Jak otworzyć market spożywczy

Na gotowe
Info

In this article you will learn

  1. Young Engineers inspires children aged 4–15 to explore engineering through fun, hands-on activities like LEGO and Algobrix coding.
  2. Operating in 50+ countries, it has gained global recognition and achieved milestones like a Guinness World Record.
  3. Franchisees receive extensive training, marketing support, and flexible opportunities to run educational programs.
  4. The franchise requires a $6,000–$35,000 investment, strong interpersonal skills, and a passion for working with kids.
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Grupa Muszkieterów to największa pod względem obrotów sieć franczyzowa w kategorii supermarketów spożywczych oraz typu „dom i ogród”. Zrzesza prawie 300 przedsiębiorców, którzy prowadzą blisko 370 sklepów sieci Intermarché i Bricomarché, a także prawie 70 przymarketowych stacji paliw pod szyldem Intermarché. 

– W 2019 roku obroty Grupy wyniosły 7,7 mld zł – informuje Bartłomiej Tarłowski, kierownik ds. rekrutacji i szkoleń franczyzobiorców w Grupie Muszkieterów.

Jak dołączyć

Co zrobić, aby dołączyć do sieci Intermarché jako franczyzobiorca?

– Należy przede wszystkim posiadać ogólne kompetencje biznesowe, cechować się przedsiębiorczością, a także być gotowym do prowadzenia własnego, rodzinnego przedsiębiorstwa – mówi Bartłomiej Tałowski. – Szukamy osób, które są otwarte na ewentualną przeprowadzkę, ponieważ centrala przekazuje kandydatom do wyboru kilka lokalizacji na terenie całego kraju. Co ważne, osoby biorące udział w rekrutacji na właścicieli sklepów muszą mieć ukończone 25 lat. 

Po zakończeniu procedur rekrutacyjnych przedsiębiorcy przechodzą teoretyczno-praktyczne szkolenie, które trwa sześć miesięcy. Po jego ukończeniu (lub nawet w trakcie) wybierają jedną spośród zaproponowanych lokalizacji i w tym też momencie muszą być gotowi do wniesienia wkładu własnego, który wynosi min. 400 tys. zł.

– Jest to wkład własny do spółki franczyzobiorcy i od początku pracuje na jej rzecz. Kapitał nie jest opłatą licencyjną, ani żadną inną formą opłaty na rzecz Grupy – podkreśla Bartłomiej Tarłowski. – Wspomniane środki umożliwiają zarządzanie przedsiębiorstwem, którego roczne obroty mogą wynieść nawet kilkadziesiąt milionów złotych.

Wsparcie na starcie

Część nowych sklepów jest budowana od postaw. Grupa Muszkieterów umożliwia także franczyzobiorcom przejęcie już istniejących placówek, np. obecnie jest do wzięcia sklep Intermarché w Strzelcach Opolskich.

Centrala od początku zapewnia licencjobiorcom pomoc w uruchomieniu biznesu.

– Realne wsparcie pojawia się już na samym początku współpracy, w postaci pomocy przy wyborze lokalizacji sklepu i opracowaniu jego projektu, budowie placówki, doborze jej wyposażenia oraz przygotowaniu do otwarcia – mówi Ryszard Dubicki, właściciel supermarketu Intermarché w Gryfinie. – Dodatkowo sieć proponuje całe zaplecze logistyczne, wsparcie marketingowe oraz niezbędne narzędzia, aby prowadzić biznes dostosowany do zmieniających się realiów.

Oprócz standardowej oferty dla franczyzobiorców, sieć Intermarché przygotowała także propozycję dla przedsiębiorców, którzy już prowadzą własne sklepy z artykułami spożywczymi, o powierzchni większej niż 500 m2, w dowolnym mieście w Polsce.

– Właściciel takiego obiektu może dołączyć do sieci Intermarché jako partner – wyjaśnia Bartłomiej Tarłowski. – Zyskuje w ten sposób szyld marki, korzysta m.in. z dobrze zorganizowanej centrali zakupowej, akcji handlowych i marketingowych, współpracy z lokalnymi dostawcami.

 

WIZYTÓWKA MARKI INTERMARCHE

Sieć supermarketów spożywczych

  • ok. 200 sklepów
  • min. 400 tys. zł wkładu własnego na start
Info

Main conclusions

  1. Young Engineers addresses the growing demand for engineering skills by fostering curiosity and passion for the subject among children through innovative, hands-on educational programs.
  2. The franchise offers a unique business opportunity with strong global recognition, extensive support, and flexible work options for individuals passionate about education and engineering.
  3. With low initial investment and diversified revenue streams, Young Engineers is well-suited for franchisees who enjoy working with children and have strong communication and management skills.
  4. Young Engineers combines education and entertainment to prepare children for future workforce challenges while providing franchisees with a scalable and impactful business model.
Franchise units Over 200
Author
Monika Wojniak-Żyłowska
dziennikarz

See in catalogue

Featured franchises

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €