Makarun w wersji mobilnej

Makarun w sieci
Info

In this article you will learn

  1. Young Engineers inspires children aged 4–15 to explore engineering through fun, hands-on activities like LEGO and Algobrix coding.
  2. Operating in 50+ countries, it has gained global recognition and achieved milestones like a Guinness World Record.
  3. Franchisees receive extensive training, marketing support, and flexible opportunities to run educational programs.
  4. The franchise requires a $6,000–$35,000 investment, strong interpersonal skills, and a passion for working with kids.
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Jak w tym trudnym roku przebiega rozwój sieci Makarun Spaghetti and Salad?

Okres pandemii zatrzymał otwarcia naszych lokali własnych w biurowcach. Teraz z niecierpliwością czekamy na ponowne zapełnienie biurowców w co najmniej 70 proc., aby powrócić do tych planów. W przypadku lokali przyulicznych, część wynajmujących okazała duże zrozumienie i patrzyła na współpracę długoterminowo. Niestety w przypadku dwóch lokali nie udało się dojść do porozumienia i zostały one zamknięte. Zamknęliśmy także jeden lokal w galerii handlowej. Ale są też dobre wiadomości. W okresie pandemii podpisaliśmy umowy franczyzowe z naszymi partnerami, którzy już posiadają Makaruny lub współpracują z nami i dobrze znają naszą franczyzę. Uruchomiliśmy w tym czasie dwie palcówki, w Warsaw Hub oraz Arkadach Wrocławskich. Obecnie pod szyldem Makaruna działa 29 lokali, w tym cztery własne. Do końca roku otworzymy jeszcze trzy lokale franczyzowe i 2-3 własne.

A jak wygląda ekspansja zagraniczna?

Po otwarciach showroomów w Dubaju i Kalifornii, tworzymy sieć Makarunów w Algierii, z partnerem, który ma bardzo bogate doświadczenie i sukcesy w gastronomii na tamtejszym rynku. Ponadto prowadzimy negocjacje w celu utworzenia bliźniaczej sieci w krajach europejskich, ale na razie nie chcemy zdradzać szczegółów.

Otwieracie lokale w różnych formatach. Który jest najpopularniejszy?

Dla franczyzobiorców mamy przewidziane wszystkie formaty, czyli lokale uliczne, w galeriach handlowych, wyspy oraz food trucki. Obecnie uruchomimy kilka lokali w galeriach handlowych. Oczywiście, teraz obroty są w takich lokalizacjach o około 30-40 proc. słabsze, ale za 4 czy 6 miesięcy powinny wrócić do normy. Zarządcy centrów handlowych w większości mają świadomość niższej odwiedzalności i oferują znaczne ulgi czynszowe, co pomaga utrzymać płynność.

Natomiast uważamy, że w obecnych czasach zdecydowanie najbezpieczniejszą formą działalności są food trucki. Praktycznie nie występuje w tym przypadku ryzyko słabych lokalizacji, bo wspólnie z franczyzobiorcą wybieramy te, które generują najlepsze obroty. Naszym partnerom oferujemy obecnie możliwość wynajmu gotowych food trucków. Na początek franczyzobiorca musi zainwestować kwotę 27 tys. zł, która jest przeznaczana na szkolenia, ubezpieczenie pojazdu i sprzętu, system POS, opłatę wstępną i pierwsze zatowarowanie. Miesięczna opłata za najem to 1,5 tys. zł netto. Gwarantujemy food cost na poziomie 50 proc. Mamy również gotowe propozycje lokalizacji. Jesteśmy po bardzo owocnych rozmowach z ponad 200 retail parkami w mniejszych miejscowościach, a także mamy możliwości postawienia food trucków pod marketami Kaufland, Carrefourczy Leroy Merlin.

W jakich miejscowościach chcecie rozstawić foodtruckową flotę?

Myślimy o miejscowościach liczących ponad 30 tys. mieszkańców. Przy czym w naszym macierzystym Krakowie większością food trucków będziemy operować sami. Natomiast poza Krakowem jesteśmy otwarci na franczyzobiorców.


Rozmawiała Monika Wojniak-Żyłowska

 

WIZYTÓWKA MARKI Makarun Spaghetti and Salad

  • 29 lokali franczyzowych
  • 4 lokale własne
Info

Main conclusions

  1. Young Engineers addresses the growing demand for engineering skills by fostering curiosity and passion for the subject among children through innovative, hands-on educational programs.
  2. The franchise offers a unique business opportunity with strong global recognition, extensive support, and flexible work options for individuals passionate about education and engineering.
  3. With low initial investment and diversified revenue streams, Young Engineers is well-suited for franchisees who enjoy working with children and have strong communication and management skills.
  4. Young Engineers combines education and entertainment to prepare children for future workforce challenges while providing franchisees with a scalable and impactful business model.
Franchise units Over 200
Author
Monika Wojniak-Żyłowska
dziennikarz

See in catalogue

Featured franchises

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €