Zyski z sypialni
– Na zwrot z inwestycji w salon z wyposażeniem sypialni czeka się średnio od 8 do 12 miesięcy – mówi Seweryn Kuchta, franczyzodawca marki Senpo.
Na rynku meblowym jest spora konkurencja. Łóżko do sypialni można kupić choćby w IKEA...
Nie chcemy konkurować z wielkimi meblowymi sieciami czy z IKEA. Nasza oferta to średnia i wyższa półka produktów. Współpracujemy z około 10 producentami łóżek i materacy. Oprócz tego w asortymencie sklepów są też m.in. komody, szafki nocne, pościel. Cztery lata temu zmieniliśmy aranżację salonów. Teraz ekspozycja ma formę kompletnych pokoi, z sufitami, ściankami działowymi, tapetami, dodatkami, aby na tym tle ładnie wyeksponować łóżka i jednocześnie zainspirować klientów. Ten pomysł okazał się strzałem w dziesiątkę.
Gdzie otwieracie swoje salony?
Celujemy w miasta liczące przynajmniej 100 tys. mieszkańców. Najlepsze lokalizacje dla naszych salonów to miejsca, gdzie są też inne sklepy meblowe, parki handlowe, w których funkcjonują np. sklepy z wyposażeniem wnętrz, farbami, gdzie jest znana marka, przyciągająca klientów. Sklep powinien mieścić się na parterze, mieć dostęp do parkingu. Optymalna powierzchnia potrzebna na salę sprzedażową to 150-200 m2. Magazyn nie musi być duży, bo towar dla klientów dostarczamy z naszego magazynu centralnego. Materace dostępne są od ręki, natomiast na meble, jeśli klient chce, aby były zrobione w konkretnych wymiarach, trzeba trochę poczekać. Ale za to jesteśmy w stanie dostosować je do potrzeb każdego.
Franczyzobiorca sam wybiera lokalizację i przesyła nam swoją propozycję, a my sprawdzamy m.in. czy miejsce dobrze rokuje, czy czynsz jest akceptowalny. Dostosowujemy projekt sklepu do potrzeb konkretnego lokalu. Przygotowujemy listę produktów, rekomendowanych dla danego miejsca, na podstawie analizy lokalnego rynku.
Ile trzeba przeznaczyć na inwestycję?
Koszty inwestycji zawierają się mniej więcej w widełkach 150-250 tys. zł. Kwota obejmuje wydatki na remont (trzeba zrobić m.in. podwieszane sufity, panele, wykładzinę, odpowiednie oświetlenie), urządzenie stanowiska do obsługi klientów i ekspozycji. Na zwrot z inwestycji najczęściej trzeba czekać od 8 do 12 miesięcy, choć zależy to od konkretnego miasta.
Jakie macie wymagania wobec kandydatów na franczyzobiorców?
Chętnie widzimy franczyzobiorców z doświadczeniem w branży meblarskiej, wykończenia wnętrz, ale nie jest to warunek konieczny. Szukamy osób, z którymi można długo i spokojnie współpracować. Obecnie mamy dwóch franczyzobiorców. Jeden prowadzi pięć sklepów, drugi na razie jeden, ale będzie otwierał kolejny. Dopuszczamy, aby licencjobiorca nie pracował na stałe w salonie, ale musi doglądać biznesu. Szkolimy jego pracowników, ale warto, aby on sam także brał udział w szkoleniach produktowych i poznał asortyment sprzedażowy.
Rozmawiała Monika Wojniak-Żyłowska
WIZYTÓWKA MARKI SENPO
Sieć salonów z wyposażeniem sypialni.
- 7 sklepów własnych
- 6 sklepów franczyzowych
- kwota inwestycji: 150-250 tys. zł
ZOBACZ W KATALOGU
Aflamo
Salony z kominkami
Bricomarché (Grupa Muszkieterów)
Supermarkety dom i ogród
Carré Blanc
Sklepy z ręcznikami i pościelą
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
Dr Materac
Sklepy z wyposażeniem sypialni
Homla
Sklepy z artykułami wyposażenia wnętrz
Horizon Estate
Biura nieruchomości
Jesion Inwestycje
Urządzanie wnętrz
Komandor
Szafy, garderoby, kuchnie oraz meble na wymiar
Komfort
Sklepy z podłogami i drzwiami
Krishome
Sklepy ze stolarką okienną
PSB Mrówka
Sklepy DIY
Wyróżnione franczyzy
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Nest Bank
Placówki bankowe
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Żabka
Sklepy typu convenience
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
So Coffee
Kawiarnie
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
Santander
Placówki bankowe
Inne koncepty z branży dom i ogród
Aflamo
Salony z kominkami
Bricomarché (Grupa Muszkieterów)
Supermarkety dom i ogród
Carré Blanc
Sklepy z ręcznikami i pościelą
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
Dr Materac
Sklepy z wyposażeniem sypialni
Homla
Sklepy z artykułami wyposażenia wnętrz
Horizon Estate
Biura nieruchomości
Jesion Inwestycje
Urządzanie wnętrz
Komandor
Szafy, garderoby, kuchnie oraz meble na wymiar
Komfort
Sklepy z podłogami i drzwiami
Krishome
Sklepy ze stolarką okienną
PSB Mrówka
Sklepy DIY
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Z głową do peruk i do biznesu
Peruki przestały być niszowym gadżetem i takim także biznesem. Klienci poszukują gotowych peruk w sklepach internetowych oraz robionych w...
Czym zajmuje się Rada Franczyzobiorców Żabki?
Rada Franczyzobiorców Żabki ma już blisko 15-letnią tradycję. Jak układa się współpraca na linii Rada – centrala i co konkretnego z...
Bricomarché rozwija sieć w północnej Polsce
Bricomarché otworzył nowy market w Dobrym Mieście i tym samym wzmocnił swoją obecność na Warmii i Mazurach. To kolejny sklep sieci...
Franczyza na sportowo
Sport to zdrowie. A czy zajęcia sportowe dla dzieci to dobry sposób na biznes? Franczyzodawca Akademii Młodych Sportowców przekonuje, że tak.


