Punkty kurierskie odporne na wirusa

Optymalny lokal
Info

In this article you will learn

  1. Young Engineers inspires children aged 4–15 to explore engineering through fun, hands-on activities like LEGO and Algobrix coding.
  2. Operating in 50+ countries, it has gained global recognition and achieved milestones like a Guinness World Record.
  3. Franchisees receive extensive training, marketing support, and flexible opportunities to run educational programs.
  4. The franchise requires a $6,000–$35,000 investment, strong interpersonal skills, and a passion for working with kids.
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Koronakryzys pogrążył wiele biznesów. Jednym z wyjątków są kurierzy, którzy w ostatnim czasie mają pełne ręce pracy.

 Branża e-commerce w Polsce rozwija się dynamicznie od wielu lat, a  w momencie kiedy polskie społeczeństwo było pozbawione dostępu do sklepów stacjonarnych, z wyjątkiem tych oferujących produkty pierwszej potrzeby, przeniosło się z zakupami do internetu – przyznaje Joanna Kuśmierczyk, specjalista ds. kontaktu z franczyzobiorcami epaka.pl.

Co więcej, kurierzy notują nie tylko większa zainteresowanie swoimi usługami, ale również współpracą franczyzową.

 Zainteresowanie franczyzą w przypadku naszej firmy już przed pandemią było bardzo duże. Stale zauważamy jego wzrost. Pandemia pokazała, że nasza branża poradzi sobie w każdych warunkach oraz, że usługi kurierskie są i zawsze będą potrzebne. Średnio otwieramy od czterech do sześciu oddziałów franczyzowych miesięcznie – mówi Joanna Kuśmierczyk.

Dojrzała franczyza

Aktualnie sieć epaka.pl ma dwa punkty własne oraz ponad 230 oddziałów franczyzowych w całej Polsce. Firma działa na rynku od 2010 roku. Oferuje nadawanie dowolnych przesyłek kurierskich krajowych albo zagranicznych. Swoje usługi kieruje przede wszystkim do klientów indywidualnych oraz małych i średnich firm. Współpracuje z 14 firmami kurierskimi.

 To co nas wyróżnia to fakt, że staramy się, żeby jakość obsługi i indywidualne podejście do klienta zawsze było na pierwszym miejscu. Z kolei z perspektywy przedsiębiorcy mamy dobrze rozbudowaną komunikację wewnętrzną nie tylko na poziomie centrala-partner, ale również partner-partner – mówi Joanna Kuśmierczyk.

Potencjalny franczyzobiorca, który chce przyłączyć się do sieci epaka.pl musi mieć chęci do pracy oraz wykazać zaangażowanie. Potrzebny jest także lokal o wielkości między 20 a 50 m2, z witryną, na parterze oraz z możliwością łatwego dojazdu i parkingiem. Musi on zostać zaadaptowany zgodnie z zaleceniami epaki.pl.

Pieniądze na inwestycję

Na start wystarczy maksymalnie 20 tys. zł. W zamian franczyzobiorcy dostaną wagę, oprogramowanie i pakiet szkoleń, know-how a także reklamę i wyposażenie biura.

Jesteśmy jednak otwarci na negocjacje, a część zainwestowanych pieniędzy przeznaczamy na marketing lokalny według potrzeb – mówi Joanna Kuśmierczyk.

Miesięczna opłata w ramach współpracy przez pierwsze pół roku wynosi 0 zł. Potem, w przypadku miejscowości z liczbą mieszkańców do 15 tys. to koszt 49 zł brutto do 12 miesiąca prowadzenia firmy oraz 99 zł brutto po roku. Z kolei w przypadku miast z liczbą mieszkańców powyżej 15 tys., po 6 miesiącu opłata wynosi 99 zł brutto, a po roku 199 zł brutto.

Firma do konkretnych lokalizacji nowych punktów podchodzi indywidualnie.

Obserwujemy, że oddziały w miejscowościach już nawet od 7 tys. mieszkańców, przy zaangażowaniu i aktywnym wykorzystaniu naszych narzędzi do pozyskania klienta, osiągają zadowalający ich wynik finansowy – mówi Joanna Kuśmierczyk.

Franczyzodawca epaka.pl twierdzi, że miesięczne koszty prowadzenia punktu kurierskiego marki sięgają ok. 8 tys. zł, a przychód ze sprzedaży – prawie 17 tys. zł.

 

WIZYTÓWKA EPAKA.PL

Sieć punktów kurierskich.

  • dwa oddziały własne
  • 230 oddziałów franczyzowych
  • Epaka.pl współpracuje z 14 firmami kurierskimi
Info

Main conclusions

  1. Young Engineers addresses the growing demand for engineering skills by fostering curiosity and passion for the subject among children through innovative, hands-on educational programs.
  2. The franchise offers a unique business opportunity with strong global recognition, extensive support, and flexible work options for individuals passionate about education and engineering.
  3. With low initial investment and diversified revenue streams, Young Engineers is well-suited for franchisees who enjoy working with children and have strong communication and management skills.
  4. Young Engineers combines education and entertainment to prepare children for future workforce challenges while providing franchisees with a scalable and impactful business model.
Franchise units Over 200

See in catalogue

Featured franchises

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €