Stolarze mają wzięcie

Wyszkolą jak trzeba
Info

In this article you will learn

  1. Young Engineers inspires children aged 4–15 to explore engineering through fun, hands-on activities like LEGO and Algobrix coding.
  2. Operating in 50+ countries, it has gained global recognition and achieved milestones like a Guinness World Record.
  3. Franchisees receive extensive training, marketing support, and flexible opportunities to run educational programs.
  4. The franchise requires a $6,000–$35,000 investment, strong interpersonal skills, and a passion for working with kids.
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Sob-Drew to rodzinna firma stolarska, która wyspecjalizowała się w produkcji schodów i drzwi na indywidualne zamówienia. Powstała w latach 50., a od niedawna postawiła na rozwój we franczyzie. 

– Obecnie mamy dwóch franczyzobiorców – informuje Tomasz Sobik, właściciel firmy Sob-Drew. – Gdyby nie pandemia, zapewne byłoby ich więcej, bo zainteresowanie nasza franczyzą jest duże. Prowadzimy rozmowy z kolejnymi kandydatami na licencjobiorców. Szukamy ludzi solidnych i uczciwych. Naszą markę budowaliśmy przez wiele lat i chcemy, aby osoby, które będą ją reprezentować, miały świadomość jej wartości.

Nauczą wszystkiego

Sob-Drew szuka franczyzobiorców, których zadaniem będzie otwieranie salonów z ekspozycją schodów i drzwi. 

– Każdy licencjobiorca otrzyma wyłączność na prowadzenie działalności na określonym terenie, którego wielkość wspólnie uzgodnimy – mówi Tomasz Sobik.

Do obowiązków franczyzobiorcy będzie należało: nawiązanie kontaktów z klientami, przygotowanie pełnej dla nich oferty, przyjęcie zamówienia, wykonanie pomiarów i przesłanie zamówienia do centrali firmy, która zajmie się jego realizacją. Następnie wyprodukowane schody bądź drzwi franczyzobiorca odbiera z centrali i montuje u klienta.

Licencjodawca nie wymaga od kandydatów na partnerów doświadczenia w branży stolarskiej. Przyszli franczyzobiorcy przejdą szkolenie, które potrwa 3-6 tygodni. Jego zakres obejmuje m.in.: wykonywanie pomiarów, montaż schodów i drzwi, obróbkę drewna oraz niezbędne zagadnienia z dziedziny stolarstwa. Licencjobiorcy zdobędą także wiedzę z zakresu sprzedaży i marketingu (przygotowywanie ofert, sporządzanie umów).

Na początku działalności wystarczy jedna ekipa montażowa, w której powinien pracować także sam franczyzobiorca – dodaje Tomasz Sobik.

Zleceń nie brakuje

Z jakimi wydatkami trzeba się liczyć na starcie? Franczyzodawca szacuje, że na przygotowanie ekspozycji w salonie należy przeznaczyć ok. 20 tys. zł. Koszt zakupu narzędzi do montażu to wydatek mniej więcej 10 tys. zł. Potrzebny będzie także samochód dostawczy.

– Pomimo trudnej sytuacji, jaką spowodowała pandemia koronawirusa, nie odnotowaliśmy spadku zainteresowania naszymi usługami – podkreśla Tomasz Sobik. – Może przez 2-3 tygodnie kwietnia sprzedaż była nieco niższa, ale później wszystko wróciło do normy. Przez ostatnie lata zlecenia mamy na cztery, pięć, a nawet osiem miesięcy z góry. Jedyna różnica obecnie jest taka, że u klientów pracujemy w maseczkach, z zachowaniem wszelkich środków ostrożności.

WIZYTÓWKA MARKI SOB-DREW

  • 2 jednostki franczyzowe
  • ponad 50 lat istnienia firmy
  • wydatki na start ok. 30 tys. zł plus samochód dostawczy
Info

Main conclusions

  1. Young Engineers addresses the growing demand for engineering skills by fostering curiosity and passion for the subject among children through innovative, hands-on educational programs.
  2. The franchise offers a unique business opportunity with strong global recognition, extensive support, and flexible work options for individuals passionate about education and engineering.
  3. With low initial investment and diversified revenue streams, Young Engineers is well-suited for franchisees who enjoy working with children and have strong communication and management skills.
  4. Young Engineers combines education and entertainment to prepare children for future workforce challenges while providing franchisees with a scalable and impactful business model.
Franchise units Over 200
Author
Monika Wojniak-Żyłowska
dziennikarz

See in catalogue

Featured franchises

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €