Pizzeria na licencji

Dobry lokal
Info

In this article you will learn

  1. Young Engineers inspires children aged 4–15 to explore engineering through fun, hands-on activities like LEGO and Algobrix coding.
  2. Operating in 50+ countries, it has gained global recognition and achieved milestones like a Guinness World Record.
  3. Franchisees receive extensive training, marketing support, and flexible opportunities to run educational programs.
  4. The franchise requires a $6,000–$35,000 investment, strong interpersonal skills, and a passion for working with kids.
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Sieć pizzerii Da Grasso istnieje na rynku od 1996 roku. Liczy obecnie blisko 190 lokali w całej Polsce. W tym roku plany rozwoju trzeba było zmodyfikować, ale to nie znaczy, że franczyzodawca z nich zrezygnował. Wręcz przeciwnie. 

– Do połowy marca udało się nam zrealizować plan otwarć na pierwszy kwartał. Niestety kolejne musiały zostać przesunięte ze względu na panującą sytuację – wyjaśnia Magdalena Parfianowicz, koordynator działu placówek franczyzowych Da Grasso. – Tuż po zniesieniu obostrzeń otworzyliśmy dwa punkty sezonowe: jeden w Mikołajkach, a drugi na wschodniej ścianie w Okunince. Planowane otwarcia kolejnych siedmiu lokali przesunęliśmy na okres letni (lipiec/sierpień) oraz początek września, kolejne trzy lokale otworzymy na przełomie października i listopada.

Przetrwali pandemię

Podczas pandemii, jak cała gastronomia, pizzerie Da Grasso działały jedynie w trybie delivery. 

– Otwarte były siedem dni w tygodniu, w standardowych godzinach pracy. Realizowaliśmy zamówienia składane za pośrednictwem kanału online, jak i te kierowane do pizzerii tradycyjnie – telefonicznie – dodaje Magdalena Parfianowicz. – W każdej pizzerii wprowadzone zostały szczególne procedury w zakresie bezpieczeństwa żywności i higieny pracowników. W ostatnich latach rozwijaliśmy własny portal do zamówień online i wspieraliśmy go marketingowo, zatem byliśmy dobrze przygotowani na powstałą sytuację. Ta strategia zapewniła nam utrzymanie sprzedaży w kanale delivery w skali całej sieci na podobnym poziomie. Oczywiście, nie rekompensuje to utraty przychodów z tytułu sprzedaży w lokalach.

Aby wesprzeć licencjobiorców w trudnej sytuacji, franczyzodawca zdecydował się na obniżenie opłaty franczyzowej dla wszystkich lokali. 

– Dodatkowo opracowaliśmy i wdrożyliśmy w życie specjalnie działania promocyjne i marketingowe dla poszczególnych placówek – podkreśla Magdalena Parfianowicz.

Otwieramy pizzerię

Do otwarcia pizzerii Da Grasso potrzebny jest lokal wielkości od 80 do 200 m2, w miejscu o dużym natężeniu ruchu pieszego (np. biurowce, duże osiedla), na parterze i z dużą witryną. Ważny jest też dostęp do parkingu, atutem będzie miejsce na letni ogródek. Warto poszukać lokalu po gastronomii, bo to pozwoli obniżyć koszty i skrócić okres przygotowań. 

– Pozyskanie odpowiedniej nieruchomości, lokalu pasującego do specyfiki naszego konceptu jest kwestią kluczową dla powodzenia przyszłego biznesu – zauważa Magdalena Parfianowicz. – Dlatego przed podpisaniem umowy najmu każdy lokal jest weryfikowany przez specjalistów ds. rozwoju sieci oraz opiekunów regionalnych z ramienia DaGrasso.

Jak szacuje franczyzodawca, koszt przygotowania pizzerii do otwarcia zawiera się w widełkach od 100 do 300 tys. zł. Ostateczne kwoty zależą od powierzchni lokalu i jego stanu technicznego. Jednorazowa opłata za przystąpienie do sieci wynosi 12 tys. zł. Opłata miesięczna zależy od wybranego pakietu menu i zaczyna się od 1464 zł.

Całe menu dostępne dla franczyzobiorców podzielone jest na pakiety tematyczne. Obowiązkowy pakiet podstawowy obejmuje 36 rodzajów pizzy, sałaty, startery, zupy, menu deserowe i napoje bezalkoholowe i alkoholowe. Pozostałe pakiety (m.in. dania mięsne i rybne, makarony, burgery, naleśniki) są do wyboru, w zależności od potrzeb lokalu i specyfiki danego rynku.

Wsparcie z centrali

Każdemu franczyzobiorcy Da Grasso dedykowany jest opiekun, który m.in. pomaga znaleźć odpowiedni lokal, weryfikuje jego przystosowanie pod placówkę gastronomiczną, organizuje spotkania z projektantami, technologiem, wspólnie z przedsiębiorcą przygotowuje harmonogram działań marketingowych przed otwarciem, w dniu otwarcia i przez cały okres współpracy. Może także przeprowadzić rekrutację personelu.

– Naszych franczyzobiorców wspieramy przez cały okres współpracy – podkreśla Magdalena Parfianowicz. – Ustalamy ofertę, opracowujemy receptury i doskonalimy know-how prowadzenia placówki. Każdemu przedsiębiorcy przekazujemy stale aktualizowany system HACCP. Dbamy o atesty produktów i audytujemy potencjalnych partnerów handlowych. Testujemy surowce, obliczamy szczegółowe koszty produkcji dań. Zapewniamy dostępność wszelkich produktów. Prowadzimy szkolenia pracowników placówek, nie tylko przy otwieraniu lokalu, ale i przez cały okres współpracy. Zapewniamy sprawdzony system sprzedażowy, niezbędny do zarządzania gospodarką magazynową. Dodatkowo, jako organizator sieci prowadzimy działania marketingowe i reklamowe na szczeblu ogólnopolskim, zarządzamy stroną internetową marki oraz profilami w social mediach. Pomagamy także w działaniach lokalnych: od doradztwa strategicznego po przygotowanie graficzne materiałów marketingowych.

 

WIZYTÓWKA DA GRASSO

SIeć pizerii, na rynku od 1996 roku.

  • kwota inwestycji od 100 do 300 tys.
  • opłata wstępna 12 tys.

 

Info

Main conclusions

  1. Young Engineers addresses the growing demand for engineering skills by fostering curiosity and passion for the subject among children through innovative, hands-on educational programs.
  2. The franchise offers a unique business opportunity with strong global recognition, extensive support, and flexible work options for individuals passionate about education and engineering.
  3. With low initial investment and diversified revenue streams, Young Engineers is well-suited for franchisees who enjoy working with children and have strong communication and management skills.
  4. Young Engineers combines education and entertainment to prepare children for future workforce challenges while providing franchisees with a scalable and impactful business model.
Franchise units Over 200
Author
Monika Wojniak-Żyłowska
dziennikarz

See in catalogue

Featured franchises

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €