Stolarze mają wzięcie

Branża stolarska nie ma powodów do narzekań. Rozwijająca się we franczyzie firma Sob-Drew ma zlecenia na kilka miesięcy z góry.
Sob-Drew to rodzinna firma stolarska, która wyspecjalizowała się w produkcji schodów i drzwi na indywidualne zamówienia. Powstała w latach 50., a od niedawna postawiła na rozwój we franczyzie.
– Obecnie mamy dwóch franczyzobiorców – informuje Tomasz Sobik, właściciel firmy Sob-Drew. – Gdyby nie pandemia, zapewne byłoby ich więcej, bo zainteresowanie nasza franczyzą jest duże. Prowadzimy rozmowy z kolejnymi kandydatami na licencjobiorców. Szukamy ludzi solidnych i uczciwych. Naszą markę budowaliśmy przez wiele lat i chcemy, aby osoby, które będą ją reprezentować, miały świadomość jej wartości.
Nauczą wszystkiego
Sob-Drew szuka franczyzobiorców, których zadaniem będzie otwieranie salonów z ekspozycją schodów i drzwi.
– Każdy licencjobiorca otrzyma wyłączność na prowadzenie działalności na określonym terenie, którego wielkość wspólnie uzgodnimy – mówi Tomasz Sobik.
Do obowiązków franczyzobiorcy będzie należało: nawiązanie kontaktów z klientami, przygotowanie pełnej dla nich oferty, przyjęcie zamówienia, wykonanie pomiarów i przesłanie zamówienia do centrali firmy, która zajmie się jego realizacją. Następnie wyprodukowane schody bądź drzwi franczyzobiorca odbiera z centrali i montuje u klienta.
Licencjodawca nie wymaga od kandydatów na partnerów doświadczenia w branży stolarskiej. Przyszli franczyzobiorcy przejdą szkolenie, które potrwa 3-6 tygodni. Jego zakres obejmuje m.in.: wykonywanie pomiarów, montaż schodów i drzwi, obróbkę drewna oraz niezbędne zagadnienia z dziedziny stolarstwa. Licencjobiorcy zdobędą także wiedzę z zakresu sprzedaży i marketingu (przygotowywanie ofert, sporządzanie umów).
– Na początku działalności wystarczy jedna ekipa montażowa, w której powinien pracować także sam franczyzobiorca – dodaje Tomasz Sobik.
Zleceń nie brakuje
Z jakimi wydatkami trzeba się liczyć na starcie? Franczyzodawca szacuje, że na przygotowanie ekspozycji w salonie należy przeznaczyć ok. 20 tys. zł. Koszt zakupu narzędzi do montażu to wydatek mniej więcej 10 tys. zł. Potrzebny będzie także samochód dostawczy.
– Pomimo trudnej sytuacji, jaką spowodowała pandemia koronawirusa, nie odnotowaliśmy spadku zainteresowania naszymi usługami – podkreśla Tomasz Sobik. – Może przez 2-3 tygodnie kwietnia sprzedaż była nieco niższa, ale później wszystko wróciło do normy. Przez ostatnie lata zlecenia mamy na cztery, pięć, a nawet osiem miesięcy z góry. Jedyna różnica obecnie jest taka, że u klientów pracujemy w maseczkach, z zachowaniem wszelkich środków ostrożności.
WIZYTÓWKA MARKI SOB-DREW
- 2 jednostki franczyzowe
- ponad 50 lat istnienia firmy
- wydatki na start ok. 30 tys. zł plus samochód dostawczy
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

Willisch
Lodziarnie

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej