668 [country_item] => pl [description] => Placówkę Canal+ można otworzyć nawet w miasteczku do 10 tys. mieszkańców. [path] => cbd/a6a/canal-plus-salon.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => Biznes również dla małych miast [img_width] => 1600 [img_height] => 900 [itemserver_id] => 42663 ) [1] => Array ( [pid] => 175669 [country_item] => pl [description] => "Rozliczamy się z partnerami prowizyjnie. Minimalna kwota, która umożliwi rozpoczęcie współpracy to koszt telewizora, czyli 3-4 tys. zł i jakieś pieniądze na rozreklamowanie się na starcie". [path] => 8e6/359/sobczak_marcin_canal_plus-1.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => Marcin Sobczak, starszy kierownik sprzedaży CANAL+ [img_width] => 1200 [img_height] => 1200 [itemserver_id] => 42664 ) ) ) [og_image] => cbd/a6a/canal-plus-salon.jpg [article_date_formated] => 29.07.2020 [article_day] => Środa [article_img] => Array ( [0] => Array ( [pid] => 175668 [country_item] => pl [description] => Placówkę Canal+ można otworzyć nawet w miasteczku do 10 tys. mieszkańców. [path] => cbd/a6a/canal-plus-salon.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => Biznes również dla małych miast [img_width] => 1600 [img_height] => 900 [itemserver_id] => 42663 ) [1] => Array ( [pid] => 175669 [country_item] => pl [description] => "Rozliczamy się z partnerami prowizyjnie. Minimalna kwota, która umożliwi rozpoczęcie współpracy to koszt telewizora, czyli 3-4 tys. zł i jakieś pieniądze na rozreklamowanie się na starcie". [path] => 8e6/359/sobczak_marcin_canal_plus-1.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => Marcin Sobczak, starszy kierownik sprzedaży CANAL+ [img_width] => 1200 [img_height] => 1200 [itemserver_id] => 42664 ) ) [article_alt] => ) [images] => Array ( [0] => Array ( [pid] => 175668 [country_item] => pl [description] => Placówkę Canal+ można otworzyć nawet w miasteczku do 10 tys. mieszkańców. [path] => cbd/a6a/canal-plus-salon.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => Biznes również dla małych miast [img_width] => 1600 [img_height] => 900 [itemserver_id] => 42663 ) [1] => Array ( [pid] => 175669 [country_item] => pl [description] => "Rozliczamy się z partnerami prowizyjnie. Minimalna kwota, która umożliwi rozpoczęcie współpracy to koszt telewizora, czyli 3-4 tys. zł i jakieś pieniądze na rozreklamowanie się na starcie". [path] => 8e6/359/sobczak_marcin_canal_plus-1.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => Marcin Sobczak, starszy kierownik sprzedaży CANAL+ [img_width] => 1200 [img_height] => 1200 [itemserver_id] => 42664 ) ) [imagesCount] => 2 [book] => Array ( ) [brands] => Array ( [0] => Array ( [name] => Fonny Funny [id] => 1906 [type] => 4 [fr] => 1 [short_description] => [minimal_investment] => [name_length] => 12 [link] => /franczyza/1906/fonny-funny/ [investmentFormatted] => [currency] => PLN [images] => Array ( [logo] => Array ( [0] => Array ( [pid] => 106707 [country_item] => pl [description] => [path] => f03/578/fonny-funny-logo-rozowe.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 500 [img_height] => 250 [itemserver_id] => 36945 ) ) [article] => Array ( [0] => Array ( [pid] => 106708 [country_item] => pl [description] => Stoisko wyspa zakupowa z akcesoriami do telefonów i smartfonów. [path] => 235/95f/fonny-funny_wyspa-obudowy-i-akcesoria-do-telefonow-i-smartfonow-iphone-samsung-nokia-huawei.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => Fonny Funny [img_width] => 1600 [img_height] => 1200 [itemserver_id] => 36946 ) ) ) ) [1] => Array ( [name] => Global Neovision [id] => 2272 [type] => 4 [fr] => 1 [short_description] => [minimal_investment] => [name_length] => 16 [link] => /franczyza/2272/global-neovision/ [investmentFormatted] => [currency] => PLN [images] => Array ( [logo] => Array ( [0] => Array ( [pid] => 200879 [country_item] => pl [description] => [path] => 235/066/logo_gn.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 500 [img_height] => 155 [itemserver_id] => 49946 ) ) [article] => Array ( [0] => Array ( [pid] => 200876 [country_item] => pl [description] => [path] => 7ff/a7e/img-20230313-wa0013_edit_63576971716339.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 657 [img_height] => 492 [itemserver_id] => 49943 ) [1] => Array ( [pid] => 200878 [country_item] => pl [description] => [path] => 1d6/81c/img-20230313-wa0011.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 1600 [img_height] => 1200 [itemserver_id] => 49945 ) [2] => Array ( [pid] => 200877 [country_item] => pl [description] => [path] => 5af/9e7/img-20230313-wa0024.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 768 [img_height] => 891 [itemserver_id] => 49944 ) [3] => Array ( [pid] => 200875 [country_item] => pl [description] => [path] => c4c/4dd/img-20230313-wa0012_edit_63611947444459.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 518 [img_height] => 624 [itemserver_id] => 49942 ) ) ) ) [2] => Array ( [name] => Play [id] => 1527 [type] => 4 [fr] => 1 [short_description] => [minimal_investment] => [name_length] => 4 [link] => /franczyza/1527/play/ [investmentFormatted] => [currency] => PLN [images] => Array ( [logo] => Array ( [0] => Array ( [pid] => 79627 [country_item] => pl [description] => [path] => 337/1ff/play.png [class] => image-png [mime] => image/png [title] => [img_width] => 500 [img_height] => 160 [itemserver_id] => 29037 ) ) [article] => Array ( [0] => Array ( [pid] => 200678 [country_item] => pl [description] => [path] => 6fc/5da/ds5_2396_1_.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 1600 [img_height] => 1068 [itemserver_id] => 49922 ) [1] => Array ( [pid] => 88435 [country_item] => pl [description] => [path] => 4ee/109/20170626_134808_1_.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 300 [img_height] => 400 [itemserver_id] => 35081 ) ) ) ) [3] => Array ( [name] => Teletorium [id] => 815 [type] => 4 [fr] => 1 [short_description] => [minimal_investment] => [name_length] => 10 [link] => /franczyza/815/teletorium/ [investmentFormatted] => [currency] => PLN [images] => Array ( [logo] => Array ( [0] => Array ( [pid] => 114646 [country_item] => pl [description] => [path] => 292/9a0/teletorium-logo-2018.gif [class] => image-gif [mime] => image/gif [title] => [img_width] => 612 [img_height] => 251 [itemserver_id] => 37599 ) ) [article] => Array ( [0] => Array ( [pid] => 114872 [country_item] => pl [description] => [path] => 0ef/408/teletorium-foto-wyspy.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 1600 [img_height] => 1200 [itemserver_id] => 37700 ) ) ) ) [4] => Array ( [name] => T-Mobile Polska SA [id] => 2361 [type] => 4 [fr] => 1 [short_description] => [minimal_investment] => [name_length] => 18 [link] => /franczyza/2361/t-mobile-polska-sa/ [investmentFormatted] => [currency] => PLN [images] => Array ( [logo] => Array ( [0] => Array ( [pid] => 217746 [country_item] => pl [description] => [path] => 397/bed/t_logo_carrier_surface_cmyk_n_64_.png [class] => image-png [mime] => image/png [title] => [img_width] => 250 [img_height] => 250 [itemserver_id] => 54296 ) ) [article] => Array ( [0] => Array ( [pid] => 217901 [country_item] => pl [description] => [path] => d5b/71e/example.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 1600 [img_height] => 901 [itemserver_id] => 54336 ) ) ) ) [5] => Array ( [name] => Used Products [id] => 2302 [type] => 4 [fr] => 1 [short_description] => [minimal_investment] => [name_length] => 13 [link] => /franczyza/2302/used-products/ [investmentFormatted] => [currency] => PLN [images] => Array ( [logo] => Array ( [0] => Array ( [pid] => 207579 [country_item] => pl [description] => [path] => 971/24c/used_products_logo.png [class] => image-png [mime] => image/png [title] => [img_width] => 500 [img_height] => 500 [itemserver_id] => 51472 ) ) [article] => Array ( [0] => Array ( [pid] => 207580 [country_item] => pl [description] => [path] => 0c1/40c/usedproducts2.jpeg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 1600 [img_height] => 900 [itemserver_id] => 51473 ) [1] => Array ( [pid] => 207581 [country_item] => pl [description] => [path] => 613/1fe/usedproducts3.jpeg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 1600 [img_height] => 1066 [itemserver_id] => 51474 ) [2] => Array ( [pid] => 207583 [country_item] => pl [description] => [path] => 465/092/usedproducts1.jpeg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 1600 [img_height] => 1066 [itemserver_id] => 51476 ) [3] => Array ( [pid] => 207582 [country_item] => pl [description] => [path] => 717/bb5/usedproducts4.jpeg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 1600 [img_height] => 1066 [itemserver_id] => 51475 ) ) ) ) ) )

