Czas na powrót do gry

Piotr Przedlacki, prezes zarządu spółki Fines
Info

In this article you will learn

  1. Young Engineers inspires children aged 4–15 to explore engineering through fun, hands-on activities like LEGO and Algobrix coding.
  2. Operating in 50+ countries, it has gained global recognition and achieved milestones like a Guinness World Record.
  3. Franchisees receive extensive training, marketing support, and flexible opportunities to run educational programs.
  4. The franchise requires a $6,000–$35,000 investment, strong interpersonal skills, and a passion for working with kids.
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Jak sobie radzicie w nowej post-covidowej rzeczywistości?

Uważam, że nie można jeszcze mówić o post-covidowej rzeczywistości, bo żyjemy raczej w stanie zawieszenia. Z różnych stron dochodzą informacje, że na jesieni możemy spodziewać się nasilenia zachorowań na COVID-19. Przy czym raczej wykluczone jest kolejne całkowite zamknięcie gospodarki.

Poza tym w ramach licznych tarcz pomocowych dostępne są dla firm setki miliardów złotych, co bardzo pomaga w zachowaniu bieżącej płynności, ale też mocno zniekształca prawdziwy obraz rynku i jego konkurencyjność. W mojej ocenie dopiero na początku 2021 roku okaże się, kto na tym rynku jest mocny kapitałowo, kto ma silny zespół, kto ma odpowiednią ofertę, kto znalazł właściwą drogę i będzie się rozwijał.

Wyraźnie widać, że segment firm pożyczkowych ma duże problemy. Ale to nie tylko pandemia i jej skutki są przyczyną takiego stanu rzeczy. Odczuwalne zmiany zaczęły się już pod koniec 2018 roku, po upadku GetBack, co skutkowało koniecznością szukania innych form finansowania.

Teraz obserwujemy powrót niektórych firm pożyczkowych, ale bardzo ostrożny. Większych wolumenów można spodziewać się dopiero po wakacjach, a prawdziwy test bojowy będzie tak naprawdę w I kwartale 2021 roku.

Wiem, że to dla wielu agentów kredytowych to odległa perspektywa. Jednocześnie oferta banków też nie rozpieszcza. Ciągły spadek prowizji, a do tego regres na prowizji w przypadku wcześniejszej spłaty kredytu. Niestety mówię to z wielkim smutkiem, bo przez ponad 15 lat pracowaliśmy nad stworzeniem profesjonalnego segmentu pośrednictwa, a przez zmienne i zaskakujące regulacje cofamy się do lat 90. Wierzę jednak, że niebawem przyjdzie czas konstruktywnych refleksji. Wrócimy na ścieżkę wzrostu i dalszego budowania tego segmentu, niezbyt lubianego politycznie, ale bardzo potrzebnego społecznie. Klienci szukają teraz kredytów, lokalna konkurencja jest trochę słabsza, więc to najlepszy czas na skuteczny powrót do gry.

Dlaczego warto współpracować z Fines właśnie teraz?

Jesteśmy firmą odpowiedzialną i stabilną finansową, a to w czasach burzliwych zmian jest kluczowe. Podstawowa oferta Fines, zarówno w zakresie kredytów bankowych, jak też pożyczek pozabankowych – pomimo niewielkiej podaży – i tak jest największa na rynku i stale ją rozbudowujemy.

Także pomimo przeprowadzonej w II kwartale reorganizacji spółki, nadal dysponujemy bardzo silną strukturą terenową w całej Polsce, a wsparcie sprzedaży w centrali jest jeszcze bardziej skuteczne. Do tego dochodzi praktycznie pełna oferta produktów uzupełniających, dostarczanych samodzielnie lub z wybranymi partnerami zewnętrznymi.

A co najważniejsze, nasza sieć franczyzowa: „Fines – Operator Bankowy”, licząca 200 punktów franczyzowych w całym kraju to obecnie największa niebankowa struktura sprzedaży kredytów i pożyczek w Polsce. To ogromny potencjał. Co ciekawe, w czasach „powirusowych” notujemy duże zainteresowanie ze strony byłych franczyzobiorców bankowych, którzy szukają partnera nie tylko z szeroką ofertą, która będzie dywersyfikować ich przychody, ale firmy, z którą mogą współpracować na równych i prostych zasadach.

W tej chwili ponownie analizujemy wszystkie możliwe opcje strategiczne, bo rynek „consumer finance” znalazł się w mocnym zakręcie, więc trzeba patrzeć szeroko, czego wyrazem jest m.in. nasza oferta: „7 Fines”.

Co to jest „7 Fines”?

Nasza strategia „7 Fines” to szeroka, ale starannie wybrana oferta produktów finansowych, która umożliwia zbudowanie 2-3 silnych i stabilnych strumieni przychodów każdemu agentowi. W jej skład wchodzą kredyty bankowe, pożyczki pozabankowe, finansowanie dla firm (kredyty firmowe, leasing), kredyty samochodowe, kredyty hipoteczne, ubezpieczenia majątkowe i życiowe, instalacje fotowoltaiczne.

Kredyty bankowe, pożyczki oraz finansowanie dla firm to od początku nasza podstawowa i stała pozycja w ofercie, która generuje dla nas i naszych agentów większość sprzedaży. Nowością są natomiast kredyty samochodowe, które oferujemy od ponad roku. To dla nas nowy rynek. W tym roku przekonamy się, czy nadal rozwojowy.

Z kolei kredyty hipoteczne oferowane wspólnie z Alex T Great / Gold Finanse oraz ubezpieczenia wspólnie ze spółką CUK Ubezpieczenia, to nowa odsłona dostępnej u nas już od dawna oferty finansowej.

Bliska współpraca ze znanymi i doświadczonymi partnerami umożliwia nam szybkie i skuteczne wdrożenie nowych agentów do sprzedaży. A to jest kluczowe w czasach niepewności i spadku bieżących przychodów.

Ostatnia pozycja z „7 Fines”, może najbardziej zaskakująca, to instalacje fotowoltaiczne, które obecnie oferujemy wspólnie z jedną z największych firm na tym rynku – Stilo Energy SA. To rynek w początkowej fazie rozwoju, a do tego silnie rosnący – otwiera nowe możliwości, przynajmniej w perspektywie 3-5 letniej. Do tego powiązanie z kredytem na zakup oraz ubezpieczeniem instalacji PV gwarantuje klientom szybką i kompleksową obsługę.

Uważam, że najbardziej ryzykowny jest w tej chwili brak działania i czekanie na kolejne złote czasy na rynku consumer finance, które pewnie wrócą, ale za dłuższą chwilę. W tym czasie trzeba zbudować „drugą silną nogę” przychodów. W ramach ofert „7 Fines” wybór jest naprawdę duży.

 

Rozmawiała Monika Wojniak-Żyłowska

 

WIZYTÓWKA FINES

Operator sieci agencji kredytowych.

  • 200 punktów franczyzowych
  • przewidywana kwota inwestycji: 10 tys.
Info

Main conclusions

  1. Young Engineers addresses the growing demand for engineering skills by fostering curiosity and passion for the subject among children through innovative, hands-on educational programs.
  2. The franchise offers a unique business opportunity with strong global recognition, extensive support, and flexible work options for individuals passionate about education and engineering.
  3. With low initial investment and diversified revenue streams, Young Engineers is well-suited for franchisees who enjoy working with children and have strong communication and management skills.
  4. Young Engineers combines education and entertainment to prepare children for future workforce challenges while providing franchisees with a scalable and impactful business model.
Franchise units Over 200
Author
Monika Wojniak-Żyłowska
dziennikarz

See in catalogue

Featured franchises

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €