Bracia we franczyzie

Wegańkie burgery
Info

In this article you will learn

  1. Young Engineers inspires children aged 4–15 to explore engineering through fun, hands-on activities like LEGO and Algobrix coding.
  2. Operating in 50+ countries, it has gained global recognition and achieved milestones like a Guinness World Record.
  3. Franchisees receive extensive training, marketing support, and flexible opportunities to run educational programs.
  4. The franchise requires a $6,000–$35,000 investment, strong interpersonal skills, and a passion for working with kids.
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Kamil Sobiczewski jest muzykiem. 

– Prowadziłem studio nagrań, fundację, pracowałem z dziećmi – opowiada Kamil Sobiczewski, obecnie franczyzobiorca Krowarzywa. – Ale po 12 latach zacząłem szukać nowych pomysłów. Zastanawiałem się, co mógłbym zrobić dobrego dla świata na większą skalę. I pomyślałem, aby zmieniać gusta żywieniowe ludzi.

Mocny start

W poszukiwaniu pomysłu przez przypadek trafił do właścicieli wegańskiej marki gastronomicznej Krowarzywa. 

– Poznaliśmy się dzięki wspólnemu znajomemu. Ja szukałemy foodtrucka do wynajęcia, a oni taki mieli. Chcieli przetestować model prowadzenia go we franczyzie – opowiada Kamil Sobiczewski.

W 2017 roku postawił foodtrucka z wegańskimi burgerami na ul. Piotrkowskiej w Łodzi. Przyjął się tak dobrze, że Kamil Sobiczewski zaczął myśleć o otwarciu stacjonarnego lokalu. Nie znalazł dobrego miejsca w Łodzi, ale znalazł w... Toruniu. 

– Kolega zadzwonił, że właśnie tam jest i że to piękne miasto. Pojechaliśmy tam z narzeczoną i nam też się spodobało – śmieje się Kamil Sobiczewski. – Przeprowadziliśmy się do Torunia z Warszawy, a ja namówiłem do współpracy brata.

Toruńska Krowarzywa zaczęła działać w lutym 2018 roku. A bracia Sobiczewscy bardzo szybko zaczęli planować kolejne otwarcie. - Toruń to turystyczne miasto i lato jest bardzo dobrym sezonem dla gastronomii. Za to zimą jest słabiej – nie ukrywa franczyzobiorca Krowarzywa.

Tempo nie słabnie

Tym razem postanowili uruchomić restaurację w swojej rodzinnej Warszawie. 

– Wybraliśmy Ursynów. Wiedzieliśmy, jakiego lokalu szukać, aby zaoszczędzić na czasie i wydatkach. Otwarcie udało się przygotować w niecały miesiąc – wspomina Kamil Sobiczewski.

Lokal ruszył latem 2019 r. Okazało się, że mieszkańcy dzielnicy pokochali wegańskie burgery. Dobrej passy nie przerwała nawet zima. Aż nagle na jak grom z jasnego nieba spadł na wszystkich lockdown. 

– Na szczęście nasze burgery okazały się odporne na koronawirusa – uśmiecha się Kamil Sobiczewski. – Klienci płynnie przeszli na dostawy. Nawet zatrudniliśmy dodatkowych kierowców.

A w samym środku lockdownu bracia Sobiczewscy otworzyli kolejny lokal, tym razem nastawiony tylko na dowozy. Miejsce wybrali wyznaczając okrąg o sześciokilometrowym promieniu, w zasięgu którego mieszkało ok. 800 tys. ludzi. Wypadło na Bemowo. 

– Lokal jest niewielki, ale właśnie zastanawiamy się nad przeprowadzką do większego. Klienci polubili nas na tyle, że chcą też jadać na miejscu – mówi franczyzobiorca.

Bracia nie tracili tempa. W połowie września ruszyła ich kolejna restauracja, na warszawskim Mokotowie.

Braterska wspólpraca

Kamil Sobiczewski znów mieszka w Warszawie, bo tutaj jest główna część biznesu, prowadzonego przez braci. A przy czterech lokalach jest naprawdę dużo pracy. 

– Gdy mieliśmy jedną restaurację w Toruniu byłem i menadżerem, i dostawcą, i stałem przy kasie – opowiada Kamil Sobiczewski. – Przy takiej skali biznesu musieliśmy już zatrudnić odpowiedni personel. Bardzo ważny jest fakt, że z bratem doskonale się uzupełniamy. Ja jestem bardziej żywiołowy, za to on jest tą bardziej rozsądną i uporządkowaną stroną naszej spółki. W pojedynkę pewnie żaden z nas nie rozwinąłby biznesu na taką skalę.

Franczyzobiorca podkreśla, że bardzo istotna jest dla niego dobra współpraca z licencjodawcą. 

– Zgadzamy się ideologicznie i biznesowo – mówi Kamil Sobiczewski. – Łączą nas stosunki koleżeńskie, ale też jasne zasady biznesowe.

 

WIZYTÓWKA KROWARZYWA

Sieć lokali wegańskich.

  • 16 lokali
  • minimalna kwota inwestycji 80 tys.
Info

Main conclusions

  1. Young Engineers addresses the growing demand for engineering skills by fostering curiosity and passion for the subject among children through innovative, hands-on educational programs.
  2. The franchise offers a unique business opportunity with strong global recognition, extensive support, and flexible work options for individuals passionate about education and engineering.
  3. With low initial investment and diversified revenue streams, Young Engineers is well-suited for franchisees who enjoy working with children and have strong communication and management skills.
  4. Young Engineers combines education and entertainment to prepare children for future workforce challenges while providing franchisees with a scalable and impactful business model.
Franchise units Over 200
Author
Monika Wojniak-Żyłowska
dziennikarz

See in catalogue

Featured franchises

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €