Bafra Kebab – biznes dla każdego

Krzysztof Olesiak, prezes Sweet Gallery, firmy do której należy marka
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Jak Pan ocenia ostatnie miesiące? Jak radzi sobie sieć Bafra Kebab?

Wydarzenia z wiosny tego roku zaskoczyły nas wszystkich i trudno było przewidzieć ich konsekwencje. Znaleźliśmy się w zupełnie nowej sytuacji, która ostatecznie wzmocniła naszą pozycję na rynku. Punkty Bafra Kebab działały nieprzerwanie, mimo zamrożenia branży gastronomicznej. Pozwolił na to model biznesowy oparty na sprzedaży przez okienko w otwartej przestrzeni. Tradycyjna gastronomia nie wróciła wciąż do stanu sprzed pandemii i wiele osób nadal czuje obawy przed chodzeniem do restauracji. Korzystają na tym takie miejsca jak Bafra Kebab, gdzie można zjeść bez konieczności wchodzenia do środka. Nasze dania przygotowujemy na oczach klientów, co dodatkowo wzbudza poczucie bezpieczeństwa.

Co wyróżnia Bafra Kebab na tle innych sieci? Dlaczego warto zainwestować w Bafra Kebab

Sieć istnieje na rynku od 2017 roku i na stałe wpisała się w segment street food. Od początku działalności spółki postawiliśmy na model oparty o przyczepy gastronomiczne, gdzie klient widzi cały proces przygotowywania dań. Wysoka jakość potraw i estetyka punktu sprzedaży to nasze priorytety, dlatego zależało nam, żeby przyczepy wyglądały estetycznie, w przeciwieństwie do typowych lokali z kebabami. Postanowiliśmy zaproponować klientom nową jakość, punkty sprzedaży w nowym designie. Przyczepy wyposażone są w najwyższej jakości urządzenia i wykonane są zgodnie z najwyższymi standardami sanitarnymi. Nasze punkty są ergonomiczne i wyposażone w sprzęt kuchenny identyczny jak w restauracjach. Pomyśleliśmy także o przestrzeni magazynowej i chłodniach, które są w stanie pomieścić zaopatrzenie na cały tydzień. Franczyzobiorca nie musi więc posiadać dodatkowego magazynu poza punktem Bafra Kebab.

Niezaprzeczalnie stawiamy na jakość produktów. Współpracujemy z producentami i dostawcami produktów spożywczych, wśród których najważniejsze miejsce zajmuje mięso. Przeprowadziliśmy wnikliwą selekcję producentów mięs i wraz z technologami stworzyliśmy własną recepturę, dedykowaną wyłącznie naszej sieci. Dzięki temu dania serwowane przez Bafra Kebab mają unikalny i rozpoznawalny smak. Stworzyliśmy manufakturę kebabów, w której proces produkcji odbywa się na oczach klientów. Chcemy pokazać jak przygotowujemy potrawy, by konsumenci przekonali się o ich wysokiej jakości. Kebab na stałe wpisał się w jadłospis Polaków, dlatego zależy nam, by to nasz produkt szczególnie zapamiętali.

Jakie lokalizacje są najlepsze dla Bafra Kebab?

Jeszcze do niedawna prowadziliśmy aktywny rozwój głównie w dużych miastach, ale w ostatnim czasie bardziej skupiamy się na małych miejscowościach ok. 40 tys. mieszkańców. Nasz nowy kierunek rozwoju to ogromna nisza w gastronomii. W małych miastach brakuje miejsc, gdzie można dobrze zjeść i spędzić czas z rodziną i przyjaciółmi. Punkty Bafra Kebab pełnią podwójną rolę – gastronomiczną i integrującą lokalną społeczność. Pomysł na rozwój w małych miastach jest strzałem w dziesiątkę. Dzienna sprzedaż w tamtejszych punktach może wynieść kilka tysięcy złotych, a miesięczna kilkadziesiąt. Do końca roku planujemy otworzyć jeszcze 20 punktów sprzedaży. Część z nich pojawi się na pewno w małych miastach. Mieszkańcy mniejszych miejscowości cieszą się z naszej obecności. Czują się wyróżnieni, że duża sieć zauważa ich potrzeby. Z punktu widzenia mieszkańca dużego miasta może to dziwić, ale powstanie punktu w małej miejscowości wiąże się z olbrzymim entuzjazmem.

Dla kogo jest biznes pod marką Bafra Kebab? Co się z nim wiąże?

Nasz koncept może prowadzić każdy, niezależnie od wykształcenia, czy zawodowego doświadczenia. Oferujemy kompleksową wiedzę o biznesie i wsparcie na każdym etapie prowadzenia działalności. Koncept Bafra Kebab jest elastyczny i można go sprawnie łączyć z inną aktywnością zawodową. Bafra Kebab to koncept dla osób, które chciałyby otworzyć gastronomię, ale tradycyjne restauracje są dla nich zbyt drogie i trudne w zarządzaniu. Bafra Kebab jako mała gastronomia, opiera się na prostych zasadach. Co jest ogromnie ważne? Klient nie ponosi nakładów finansowych na adaptację lokali i nie jest związany kilkuletnią umową najmu powierzchni. Ponadto oferujemy produkt, który jest łatwo dostępny i bardzo popularny.

Jak wygląda proces przygotowania franczyzobiorcy do biznesu?

Budowanie wiedzy o nowym biznesie zaczyna się od tygodniowego szkolenia w centrali Sweet Gallery Franczyzobiorca otrzymuje całe know-how konceptu i zostaje wyposażony w najbardziej szczegółowe instrukcje, które obejmują codzienne funkcjonowanie punktu od momentu rozpoczęcia do zakończenia dnia pracy. Partnerzy otrzymują podręcznik operacyjny i regionalnego opiekuna klienta, który wspiera ich na każdym etapie działalności. Wiedza o koncepcie jest bardzo szczegółowa.

Franczyzobiorca nie musi się martwić o lokalizacje. Sweet Gallery posiada w swoich strukturach Dział, Komercjalizacji. To zespól ludzi którzy jeżdżą po Polsce, wyszukują najlepsze miejsca, negocjują stawki najmu oraz podpisują umowy z wynajmującymi. Punkty Bafra Kebab funkcjonują przy dworcach autobusowych i kolejowych, centrach i galeriach handlowych oraz przy ruchliwych ulicach. Sieć nie wyklucza lokalizacji zaproponowanych przez franczyzobiorców. Takie miejsca są jednak najpierw weryfikowane pod względem potencjału sprzedażowego.

Podobno pomagacie również w kwestiach finansowych?

Owszem. Wspieramy także w zakresie finansowania punktu. Sweet Gallery od lat współpracuje z bankami, które za jej pośrednictwem udzielają partnerom leasingu. Mamy certyfikat wiarygodności i nasza współpraca z bankami trwa od lat. Ze względu na doświadczenie, skalę działania i stabilną pozycję na rynku z naszą pomocą łatwiej dostać kredyt. Cały proces trwa ok. tygodnia. Nie rezygnujemy też z partnera, który w początkowej fazie nie wykazał zdolności kredytowej. Czasami wynika to z prostych przyczyn, które wcale nie świadczą o zasobach finansowych, czy problemach. Wówczas podpowiadamy, co zrobić, by ponownie starać się o kredyt, po czym ponawiamy cały proces. Ważne, by w trakcie rozmowy rekrutacyjnej kandydat na franczyzobiorcę traktował nas uczciwie i przedstawił nam swoje możliwości inwestycyjne, a my zaproponujemy mu najlepsze rozwiązanie.

A jak wygląda wsparcie w trakcie prowadzenia działalności?

Franczyzobiorcy mają regionalnych opiekunów, którzy wspierają ich pracę. Są to osoby, które wcześniej pracowały w punktach Bafra Kebab, przeszły tam szkolenie, zdobyły doświadczenie i doskonale znają ofertę sieci.

Wizyty w poszczególnych punktach odbywają się przynajmniej raz w miesiącu i są najczęściej niezapowiedziane. Przedstawiciel sieci sprawdza jakość dań, czystość, obsługę klienta i przestrzeganie standardów sieci. Nie jest to kontrola, której celem jest wytykanie błędów, ale pomoc w biznesie i jego optymalizacji. Sprawdzamy, czy i gdzie jest problem, który naraża partnera na koszty, a następnie pomagamy go rozwiązać. Istotnym elementem w biznesie Bafra Kebab jest również monitoring online oraz system zdalnego kontrolowania punktu i sprzedaży za pomocą aplikacji. Dzięki nim, franczyzobiorca czuwa nad biznesem nawet gdy nie znajduje się fizycznie w punkcie.

Kolejnym elementem wsparcia partnerów jest serwis. Nasi serwisanci przyjeżdżają w ciągu 48 godzin od zgłoszenia awarii. Większość usterek usuwana jest na miejscu, ale jeśli trzeba zabrać sprzęt do naprawy, wówczas zastępujemy go urządzeniem tymczasowym. Nie ma mowy o wstrzymaniu sprzedaży i zamknięciu punktu. Kierujemy się zasadą WIN-WIN, według której tworzymy zespół. Sukces franczyzobiorców to nasz sukces!.

Jaki jest koszt w przyczepę i kiedy się zwraca inwestycja?

Całkowity koszt potrzebny do rozpoczęcia biznesu to tylko 50 tys. zł. Pozostała część kwoty jest leasingowana. Dostarczamy gotowy biznes pod klucz. Działalność można zacząć niemal natychmiast. Zwrot inwestycji w biznes następuje średnio po 3 miesiącach. Aktualnie pod marką Bafra Kebab funkcjonuje 35 punktów.

Rozmawiała Magdalena Kurda

Inne koncepty z branży gastronomia

Am Am Kebab

Am Am Kebab

Przyczepy gastronomiczne z kebabem

Price icon 10 000 zł
Berlin Döner Kebap

Berlin Döner Kebap

Restauracje szybkiej obsługi

Price icon 250 000 zł
Bestpresso

Bestpresso

Automaty vendingowe do kawy i przekąsek

Price icon 200 000 zł
Beza Krówka Lody Rzemieślnicze

Beza Krówka Lody Rzemieślnicze

Lodziarnie

Price icon 30 000 zł
Bike Café

Bike Café

Mobilne kawiarnie rowerowe i lodziarnie

Price icon 5 000 zł
BuBu Bubble Tea

BuBu Bubble Tea

Bary z bubble tea

Price icon 25 000 zł
Burger King®

Burger King®

Restauracje szybkiej obsługi

Price icon 3 000 000 zł
Cafe Słodziak

Cafe Słodziak

Kawiarnie

Price icon 19 000 zł
Chinkalnia

Chinkalnia

Restauracje gruzińskie

Price icon 250 000 zł
Cochise Burger

Cochise Burger

Burgerownie

Price icon 100 000 zł
Cofix Poland

Cofix Poland

Kawiarnie

Price icon 250 000 zł
Costa Coffee

Costa Coffee

Kawiarnie

Price icon 600 000 zł
Cukrem i Solą

Cukrem i Solą

Bary/przyczepy z szybkim jedzeniem i kawą

Price icon 30 000 zł
Da Grasso

Da Grasso

Pizzerie

Price icon 250 000 zł
DG Restauracje

DG Restauracje

Restauracje, bary, kawiarnie w wielu formatach

Price icon 100 000 zł
Dobra Pączkarnia

Dobra Pączkarnia

Cukiernie

Price icon 150 000 zł
Domino’s Pizza

Domino’s Pizza

Pizzerie

Price icon 500 000 zł
Doskoi

Doskoi

Restauracje japońskie

Price icon 150 000 zł
Express Pizza American Style

Express Pizza American Style

Pizzerie

Price icon 100 000 zł
FABBRICA Italian Comfort Food

FABBRICA Italian Comfort Food

Restauracje włoskie

Price icon 300 000 zł
Fit Cake

Fit Cake

Cukiernie bez cukru, glutenu, laktozy

Price icon 50 000 zł
Fruitisimo

Fruitisimo

Bary z sokami

Price icon 170 000 zł
Gruby Benek

Gruby Benek

Pizzerie

Price icon 150 000 zł
Islak Burger

Islak Burger

Burgerownie

Price icon 4 999 zł
KawoWiniarnia

KawoWiniarnia

Kawiarnie-winiarnie

Price icon 39 000 zł
Koku Sushi

Koku Sushi

Restauracje sushi

Price icon 160 000 zł
Krowa Mać Burgers

Krowa Mać Burgers

Burgerownie

Price icon 150 000 zł
Kurcze Pieczone

Kurcze Pieczone

Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu

Price icon 30 000 zł
Le Pain Quotidien

Le Pain Quotidien

Piekarnie-restauracje

Price icon 1 062 500 zł
Lody Bonano

Lody Bonano

Lodziarnie

Price icon 25 000 zł
Lviv Croissants

Lviv Croissants

Piekarnie typu fast-food z croissantami

Price icon 250 000 zł
Maxipizza

Maxipizza

Pizzerie

Price icon 100 000 zł
McDonald’s

McDonald’s

Restauracje szybkiej obsługi

Price icon 2 000 000 zł
Migavka

Migavka

Restauracje comfort food

Price icon 120 000 zł
 Ministerstwo Śledzia i Wódki 2.0

Ministerstwo Śledzia i Wódki 2.0

Kluby z alkoholem i przekąskami

Price icon 100 000 zł
Mniami Ice Cream

Mniami Ice Cream

Przyczepy gastronomiczne z lodami i deserami

Price icon 7 000 zł
Mokra Włoszka

Mokra Włoszka

Pizzerie

Price icon 300 000 zł
Mr. Kebab

Mr. Kebab

Przyczepy gastronomiczne z kebabem

Price icon 50 000 zł
New York Pizza Department

New York Pizza Department

Pizzerie

Price icon 65 000 zł
Niewinni Czarodzieje Trzyzero

Niewinni Czarodzieje Trzyzero

Restauracje-kluby eventowe

Price icon 1 000 000 zł
Night Burger

Night Burger

Burgerownie

Price icon 110 000 zł
OJOO

OJOO

Kawiarnie samoobsługowe

Price icon 42 500 zł
Pączkownia Smak Sprzed Lat

Pączkownia Smak Sprzed Lat

Mobilne cukiernie

Price icon 25 000 zł
PapaGyros

PapaGyros

Grecki street food

Price icon 50 000 zł
Pijalnia Wódki i Piwa

Pijalnia Wódki i Piwa

Agencje płatnicze

Price icon 0 zł
Pijalnie Czekolady E.Wedel

Pijalnie Czekolady E.Wedel

Kawiarnie

Price icon 800 000 zł
Pizza Hut

Pizza Hut

Pizzerie

Price icon 800 000 zł
Pizzeria Stopiątka

Pizzeria Stopiątka

Pizzerie

Price icon 180 000 zł
Przybij Piątaka

Przybij Piątaka

Puby

Price icon 100 000 zł
Sahar Kebab

Sahar Kebab

Przyczepy gastronomiczne z kebabem

Price icon 10 000 zł
Sayuri Sushi

Sayuri Sushi

Restauracje sushi

Price icon 60 000 zł
So Coffee

So Coffee

Kawiarnie

Price icon 600 000 zł
Stava

Stava

Dostawa posiłków i zakupów

Price icon 300 000 zł
Sulaiman Kebab

Sulaiman Kebab

Przyczepy gastronomiczne z kebabem

Price icon 10 000 zł
Sushi Bistro

Sushi Bistro

Restauracje sushi

Price icon 60 000 zł
Sushi Kushi

Sushi Kushi

Restauracje sushi

Price icon 120 000 zł
Sushi Poke Go

Sushi Poke Go

Restauracje sushi

Price icon 150 000 zł
SushiRoll Bistro

SushiRoll Bistro

Restauracje sushi

Price icon 150 000 zł
The Real Pizza Company

The Real Pizza Company

Pizzerie

Price icon 500 000 zł
The White Bear Coffee

The White Bear Coffee

Kawiarnie

Price icon 200 000 zł
Tibesti 2Go

Tibesti 2Go

Pizzerie

Price icon 90 000 zł
T-Pizza

T-Pizza

Pizzerie

Price icon 150 000 zł
U Lodziarzy Wytwórnia Lodów Polskich

U Lodziarzy Wytwórnia Lodów Polskich

Lodziarnie

Price icon 30 000 zł
United Chicken

United Chicken

Restauracje szybkiej obsługi

Price icon 80 000 zł
Wendy’s

Wendy’s

Restauracje szybkiej obsługi

Price icon 50 000 000 zł
Willisch

Willisch

Lodziarnie

Price icon 89 000 zł
ZapieCKanki

ZapieCKanki

Bary z zapiekankami

Price icon 50 000 zł
ŻarWok

ŻarWok

Restauracje chińsko-amerykańskie

Price icon 70 000 zł