Mrówki się mnożą
W tym roku Mrówka otworzyła już 14 nowych sklepów. A to nie koniec.
Koncept Mrówka jest częścią Grupy PSB Handel SA, która zrzesza 395 małych i średnich firm rodzinnych z terenu całej Polski. Należą do niej 292 składy budowlane, 320 marketów PSB Mrówka oraz w 70 placówek handlowych PSB Profi. Łączne przychody parterów PSB ze sprzedaży materiałów budowlanych w 2019 r. wyniosły 7,2 mld zł i były o 8 proc. wyższe niż rok wcześniej. Zaś przychody Grupy PSB Handel SA (centrali) wyniosły 2,97 mld zł i były wyższe odpowiednio o 11 proc. W 2019 roku znajomość marki Grupy PSB deklarowało ok. 56 proc. Polaków, a sieci sklepów PSB Mrówka aż 70 proc.
– W ciągu siedmiu miesięcy 2020 roku łączne przychody sieci Mrówek osiągnęły 17-procentową dynamikę wzrostu – mówi Marzena Syczuk, główny koordynator ds. public relation Grupy PSB Handel SA – To efekt większej liczby placówek, a także znaczącego wzrostu popytu na materiały związane z indywidualnie wykonywanymi remontami w mieszkaniach i domach.
Nowe otwarcia
Sklepy PSB Mrówka to markety typu DIY (zrób to sam). Oferują od kilkunastu do kilkudziesięciu tysięcy produktów do renowacji oraz utrzymania domów, mieszkań i ogrodów. Zlokalizowane są przede wszystkim w miejscowościach powiatowych i gminnych od 2 do 100 tys. mieszkańców.
Od początku tego roku pod szyldem Mrówka uruchomiono 14 nowych sklepów.
– W okresie pandemii partnerom PSB trudno było realizować inwestycje. Stąd wiele z nich zostało przesuniętych na późniejszy termin – nie ukrywa Marzena Syczuk. – Do końca roku planujemy uruchomienie jeszcze kilku marketów.
Nowe sklepy PSB Mrówka zostały otwarte w: Czersku, Dęblinie, Garwolinie, Krotoszynie, Leżajsku, Lubawce, Łobzie, Łyszkowicach, Nowej Sarzynie, Skarżysku-Kamiennej, Śremie, Trzebnicy, Wagańcu i Zgierzu.
Wydatki na starcie
Franczyzowe sklepy Mrówka budowane są od podstaw – potrzebna jest więc działka. Zwykle mają powierzchnię od 800 do 5 tys. m2. Jest też mniejszy format, czyli Mini Mrówka, który ma wielkość od 500 do 800 m2.Wydatki na sklep zależą od potencjału rynku, a tym samym od wielkości inwestycji. Średnio wybudowanie 1 m2 hali kosztuje ok. 3 tys. zł. Do tego należy doliczyć wydatki na zatowarowanie, od 200 do 400 tys. zł. Grupa PSB udziela partnerowi nieoprocentowanego kredytu kupieckiego, do wysokości zatowarowania obiektu. Jedyną opłatą, jaką ponoszą partnerzy na rzecz sieci, jest opłata za logo, która wynosi 400 zł w przypadku Mrówki i 300 zł w przypadku Mini Mrówki.
Centrala pomaga przy wyborze lokalizacji, analizuje potencjał rynku. Przygotowuje biznesplan inwestycji, kilka wariantów projektów architektonicznych. Pomaga przy budowie, aranżacji sklepu i doborze asortymentu, a także podczas otwarcia. Franczyzodawca gwarantuje też cykl szkoleń, m.in. z zarządzania placówką, obsługi systemu informatycznego, znajomości produktów.
Według licencjodawcy sklepy osiągają rentowność w pierwszym roku funkcjonowania. Natomiast zwrot z inwestycji następuje po około ośmiu latach.
WIZYTÓWKA PSB MRÓWKA
- 320 marketów
- inwestycja ok. 3 tys. zł za 1 m2
- zwrot z inwestycji po ok. 8 latach
ZOBACZ W KATALOGU
Wyróżnione franczyzy
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Żabka
Sklepy typu convenience
Nest Bank
Placówki bankowe
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Santander
Placówki bankowe
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
So Coffee
Kawiarnie
Inne koncepty z branży dom i ogród
Aflamo
Salony z kominkami
Bricomarché (Grupa Muszkieterów)
Supermarkety dom i ogród
Carré Blanc
Sklepy z ręcznikami i pościelą
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
Dr Materac
Sklepy z wyposażeniem sypialni
Homla
Sklepy z artykułami wyposażenia wnętrz
Horizon Estate
Biura nieruchomości
Jesion Inwestycje
Urządzanie wnętrz
Komandor
Szafy, garderoby, kuchnie oraz meble na wymiar
Komfort
Sklepy z podłogami i drzwiami
Krishome
Sklepy ze stolarką okienną
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Z głową do peruk i do biznesu
Peruki przestały być niszowym gadżetem i takim także biznesem. Klienci poszukują gotowych peruk w sklepach internetowych oraz robionych w...
Czym zajmuje się Rada Franczyzobiorców Żabki?
Rada Franczyzobiorców Żabki ma już blisko 15-letnią tradycję. Jak układa się współpraca na linii Rada – centrala i co konkretnego z...
Bricomarché rozwija sieć w północnej Polsce
Bricomarché otworzył nowy market w Dobrym Mieście i tym samym wzmocnił swoją obecność na Warmii i Mazurach. To kolejny sklep sieci...
Franczyza na sportowo
Sport to zdrowie. A czy zajęcia sportowe dla dzieci to dobry sposób na biznes? Franczyzodawca Akademii Młodych Sportowców przekonuje, że tak.