Zyski z telewizji

Biznes również dla małych miast
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

- To typowa współpraca agencyjna. Rozliczamy się z partnerami za pomocą prowizji. Minimalna kwota, która umożliwi rozpoczęcie współpracy to koszt telewizora, czyli 3-4 tys. zł i jakieś pieniądze na rozreklamowanie się na starcie - mówi Marcin Sobczak, starszy kierownik sprzedaży Canal+.

Sprzedaż prowizyjna

Canal+ to platforma płatnej telewizji premium. Można z niej korzystać przez internet za pośrednictwem aplikacji Canal+ na telefony, tablety, telewizory Android TV czy Apple TV oraz nowoczesne dekodery w ramach oferty satelitarnej. Oferuje ona oglądanie wydarzeń sportowych, hitów filmowych, seriali oraz autorskich serii dokumentalnych.

Współpraca z platformą polega na sprzedaży produktów Canal+ w ofercie abonamentowej albo prepaid. Za sprzedaż oferty abonamentowej partnerowi przysługuje wynagrodzenie prowizyjne oraz bonusy związane z realizacją planów sprzedażowych. Z kolei za sprzedaż produktów prepaid partner jest wynagradzany z tytułu różnicy pomiędzy ceną ich sprzedaży a zakupu. Można też liczyć na premię za działania marketingowe związane z produktem prepaid.

- Prowizja zależy od tego, co się sprzedaje, ale średnio za sprzedaną nową umowę telewizyjną wynosi ona 200-250 zł netto. Dzisiaj uzyskanie takiej marży z jednego produktu to rzadkość - mówi Marcin Sobczak.

Jakiś czas temu firma zajęła się też sprzedażą fotowoltaiki. Na tym też mogą zarabiać partnerzy.

- Jeżeli nasz partner poleci fotowoltaikę i cała instalacja dojdzie do skutku, to będzie miał z tego prowizję - mówi Marcin Sobczak.

Przede wszystkim jednak Canal+ skupia się na produktach i usługach, które są blisko telewizji, internetu i telefonu.

Partner promotion – discover more
Sponsored • Example Partner

- Nie mamy w planach sprzedawania na przykład AGD, co testowała już nasza konkurencja. Nasze produkty muszą być silnie skorelowane z core biznesem, czyli sprzedażą telewizji w wersji satelitarnej albo przez internet - mówi Marcin Sobczak.

Salony niekoniecznie w galerii

Przy tym partnerzy, którzy zdecydują się na współpracę, oprócz telewizora muszą też dysponować lokalem - własnym albo wynajętym. Do tej pory firma szczególnie preferowała lokale w galeriach handlowych, gdzie są one najdroższe. Dla partnerów ulgą był jednak program dofinansowania do czynszu w galerii, który funkcjonuje do dzisiaj.

Jednak pandemia zmieniła preferencje Canal+ odnośnie lokalizacji punktów oraz ich rodzaju. Obecnie firma stawia na placówki multibrandowe.

- Po tym, jak nas zweryfikował rynek galerii handlowych, zdecydowanie bliżej nam do punktów multibrandowych, w których nasze usługi są jednym z towarów. Zwykle są to sklepy przy ulicach a nie w galeriach handlowych. Główny powód to zdecydowanie niższe koszty, poza tym w efekcie pandemii ruch się przeniósł z galerii handlowych na ulicę i prędko do galerii handlowych nie wróci - mówi Marcin Sobczak.

Takie punkty to dobre rozwiązanie dla przedsiębiorców, którzy mają np. sklep z akcesoriami do telefonów i chcą dorobić oferując także produkty Canal+.

- Wystarczy wygospodarować dla nas 4 mkw., żeby wstawić swój telewizor i można działać - mówi Marcin Sobczak.

Przy tym takie punkty mogą być otwierane nawet w małych miasteczkach do 10 tys. mieszkańców.

Teraz wszystkich działających placówek sprzedaży Canal+ ma ok. 500.

- Trudno powiedzieć do jakiej skali chcemy dojść. Patrzymy na to przez pryzmat białych plam na mapie, czyli miejsc w których nas nie ma, albo które jeszcze mają potencjał - mówi Marcin Sobczak.

Plany sprzedażowe

Umowy partnerskie  z Canal+ są zawierane na czas nieokreślony z trzymiesięcznym okresem wypowiedzenia przez każdą ze stron.

- Jeśli ktoś nie jest zadowolony ze współpracy, to w każdej chwili, bez podania przyczyny, można ją zakończyć. Tych trzech miesięcy wypowiedzenia potrzebujemy na rozliczenie się - mówi Marcin Sobczak.

Dodaje, że Canal+ może wypowiedzieć partnerowi umowę, jeżeli ten nie wypełnia założonych planów sprzedażowych.

- Działamy na planach sprzedaży i każdy punkt ma określone miesięcznie cele w tym zakresie. Przez pryzmat ich realizacji patrzymy na potencjalną opłacalność współpracy z partnerem z naszej strony. Jeśli cele sprzedażowe nie są realizowane, możemy wypowiedzieć umowę. Oczywiście na początku dajemy trochę czasu, żeby mógł się rozkręcić. Zazwyczaj trwa to rok - mówi Marcin Sobczak.

WIZYTÓWKA MARKI CANAL+

Platforma oferująca usługi płatnej telewizji premium.

  • miesięczna opłata franczyzowa: 0 zł netto,
  • nie ma opłaty licencyjnej,
  • partnerzy zarabiają na prowizji od sprzedanych usług - średnio 200-250 zł za nową umowę telewizyjną.

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €