Pizzeria na licencji
Da Grasso nie rezygnuje z planów rozwoju sieci. Franczyzodawca otwiera pizzerie latem, ma też już plany na jesień.
Sieć pizzerii Da Grasso istnieje na rynku od 1996 roku. Liczy obecnie blisko 190 lokali w całej Polsce. W tym roku plany rozwoju trzeba było zmodyfikować, ale to nie znaczy, że franczyzodawca z nich zrezygnował. Wręcz przeciwnie.
– Do połowy marca udało się nam zrealizować plan otwarć na pierwszy kwartał. Niestety kolejne musiały zostać przesunięte ze względu na panującą sytuację – wyjaśnia Magdalena Parfianowicz, koordynator działu placówek franczyzowych Da Grasso. – Tuż po zniesieniu obostrzeń otworzyliśmy dwa punkty sezonowe: jeden w Mikołajkach, a drugi na wschodniej ścianie w Okunince. Planowane otwarcia kolejnych siedmiu lokali przesunęliśmy na okres letni (lipiec/sierpień) oraz początek września, kolejne trzy lokale otworzymy na przełomie października i listopada.
Przetrwali pandemię
Podczas pandemii, jak cała gastronomia, pizzerie Da Grasso działały jedynie w trybie delivery.
– Otwarte były siedem dni w tygodniu, w standardowych godzinach pracy. Realizowaliśmy zamówienia składane za pośrednictwem kanału online, jak i te kierowane do pizzerii tradycyjnie – telefonicznie – dodaje Magdalena Parfianowicz. – W każdej pizzerii wprowadzone zostały szczególne procedury w zakresie bezpieczeństwa żywności i higieny pracowników. W ostatnich latach rozwijaliśmy własny portal do zamówień online i wspieraliśmy go marketingowo, zatem byliśmy dobrze przygotowani na powstałą sytuację. Ta strategia zapewniła nam utrzymanie sprzedaży w kanale delivery w skali całej sieci na podobnym poziomie. Oczywiście, nie rekompensuje to utraty przychodów z tytułu sprzedaży w lokalach.
Aby wesprzeć licencjobiorców w trudnej sytuacji, franczyzodawca zdecydował się na obniżenie opłaty franczyzowej dla wszystkich lokali.
– Dodatkowo opracowaliśmy i wdrożyliśmy w życie specjalnie działania promocyjne i marketingowe dla poszczególnych placówek – podkreśla Magdalena Parfianowicz.
Otwieramy pizzerię
Do otwarcia pizzerii Da Grasso potrzebny jest lokal wielkości od 80 do 200 m2, w miejscu o dużym natężeniu ruchu pieszego (np. biurowce, duże osiedla), na parterze i z dużą witryną. Ważny jest też dostęp do parkingu, atutem będzie miejsce na letni ogródek. Warto poszukać lokalu po gastronomii, bo to pozwoli obniżyć koszty i skrócić okres przygotowań.
– Pozyskanie odpowiedniej nieruchomości, lokalu pasującego do specyfiki naszego konceptu jest kwestią kluczową dla powodzenia przyszłego biznesu – zauważa Magdalena Parfianowicz. – Dlatego przed podpisaniem umowy najmu każdy lokal jest weryfikowany przez specjalistów ds. rozwoju sieci oraz opiekunów regionalnych z ramienia DaGrasso.
Jak szacuje franczyzodawca, koszt przygotowania pizzerii do otwarcia zawiera się w widełkach od 100 do 300 tys. zł. Ostateczne kwoty zależą od powierzchni lokalu i jego stanu technicznego. Jednorazowa opłata za przystąpienie do sieci wynosi 12 tys. zł. Opłata miesięczna zależy od wybranego pakietu menu i zaczyna się od 1464 zł.
Całe menu dostępne dla franczyzobiorców podzielone jest na pakiety tematyczne. Obowiązkowy pakiet podstawowy obejmuje 36 rodzajów pizzy, sałaty, startery, zupy, menu deserowe i napoje bezalkoholowe i alkoholowe. Pozostałe pakiety (m.in. dania mięsne i rybne, makarony, burgery, naleśniki) są do wyboru, w zależności od potrzeb lokalu i specyfiki danego rynku.
Wsparcie z centrali
Każdemu franczyzobiorcy Da Grasso dedykowany jest opiekun, który m.in. pomaga znaleźć odpowiedni lokal, weryfikuje jego przystosowanie pod placówkę gastronomiczną, organizuje spotkania z projektantami, technologiem, wspólnie z przedsiębiorcą przygotowuje harmonogram działań marketingowych przed otwarciem, w dniu otwarcia i przez cały okres współpracy. Może także przeprowadzić rekrutację personelu.
– Naszych franczyzobiorców wspieramy przez cały okres współpracy – podkreśla Magdalena Parfianowicz. – Ustalamy ofertę, opracowujemy receptury i doskonalimy know-how prowadzenia placówki. Każdemu przedsiębiorcy przekazujemy stale aktualizowany system HACCP. Dbamy o atesty produktów i audytujemy potencjalnych partnerów handlowych. Testujemy surowce, obliczamy szczegółowe koszty produkcji dań. Zapewniamy dostępność wszelkich produktów. Prowadzimy szkolenia pracowników placówek, nie tylko przy otwieraniu lokalu, ale i przez cały okres współpracy. Zapewniamy sprawdzony system sprzedażowy, niezbędny do zarządzania gospodarką magazynową. Dodatkowo, jako organizator sieci prowadzimy działania marketingowe i reklamowe na szczeblu ogólnopolskim, zarządzamy stroną internetową marki oraz profilami w social mediach. Pomagamy także w działaniach lokalnych: od doradztwa strategicznego po przygotowanie graficzne materiałów marketingowych.
WIZYTÓWKA DA GRASSO
SIeć pizerii, na rynku od 1996 roku.
- kwota inwestycji od 100 do 300 tys. zł
- opłata wstępna 12 tys. zł
ZOBACZ W KATALOGU
Wyróżnione franczyzy
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Nest Bank
Placówki bankowe
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Żabka
Sklepy typu convenience
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
So Coffee
Kawiarnie
Santander
Placówki bankowe
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Inne koncepty z branży gastronomia
Am Am Kebab
Przyczepy gastronomiczne z kebabem
Bafra Kebab
Przyczepy gastronomiczne z kebabem
Berlin Döner Kebap
Restauracje szybkiej obsługi
Bestpresso
Automaty vendingowe do kawy i przekąsek
Beza Krówka Lody Rzemieślnicze
Lodziarnie
Bike Café
Mobilne kawiarnie rowerowe i lodziarnie
BuBu Bubble Tea
Bary z bubble tea
Burger King®
Restauracje szybkiej obsługi
Cafe Słodziak
Kawiarnie
Chinkalnia
Restauracje gruzińskie
Cochise Burger
Burgerownie
Cofix Poland
Kawiarnie
Costa Coffee
Kawiarnie
Cukrem i Solą
Bary/przyczepy z szybkim jedzeniem i kawą
DG Restauracje
Restauracje, bary, kawiarnie w wielu formatach
Dobra Pączkarnia
Cukiernie
Domino’s Pizza
Pizzerie
Doskoi
Restauracje japońskie
Express Pizza American Style
Pizzerie
FABBRICA Italian Comfort Food
Restauracje włoskie
Fit Cake
Cukiernie bez cukru, glutenu, laktozy
Fruitisimo
Bary z sokami
Gruby Benek
Pizzerie
Islak Burger
Burgerownie
KawoWiniarnia
Kawiarnie-winiarnie
Koku Sushi
Restauracje sushi
Krowa Mać Burgers
Burgerownie
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Le Pain Quotidien
Piekarnie-restauracje
Lody Bonano
Lodziarnie
Lviv Croissants
Piekarnie typu fast-food z croissantami
Maxipizza
Pizzerie
McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi
Migavka
Restauracje comfort food
Ministerstwo Śledzia i Wódki 2.0
Kluby z alkoholem i przekąskami
Mniami Ice Cream
Przyczepy gastronomiczne z lodami i deserami
Mokra Włoszka
Pizzerie
Mr. Kebab
Przyczepy gastronomiczne z kebabem
New York Pizza Department
Pizzerie
Niewinni Czarodzieje Trzyzero
Restauracje-kluby eventowe
Night Burger
Burgerownie
OJOO
Kawiarnie samoobsługowe
Pączkownia Smak Sprzed Lat
Mobilne cukiernie
PapaGyros
Grecki street food
Pijalnia Wódki i Piwa
Agencje płatnicze
Pijalnie Czekolady E.Wedel
Kawiarnie
Pizza Hut
Pizzerie
Pizzeria Stopiątka
Pizzerie
Przybij Piątaka
Puby
Sahar Kebab
Przyczepy gastronomiczne z kebabem
Sayuri Sushi
Restauracje sushi
So Coffee
Kawiarnie
Stava
Dostawa posiłków i zakupów
Sulaiman Kebab
Przyczepy gastronomiczne z kebabem
Sushi Bistro
Restauracje sushi
Sushi Kushi
Restauracje sushi
Sushi Poke Go
Restauracje sushi
SushiRoll Bistro
Restauracje sushi
The Real Pizza Company
Pizzerie
The White Bear Coffee
Kawiarnie
Tibesti 2Go
Pizzerie
Tokyo Chessecake Bakery
Cukiernie
T-Pizza
Pizzerie
U Lodziarzy Wytwórnia Lodów Polskich
Lodziarnie
United Chicken
Restauracje szybkiej obsługi
Wendy’s
Restauracje szybkiej obsługi
Willisch
Lodziarnie
ZapieCKanki
Bary z zapiekankami
ŻarWok
Restauracje chińsko-amerykańskie
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Dobra decyzja
Sabina Pruski pracowała w pizzerii Tibesti2go kiedy pojawiła się oferta objęcia lokalu we franczyzę. Skorzystała z niej.
Subskrybuj magazyn pomysłów na biznes
Rozważasz otwarcie firmy? Zrób sobie prezent na święta i zasubskrybuj magazyn "Własny Biznes FRANCHISING" i sprawdź, jaki biznes się...
Z głową do peruk i do biznesu
Peruki przestały być niszowym gadżetem i takim także biznesem. Klienci poszukują gotowych peruk w sklepach internetowych oraz robionych w...
Czym zajmuje się Rada Franczyzobiorców Żabki?
Rada Franczyzobiorców Żabki ma już blisko 15-letnią tradycję. Jak układa się współpraca na linii Rada – centrala i co konkretnego z...

