Fit Cake: czas na lody bez cukru
Franczyzobiorcy Fit Cake mają nowe źródło przychodów – lody bez cukru, glutenu i laktozy.
Fit Cake to koncept oparty na sprzedaży słodyczy bez cukru i glutenu oraz bez złych kalorii. Firma powstała w 2016 roku, dziś pod tym szyldem działa 13 placówek, z czego większość na licencji.
Swoim franczyzobiorcom Fit Cake zaproponował w tym roku rozszerzenie asortymentu o lody bez cukru, glutenu, laktozy oraz o obniżonej kaloryczności. Fit Ice Cream, bo tak nazywa się koncept lodowy, nie występuje jako samodzielny biznes, ale jest uzupełnieniem oferty Fit Cake. Franczyzobiorcy, którzy przystąpią do sieci w tym roku otrzymają licencję na Fit Cake Ice Cream nieodpłatnie. Od przyszłego roku ma ona kosztować 5 tys. zł. Jedyną inwestycją franczyzobiorcy jest zakup kuweciarki (konserwatora) do lodów.
– Fit Ice Cream to odpowiedź na potrzeby naszych klientów. Wielu z nich nie może jeść cukru lub produktów z laktozą i glutenem, a inni po prostu dbają o formę i świadome odżywianie. Jest to też pomysł na uatrakcyjnienie oferty, szczególnie w sezonie letnim – mówi Rafał Kościuk, twórca marki Fit Cake.
Fit Cake w czasie pandemii
Zapytany o sytuację firmy w związku z epidemią koronawirusa, Rafał Kościuk mówi, że w pierwszych dniach po ogłoszeniu stanu epidemicznego w Polsce ruch w lokalach istotnie spadł, ale nie da długo i nie tak bardzo jak w zwykłych cukierniach. Dodaje, że firma natychmiast przestawiła się na sprzedaż na wynos i z dostawą. Właściciel marki wyjaśnia, że do klasycznej kawiarni ludzie przychodzą głównie, żeby posiedzieć, spotkać się z przyjaciółmi.
– U nas jest inaczej. Fit Cake to słodycze bez cukru i glutenu, a wśród naszych klientów jest wielu cukrzyków, alergików i wegan. Przychodzą przede wszystkim po produkt, który na rynku ciągle jest rzadkością, a popyt stale rośnie. Mamy swoich stałych odbiorców, którzy chcą się zaopatrywać właśnie w Fit Cake, bo mają gwarancję, że dostaną u nas produkt najwyższej jakości, w 100 proc bezglutenowy i bez cukru. Izolacja w domach nie spowodowała więc odcięcia nas od klientów – wyjaśnia Rafał Kościuk.
Ewelina Choińska, prezes zarządu firmy dodaje, że pandemia była też bardzo kreatywnym czasem dla firmy. Wówczas wprowadziła ona m.in. słodycze w słoikach. Są to ciasta i desery z oferty Fit Cake zamknięte w słoiku z dołączoną drewnianą łyżeczką. Był to sygnał do klientów, że produkty Fit Cake są całkowicie bezpieczne. Warto zaznaczyć, że słoiki są zwrotne, więc produkty spełniają warunki „zero waste”.
Jeden lokal czy dwa?
Zgodnie z założeniami franczyzy Fit Cake, „niecukiernie” to biznes zarówno dla dużych jak i mniejszych miast. Lokal łączący kawiarnię z częścią produkcyjną, powinien liczyć około 70 m2 i znajdować się w centrum miasta, w pobliżu parkingu. Możliwy jest również wariant, w którym franczyzobiorca wynajmuje dwa mniejsze lokale w różnych częściach miasta. Jeden z lokali (z dala od centrum) przystosowany jest do produkcji i posiada niewielką część do wydawania zamówień, zaś drugi (w galerii lub przy ulicy handlowej) pełni funkcję kawiarni, w której klienci mogą spędzić czas przy słodyczach Fit Cake i kawie.
– Dzięki takiemu rozwiązaniu franczyzobiorca, stosunkowo niewielkim kosztem, pojawia się w dwóch punktach miasta docierając do większej liczby klientów – mówi Rafał Kościuk. – Nasz koncept jest dobrze przemyślany, zarówno pod kątem oferty jak i logistycznie – i mimo trudnych czasów nadal cieszy się dużym zainteresowaniem inwestorów.
WIZYTÓWKA FIT CAKE
Placówki sprzedające słodycze bez cukru i glutenu.
- liczba placówek: 13
- optymalna wielkość lokalu: 70 m2
- wyłączność na małe miasta i dzielnice dużych miast
ZOBACZ W KATALOGU
Wyróżnione franczyzy
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Nest Bank
Placówki bankowe
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Żabka
Sklepy typu convenience
Santander
Placówki bankowe
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
So Coffee
Kawiarnie
Inne koncepty z branży gastronomia
Am Am Kebab
Przyczepy gastronomiczne z kebabem
Bafra Kebab
Przyczepy gastronomiczne z kebabem
Berlin Döner Kebap
Restauracje szybkiej obsługi
Bestpresso
Automaty vendingowe do kawy i przekąsek
Beza Krówka Lody Rzemieślnicze
Lodziarnie
Bike Café
Mobilne kawiarnie rowerowe i lodziarnie
BuBu Bubble Tea
Bary z bubble tea
Burger King®
Restauracje szybkiej obsługi
Cafe Słodziak
Kawiarnie
Chinkalnia
Restauracje gruzińskie
Cochise Burger
Burgerownie
Cofix Poland
Kawiarnie
Costa Coffee
Kawiarnie
Cukrem i Solą
Bary/przyczepy z szybkim jedzeniem i kawą
Da Grasso
Pizzerie
DG Restauracje
Restauracje, bary, kawiarnie w wielu formatach
Dobra Pączkarnia
Cukiernie
Domino’s Pizza
Pizzerie
Doskoi
Restauracje japońskie
Express Pizza American Style
Pizzerie
FABBRICA Italian Comfort Food
Restauracje włoskie
Fruitisimo
Bary z sokami
Gruby Benek
Pizzerie
Islak Burger
Burgerownie
KawoWiniarnia
Kawiarnie-winiarnie
Koku Sushi
Restauracje sushi
Krowa Mać Burgers
Burgerownie
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Le Pain Quotidien
Piekarnie-restauracje
Lody Bonano
Lodziarnie
Lviv Croissants
Piekarnie typu fast-food z croissantami
Maxipizza
Pizzerie
McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi
Migavka
Restauracje comfort food
Ministerstwo Śledzia i Wódki 2.0
Kluby z alkoholem i przekąskami
Mniami Ice Cream
Przyczepy gastronomiczne z lodami i deserami
Mokra Włoszka
Pizzerie
Mr. Kebab
Przyczepy gastronomiczne z kebabem
New York Pizza Department
Pizzerie
Niewinni Czarodzieje Trzyzero
Restauracje-kluby eventowe
Night Burger
Burgerownie
OJOO
Kawiarnie samoobsługowe
Pączkownia Smak Sprzed Lat
Mobilne cukiernie
PapaGyros
Grecki street food
Pijalnia Wódki i Piwa
Agencje płatnicze
Pijalnie Czekolady E.Wedel
Kawiarnie
Pizza Hut
Pizzerie
Pizzeria Stopiątka
Pizzerie
Przybij Piątaka
Puby
Sahar Kebab
Przyczepy gastronomiczne z kebabem
Sayuri Sushi
Restauracje sushi
So Coffee
Kawiarnie
Stava
Dostawa posiłków i zakupów
Sulaiman Kebab
Przyczepy gastronomiczne z kebabem
Sushi Bistro
Restauracje sushi
Sushi Kushi
Restauracje sushi
Sushi Poke Go
Restauracje sushi
SushiRoll Bistro
Restauracje sushi
The Real Pizza Company
Pizzerie
The White Bear Coffee
Kawiarnie
Tibesti 2Go
Pizzerie
Tokyo Chessecake Bakery
Cukiernie
T-Pizza
Pizzerie
U Lodziarzy Wytwórnia Lodów Polskich
Lodziarnie
United Chicken
Restauracje szybkiej obsługi
Wendy’s
Restauracje szybkiej obsługi
Willisch
Lodziarnie
ZapieCKanki
Bary z zapiekankami
ŻarWok
Restauracje chińsko-amerykańskie
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Dobra decyzja
Sabina Pruski pracowała w pizzerii Tibesti2go kiedy pojawiła się oferta objęcia lokalu we franczyzę. Skorzystała z niej.
Subskrybuj magazyn pomysłów na biznes
Rozważasz otwarcie firmy? Zrób sobie prezent na święta i zasubskrybuj magazyn "Własny Biznes FRANCHISING" i sprawdź, jaki biznes się...
Z głową do peruk i do biznesu
Peruki przestały być niszowym gadżetem i takim także biznesem. Klienci poszukują gotowych peruk w sklepach internetowych oraz robionych w...
Czym zajmuje się Rada Franczyzobiorców Żabki?
Rada Franczyzobiorców Żabki ma już blisko 15-letnią tradycję. Jak układa się współpraca na linii Rada – centrala i co konkretnego z...


