Otwieramy sklep zoologiczny

Remigiusz Sonik, franczyzodawca Daisy
Info

In this article you will learn

  1. Young Engineers inspires children aged 4–15 to explore engineering through fun, hands-on activities like LEGO and Algobrix coding.
  2. Operating in 50+ countries, it has gained global recognition and achieved milestones like a Guinness World Record.
  3. Franchisees receive extensive training, marketing support, and flexible opportunities to run educational programs.
  4. The franchise requires a $6,000–$35,000 investment, strong interpersonal skills, and a passion for working with kids.
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Sklepy zoologiczne pod szyldem Daisy działają obecnie w Tarnowie, Rzeszowie, Nowym Sączu i w Gdańsku (dwa). Wkrótce otworzą się kolejne. 

– Pod koniec sierpnia uruchamiamy sklep w Krakowie, a we wrześniu w Tarnowie – informuje Remigiusz Sonik, który wraz z żoną jest właścicielem konceptu Daisy sklepy zoologiczne.

W Krakowie sklep będzie zlokalizowany w małej galerii handlowej, w Tarnowie w pasażu przy supermarkecie.

Czas pandemii marka przetrwała całkiem nieźle. 

– Pomimo zamknięcia centrów handlowych nasze sklepy mogły funkcjonować, ponieważ nasz asortyment został uznany za produkty pierwszej potrzeby, do których klient musi mieć stały dostęp – mówi Remigiusz Sonik. – Klienci przychodzili przez cały czas, może rzadziej niż zwykle, ale za to robili większe zakupy. W maju odnotowaliśmy bardzo duży wzrost obrotów, w porównaniu do tego samego miesiąca w 2019 roku.

Miasta małe i duże

Daisy chce otwierać sklepy w miastach liczących już od 20 tys. mieszkańców. 

– Małe miasta oznaczają zwykle mniejsza konkurencję. Choć i w tych dużych liczba mieszkańców przypadająca statystycznie na jeden sklep może być całkiem spora – dodaje Remigiusz Sonik.

Właściciele konceptu nie wymagają od kandydatów na franczyzobiorców specjalistycznej wiedzy na temat zwierząt. Atutem może być natomiast ich posiadanie.

– Franczyzobiorcy, którzy sami są właścicielami zwierząt, mogą lepiej zrozumieć potrzeby naszych klientów. Nie jest to jednak wymóg konieczny – tłumaczy Remigiusz Sonik.

Na sklep potrzebny jest lokal o powierzchni od 25 do 80 m2. Dobrą lokalizacją będzie galeria czy pasaż handlowy, ale też duże osiedle lub centrum miasta.

Wysokość wstępnej opłaty licencyjnej zaczyna się od 27,9 tys. zł netto. Franczyzobiorca musi tylko pomalować sklep na biało, położyć podłogę i zamontować oświetlenie. Później do środka wchodzi ekipa licencjodawcy, która urządza wnętrze według indywidualnego projektu. Franczyzodawca całkowicie wyposaża pomieszczenia: w regały systemowe, meble, sprzęt fiskalny, zapewnia obrandowanie.

Zyski z prowizji

Licencjobiorcy otrzymują towar w depozyt. W ofercie sklepów znajdują się artykuły dla zwierząt domowych: suche i mokre karmy, akcesoria, kosmetyki, suplementy, preparaty lecznicze czy legowiska oraz ubranka. Franczyzobiorca zarabia na 30-proc. prowizji od sprzedaży. Wysokość opłaty franczyzowej zależy od osiąganych przez sklep obrotów: najniższa to 890 zł netto, najwyższa 1790 zł netto. Nie ma dodatkowej opłaty marketingowej, natomiast licencjodawcy koordynują wszelkie działania związane z marketingiem.

Właściciele marki Daisy szacują, że zwrot z inwestycji w punkt franczyzowy nastąpi po 1-2 latach od otwarcia, choć zdarza się, że następuje to szybciej.

 

WIZYTÓWKA MARKI DAISY

Sieć sklepów zoologicznych.

  • liczba placówek: 5
  • opłata licencyjna od 27,9 tys. zł netto
  • franczyzobiorcy zarabiają na 30-proc. prowizji od sprzedaży
Info

Main conclusions

  1. Young Engineers addresses the growing demand for engineering skills by fostering curiosity and passion for the subject among children through innovative, hands-on educational programs.
  2. The franchise offers a unique business opportunity with strong global recognition, extensive support, and flexible work options for individuals passionate about education and engineering.
  3. With low initial investment and diversified revenue streams, Young Engineers is well-suited for franchisees who enjoy working with children and have strong communication and management skills.
  4. Young Engineers combines education and entertainment to prepare children for future workforce challenges while providing franchisees with a scalable and impactful business model.
Franchise units Over 200
Author
Monika Wojniak-Żyłowska
dziennikarz

See in catalogue

Featured franchises

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €