Lato dobre dla lodów

Autorskie Lody Piccolo nie narzekają na tegoroczny sezon. Dla swoich franczyzobiorców mają kilka możliwości współpracy.
Autorskie Lody Piccolo to rodzinna firma z długoletnią tradycją. Od pięciu lat swoje rzemieślniczo robione lody dostarcza też do punktów partnerskich. Tych ostatnich ma dziś 13, a oprócz tego 12 własnych.
Można mobilnie
Lodziarnię pod szyldem Autroskich Lodów Piccolo można prowadzić w różnej formie. Franczyzodawca daje do wyboru aż cztery możliwości. Dwie z nich to formaty mobilne: przyczepa gastronomiczna albo lodowy rower.
– Przy czym ten ostatni jest raczej rozwiązaniem stosowanym na eventy czy sprzedaż weekendową, w szczególnie ruchliwych miejscach – mówi Michał Stykowski, specjalista ds. współpracy marki Autorskie Lody Piccolo. – Natomiast przyczepy pracują przez cały sezon i są najbardziej popularnym naszym formatem.
Koszt przygotowanej pod klucz przyczepy w wersji standard to 59 tys. zł. Można z niej sprzedawać lody i lemoniady. Wersja rozszerzona jest droższa o 10 tys. zł, ale pozwala też na sprzedaż gofrów i kawy.
– Mamy podpisaną umowę o współpracy z ogólnopolską siecią marketów i dzięki temu dysponujemy gotowymi lokalizacjami dla przyczep – dodaje Michał Stykowski. – Z doświadczenia jednak wiem, że najlepiej gdy franczyzobiorca sam wybierze sobie miejsce na prowadzenie biznesu, bo najlepiej zna lokalny rynek i przyzwyczajenia mieszkańców.
Można stacjonarnie
Stacjonarne formaty to albo sprzedaż lodów z okienka, albo otwarcie odziarni. Tutaj inwestycja zaczyna się od 49 tys. zł. Na lokal z okienkiem potrzeba min. 15 m2, na stacjonarny przynajmniej 30 m2.
– Jest jeszcze możliwość otwarcia pełnej, całorocznej kawiarni, ale tę opcję pozostawiamy wyłącznie dla sprawdzonych partnerów, którzy już z nami współpracują – informuje Michał Stykowski. – W menu są lody, ciastka, kawa, naleśniki, pancake'i, można w lokalu organizować różne imprezy, np. rodzinne. Taka kawiarnia powstaje właśnie w Bielsku Podlaskim. Tamtejszy franczyzobiorca dołączył do nas w tym sezonie, zaczynając od lodów, dodając z czasem do oferty gofry i ciastka, a teraz na jesień i zimę rozbuduje lokal i jeszcze powiększy asortyment.
Marka nawiązuje też współpracę z właścicielami już funkcjonujących lokali gastronomicznych. Mogą oni wstawić do swojego lokalu konserwator z lodami Piccolo, poszerzając w ten sposób ofertę.
Jednak dobry sezon
Wszystkie punkty są zaopatrywane w lody przez centralę. Nie ma opłaty za przystąpienie do sieci. Miesięcznie płaci się 250 zł z przeznaczeniem na marketing.
Tegoroczny sezon lodowy wystartował z opóźnieniem z powodu koronawirusa. Mimo tego franczyzodawca Autorskich Lodów Piccolo nie narzeka.
– Owszem, maj i czerwiec były o połowę gorsze w porównaniu z poprzednimi latami. Za to lipiec, a pewnie i sierpień będą zdecydowanie lepsze niż zazwyczaj – zauważa Michał Stykowski. – Zwłaszcza w miastach da się to zauważyć. Ludzie zrezygnowali z wyjazdów wakacyjnych, zostali w domach, ale na lody chodzą chętnie.
WIZYTÓWKA MARKI AUTORSKIE LODY PICCOLO
- 12 lokali własnych, 13 franczyzowych
- kilka różnych formatów do wyboru
- lokalizacje w miastach od 10 tys. mieszkańców
ZOBACZ W KATALOGU

Am Am Kebab

Atelier Herosima

Bafra Kebab
Przyczepy gastronomiczne z kebabem

Berlin Döner Kebap

Beza Krówka Lody rzemieślnicze

Bike Café

Browar Korona

BuBu Bubble Tea

Cafe Słodziak

Candy Pop

Carat Kebab

Chinkalnia

Cochise Burger

Cofix Poland

Crazy Bubble

Cudo Vegan Sushi

Cukiernia Sowa

Cukrem i Solą

Da Grasso

DG Restauracje

Dobra Pączkarnia

Domino’s Pizza

Donuterie

Doskoi

Express Pizza American Style

FABBRICA Italian Comfort Food

Falla

Felix Chicken

Fit Cake

Good Chicken

Gorąco Polecam. Smaki z Piekarni

Grande Pizza

Gruby Benek

Hotdogzna

Japanos

Kashka

Kiss Kim Chi

Koku Sushi

Krowa Mać Burgers

Kurcze Pieczone

Langos

Le Pain Quotidien

Lodolandia & Kołacz

Lody Bonano

Lody Lida

Lviv Croissants

Maxipizza

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Meron

Ministerstwo Śledzia i Wódki

Mniami Ice Cream

Mr. Kebab

New York Hot Dog

New York Pizza Department
Pizzerie

Niewinni Czarodzieje Trzyzero

Night Burger

Pączkownia Smak Sprzed Lat

Pijalnia Wódki i Piwa

Pijalnie Czekolady E.Wedel

Pizza Factory

Pizza Hut

Pizzeria Stopiątka

Prosiak Polski Kebab & Fast Food

Przybij Piątaka

Ramen Shop by Sushi Kushi

Sahar Kebab

Salsiccia Pizzeria Napoletana

Sayuri Sushi

So Coffee

Stava

Steiku Haoss

Subway

Sulaiman Kebab

Sushi Bistro

Sushi Burrito

Sushi Kushi

Sushiroll Bistro – restauracje sushi

Szaszłykowo

Taco Bar

Tawerna Pepe Verde

The White Bear Coffee

Tibesti 2Go

Totti Pizza Rzymska

U Lodziarzy Wytwórnia Lodów Polskich

United Chicken

Wendy’s

Willisch
Lodziarnie

Young Burger

Yum Yum Kebab

ZapieCKanki

Zapiekankarnia – Zapiekanki, Bajgle, Pizza, Pasta

ŻarWok
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

Willisch
Lodziarnie

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej