Second - hand sposobem na miliony
Huston Business Journal Online
W Stanów Zjednoczonych second – handy rozwijają się bardzo szybko.
Second – handy (w tłumaczeniu: „z drugiej ręki”) to sklepy zajmujące się sprzedażą rzeczy używanych. W porównaniu z cenami nowych rzeczy w domach towarowych ich oferta jest korzystniejsza nawet o połowę i więcej. W branży second-handów działa w USA sieć franchisingowa „Grow Biz International”, która ma ponad 1100 sklepów i osiąga roczną sprzedaż rzędu 528 mln USD. Sieć prowadzi dwa rodzaje sklepów: z artykułami dziecięcymi - „Pewnego razu dziecko...” i sprzętem sportowym - „Zagraj to jeszcze raz”. Współzałożyciel „Grow Biz”. Konkurentem „Grow Biz International” na rynku amerykańskim jest „Buffalo Exchange”, sieć prowadząca 21 sklepów i uzyskująca ok. 23 mln USD przychodów.
info: Huston Business Journal Online, 14 lutego 2001
Opracowanie: Katarzyna Krawczyk, Arkadiusz Słodkowski
Wyróżnione franczyzy
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Żabka
Sklepy typu convenience
Nest Bank
Placówki bankowe
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Santander
Placówki bankowe
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
So Coffee
Kawiarnie
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Bricomarché rozwija sieć w północnej Polsce
Bricomarché otworzył nowy market w Dobrym Mieście i tym samym wzmocnił swoją obecność na Warmii i Mazurach. To kolejny sklep sieci...
Biznes na szkle, nie na plastiku
– Rosnące zainteresowanie napojami w szklanych butelkach tworzy nowe możliwości zarabiania w naszej branży – mówi Maciej Wojciechowski,...
Franczyza na sportowo
Sport to zdrowie. A czy zajęcia sportowe dla dzieci to dobry sposób na biznes? Franczyzodawca Akademii Młodych Sportowców przekonuje, że tak.
Bank to biznes
Według Alior Banku przedsiębiorczość to najważniejsza cecha franczyzobiorcy bankowego.


