Mój jest ten kawałek podłogi
Magdalena Berłowska przez wiele lat pracowała w sklepie DDD Dobre Dla Domu. Dziś jest jego franczyzobiorczynią. Jak ocenia współpracę z marką?
Kiedy 14 lat temu Magdalena Berłowska została zatrudniona na etacie w szczecińskim sklepie DDD Dobre Dla Domu, pomyślała, że chciałaby kiedyś mieć taki sklep. W sierpniu 2014 roku została franczyzobiorczynią DDD. Dziś zarządza trzema salonami tej marki – także szczecińskim, w którym rozpoczynała karierę w branży wyposażenia wnętrz.
– Moje marzenie spełniło się w 2017 roku, kiedy zaproponowano mi przejęcie sklepu, w którym kiedyś pracowałam na etacie, najpierw jako sprzedawca, potem jako kierownik – wspomina.
Szczeciński salon DDD Dobre Dla Domu Magdaleny Berłowskiej liczy 680 m2 i jest jednym z największych w całej sieci. Franczyzobiorczyni mówi, że to jej oczko w głowie – nie tylko ze względu na sentyment, ale przede wszystkim na skalę biznesu i liczbę obowiązków.
Wizerunek, nie podłoga
Zapytana o dzisiejszy rynek wyposażenia wnętrz, Magdalena Berłowska mówi, że około 60 proc. jej klientów to właściciele nowych mieszkań i domów. Pozostałe 40 proc. to tzw. klienci remontowi. Berłowska nadal aktywnie pozyskuje klientów, ale coraz większa grupa w jej sklepach to klienci powracający lub z polecenia. Franczyzobiorczyni dodaje, że klienci są bardziej wymagający, a w sklepie z wyposażeniem wnętrz realizują swoje marzenia o lepszym domu czy mieszkaniu.
– Dzisiaj klient ceni sobie wygodę, a do sklepu nie przychodzi jak dawniej, żeby kupić zwykłe drzwi czy podłogę, bo mieszkanie stanowi obecnie część jego wizerunku. Zakupy w moich sklepach służą zmianie wizerunku moich klientów – dodaje.
Ludzie to podstawa
Dziś Magdalena Berłowska zatrudnia dziewięć osób na etacie. Dla sieci jej sklepów pracuje również ponad 20 firm usługowych, w tym niektóre na wyłączność (montaż drzwi, podłóg lub transport). Magdalena Berłowska mówi, że od początku swojej franczyzowej kariery bardzo się stara dbać o pracowników oraz kooperantów. Mówi, że chyba jej się to udaje, bo rotację wśród pracowników ma bardzo niską.
– Mogę liczyć na moich ludzi, a oni na mnie. Dzięki temu rzadko szukam osób do pracy – twierdzi. – Od dwóch lat nie odbyłam żadnej rozmowy rekrutacyjnej. Po prostu nie musiałam.
Dzięki franczyzie mogę więcej
Zapytana, co daje jej franczyza w branży wyposażenia wnętrz, Magdalena Berłowska mówi, że gdyby nie działała w sieci, pewnie nie miałaby trzech sklepów, tylko jeden. Franczyzobiorczyni podkreśla, że warunki zakupowe negocjowane dla całej sieci, dają franczyzobiorcy szansę na przyzwoitą marżę. Ceni sobie również wsparcie merytoryczne oraz prawne ze strony centrali.
– Prowadzenie tego biznesu jest szalenie absorbujące – mówi. – Nie byłabym w stanie wszystkim zająć się sama w trzech lokalizacjach i to na takim poziomie. Dzięki rozwiązaniom sieciowym nie mam z tym problemu. Owszem ryzyko jest wyłącznie moje, ale świadomość, że nie zostaję sama z problemami daje ogromny komfort.
Własny sklep
DDD Dobre Dla Domu to jedna z najbardziej doświadczonych sieci z podłogami, drzwiami oraz akcesoriami. Firma działa na rynku od 15 lat i jest jedną z bardziej stabilnych franczyz w branży. W swoim modelu biznesowym postawiła na specjalizację oraz ofertę ze średniej i wyższej półki. Na otwarcie sklepu pod marką DDD Dobre Dla Domu przyszły franczyzobiorca musi przeznaczyć co najmniej 65-100 tys. zł, w zależności od wielkości lokalu (koszty ekspozycji i zatowarowania). Partner może liczyć na projekt aranżacji salonu, plan sklepu oraz wizualizację zewnętrzną. Firma konsultuje z franczyzobiorcą ofertę handlową sklepu, rekomendując konkretne modele podłóg i drzwi. Odbywa się to w oparciu o analizę danych sprzedażowych z analogicznych lokalizacji w całej Polsce. Dzięki temu maleje ryzyko, że franczyzobiorca zamówi towar, który nie trafi w gusta klientów.
WIZYTÓWKA DDD DOBRE DLA DOMU
Sieć sklepów z wyposażeniem wnętrz.
- Minimalna kwota inwestycji: 65-100 tys. zł
- 80 proc. – tyle towaru DDD sprzedaje z usługą montażu.
ZOBACZ W KATALOGU
Wyróżnione franczyzy
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Żabka
Sklepy typu convenience
Nest Bank
Placówki bankowe
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
Santander
Placówki bankowe
So Coffee
Kawiarnie
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Inne koncepty z branży dom i ogród
Aflamo
Salony z kominkami
Bricomarché (Grupa Muszkieterów)
Supermarkety dom i ogród
Carré Blanc
Sklepy z ręcznikami i pościelą
Dr Materac
Sklepy z wyposażeniem sypialni
Homla
Sklepy z artykułami wyposażenia wnętrz
Horizon Estate
Biura nieruchomości
Jesion Inwestycje
Urządzanie wnętrz
Komandor
Szafy, garderoby, kuchnie oraz meble na wymiar
Komfort
Sklepy z podłogami i drzwiami
Krishome
Sklepy ze stolarką okienną
PSB Mrówka
Sklepy DIY
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Z głową do peruk i do biznesu
Peruki przestały być niszowym gadżetem i takim także biznesem. Klienci poszukują gotowych peruk w sklepach internetowych oraz robionych w...
Czym zajmuje się Rada Franczyzobiorców Żabki?
Rada Franczyzobiorców Żabki ma już blisko 15-letnią tradycję. Jak układa się współpraca na linii Rada – centrala i co konkretnego z...
Bricomarché rozwija sieć w północnej Polsce
Bricomarché otworzył nowy market w Dobrym Mieście i tym samym wzmocnił swoją obecność na Warmii i Mazurach. To kolejny sklep sieci...
Franczyza na sportowo
Sport to zdrowie. A czy zajęcia sportowe dla dzieci to dobry sposób na biznes? Franczyzodawca Akademii Młodych Sportowców przekonuje, że tak.


