Franczyza odporna na koronawirusa
Punkty paczkowe BTL zyskują na popularności w czasie pandemii. Przesyłek jest coraz więcej, chętnych na otwieranie franczyzy również.
Sieć BTL Logistik posiadająca ok. 100 punktów partnerskich, w ostatnim czasie co tydzień otwiera kilka nowych. To między innymi efekt pandemii.
– Mamy do obsłużenia ogromną liczbę przesyłek, ponieważ wiele osób przestawiło się na zakupy przez internet, nawet ci, którzy nigdy tego nie robili. Widzimy też coraz większe zainteresowanie otwieraniem biznesów w branży kurierskiej, postrzeganej obecnie jako wyjątkowo stabilny i perspektywiczny biznes – mówi Ireneusz Koniecko, prezes BTL Logistik.
Bez opłat na start
Nawiązanie współpracy franczyzowej nie wiąże się z żadnymi wstępnymi opłatami.
– Wychodzimy z założenia, że lepiej, żeby nasz partner przeznaczył pieniądze na promocję punktu na swoim terenie. Ogólnopolską promocję zapewniamy my – mówi Ireneusz Koniecko.
Tym samym cała inwestycja to wynajęcie lokalu o powierzchni 25-30 m2. Tyle miejsca potrzeba, żeby klienci mogli zostawiać i odbierać paczki.
W trakcie współpracy franczyzobiorcy są zobowiązani do regulowania miesięcznej opłaty w stałej kwocie 500 zł. W zamian mają dostęp do 15 firm kuriersko-spedycyjnych, z którymi współpracuje BTL a także otrzymuje dwóch opiekunów, gotowych pomagać mu w przypadku jakichkolwiek problemów. Jeśli chodzi o przychody, samodzielnie ustalają sobie marże za przesyłki, które sięgają nawet 100 zł.
– Stawki zależą od tego, jaka jest konkurencja w okolicy danego punktu. Pomagamy tworzyć cennik pod daną lokalizację – mówi Ireneusz Koniecko.
Sieć BTL nie ma własnych punktów. – Skupiamy się na rozwijaniu franczyzy i wspieraniu naszych franczyzobiorców. Dzięki temu też nasze punkty czują się bezpiecznie ponieważ nie ma zagrożenia, że nagle będziemy chcieli którykolwiek z nich przejąć – mówi Ireneusz Koniecko.
Punkty paczkowe zarabiają też na pakowaniu przesyłek. Otrzymują od franczyzobiorcy pakiet materiałów, takich koperty wszystkich przewoźników, etykiety do etykieciarki i tym podobne rzeczy.
Łączenie działalności
Przy tym we współpracę z BTL mogą zaangażować się również osoby, które już prowadzą jakiś biznes.
– Wystarczy wygospodarować trochę miejsca na przesyłki i można dołączyć punkt paczkowy BTL do oferty swojej działalności. Coraz więcej przedsiębiorców, szczególnie tych, których dotknęła pandemia, decyduje się na takie rozwiązanie – mówi Ireneusz Koniecko.
W takiej sytuacji franczyzodawca jest również w stanie pomóc w zaprojektowaniu i wydrukowaniu ulotek, łączących oferty różnych działalności danego partnera.
Jeśli chodzi o lokalizację punktów to franczyzodawca wymaga, żeby lokal znajdował się na parterze. Ważne jest także, żeby w pobliżu był parking. Natomiast nie ma większego znaczenia, czy to będzie duża aglomeracja, czy małe miasteczko, ani to, czy punkt znajdzie się w centrum, czy na uboczu.
– Zdarza się, że punkt w mniejszej miejscowości znacznie sobie lepiej radzi niż znajdujący się w dużej aglomeracji. Natomiast w przypadku lokalizacji punktu na uboczu miasta, trzeba się po prostu liczyć z większym kosztem rozreklamowania go – uważa Ireneusz Koniecko.
WIZYTÓWKA KURIER BTL FRANCZYZA
Sieć oferująca usługi kurierskie.
- opłata wstępna: 0 zł,
- opłata miesięczna: 500 zł,
- liczba punktów partnerskich: około 100.
ZOBACZ W KATALOGU
AgencjaTlumaczen.pl
Biura tłumaczeń i przygotowanie dokumentów
Citybox24.pl
Magazyny samoobsługowe
epaka.pl
Usługi kurierskie
Extra Services
Przeprowadzki, sprzątanie, naprawy, konserwacja
Fashion Laundromat
Pralnie samoobsługowe
Furgonetka Punkt
Usługi kurierskie
Kobieta i Rozwód
Centra wsparcia w trakcie rozwodu
Mail Boxes Etc.
Usługi kurierskie
Pralnia EBS
Pralnie samoobsługowe
Quick Ride
Wynajem hulajnóg, taksówki i dostawy jedzenia
Ship Center
Usługi kurierskie
Speed Queen
Pralnie samoobsługowe
Upadłości - Ekspert
Oddłużania i obrót nieruchomościami
Wyróżnione franczyzy
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Nest Bank
Placówki bankowe
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Żabka
Sklepy typu convenience
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
So Coffee
Kawiarnie
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Santander
Placówki bankowe
Inne koncepty z branży usługi dla konsumentów
AgencjaTlumaczen.pl
Biura tłumaczeń i przygotowanie dokumentów
Citybox24.pl
Magazyny samoobsługowe
epaka.pl
Usługi kurierskie
Extra Services
Przeprowadzki, sprzątanie, naprawy, konserwacja
Fashion Laundromat
Pralnie samoobsługowe
Furgonetka Punkt
Usługi kurierskie
Kobieta i Rozwód
Centra wsparcia w trakcie rozwodu
Mail Boxes Etc.
Usługi kurierskie
Pralnia EBS
Pralnie samoobsługowe
Quick Ride
Wynajem hulajnóg, taksówki i dostawy jedzenia
Ship Center
Usługi kurierskie
Speed Queen
Pralnie samoobsługowe
Upadłości - Ekspert
Oddłużania i obrót nieruchomościami
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Dobra decyzja
Sabina Pruski pracowała w pizzerii Tibesti2go kiedy pojawiła się oferta objęcia lokalu we franczyzę. Skorzystała z niej.
Subskrybuj magazyn pomysłów na biznes
Rozważasz otwarcie firmy? Zrób sobie prezent na święta i zasubskrybuj magazyn "Własny Biznes FRANCHISING" i sprawdź, jaki biznes się...
Z głową do peruk i do biznesu
Peruki przestały być niszowym gadżetem i takim także biznesem. Klienci poszukują gotowych peruk w sklepach internetowych oraz robionych w...
Czym zajmuje się Rada Franczyzobiorców Żabki?
Rada Franczyzobiorców Żabki ma już blisko 15-letnią tradycję. Jak układa się współpraca na linii Rada – centrala i co konkretnego z...


