Pub z piwem kraftowym

Jedyny w mieście
Info

In this article you will learn

  1. Young Engineers inspires children aged 4–15 to explore engineering through fun, hands-on activities like LEGO and Algobrix coding.
  2. Operating in 50+ countries, it has gained global recognition and achieved milestones like a Guinness World Record.
  3. Franchisees receive extensive training, marketing support, and flexible opportunities to run educational programs.
  4. The franchise requires a $6,000–$35,000 investment, strong interpersonal skills, and a passion for working with kids.
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Pierwszy lokal Jabeerwocky powstał w Warszawie w 2015 roku. To multitap bar, czyli pub z wieloma kranami piwnymi, serwujący wyłącznie piwa rzemieślnicze. 

– Nie ma u nas żadnych piw koncernowych – podkreśla Rafał Kowalczyk, franczyzodawca Jabeerwocky.

Dziś pod szyldem Jabeerwocky funkcjonuje też franczyzowy pub w Poznaniu, a już wkrótce otwarty zostanie lokal w Łodzi, także na licencji.

Dobra lokalizacja

Franczyzodawca chce w pierwszej kolejności otwierać lokale w największych polskich miastach, jak Wrocław czy Kraków. 

– Ale te nieco mniejsze też bierzemy pod uwagę – zaznacza Rafał Kowalczyk. – Zapewne lokale będą w nich mniejsze. Dopasujemy wówczas nasz format do takiego rynku. Najważniejszym ograniczeniem jest siła nabywcza gości. Piwa rzemieślnicze są droższe od koncernowych.

W każdym mieście powstanie jeden pub Jabeerwocky. Wyjątkiem jest Warszawa, gdzie oprócz funkcjonującego już lokalu własnego licencjodawca widzi miejsce jeszcze na kilka franczyzowych.

Optymalny lokal na bar powinien mieć wielkość ok. 200 m2. Dobrze, aby dysponował niewielką piwnicą, do której można wstawić chłodnię dla piw. 

– Dotychczas lokale otwieraliśmy w zabytkowych kamienicach, ale to nie jest wymóg konieczny. Natomiast powinny to być topowe miejsca w danym mieście, chętnie też w pobliżu innych barów. Goście lubią próbować piw kraftowych w różnych pubach – dodaje franczyzodawca..

Wydatki na inwestycję zależą od stanu technicznego lokalu. Franczyzodawca szacuje, że trzeba na to przeznaczyć min. 200 tys. zł. Jednorazowa opłata za przystąpienie do sieci wynosi 30 tys. zł. Miesięczna opłata franczyzowa to 3 proc. od sprzedaży.

Personel przeszkolony

Mniej więcej jedną trzecią asortymentu pubów stanowią piwa z browaru Jabeerwocky. Reszta może pochodzić z innych browarów rzemieślniczych. Jest też oferta gastronomiczna. 

– Serwujemy jedzenie typu finger food. Może to być pizza, burgery, żeberka, ale serwowane nie na talerzach i bez sztućców, bo w naszych lokalach nie ma tzw. drogi brudnej, wymaganej przez przepisy sanitarne – wyjaśnia Rafał Kowalczyk. – Jedzenie zwykle stanowi do 20 proc. sprzedaży w lokalu.

Puby Jabeerwocky są duże, co daje też możliwość wydzielania sporej części baru dla grup gości i robienia rezerwacji nawet na 30-40 osób.

Licencjodawca pomaga franczyzobiorcom znaleźć odpowiednią lokalizację, zrobić rachunek kosztów inwestycyjnych i symulację możliwych do osiągnięcia przychodów. Wspiera przy projekcie aranżacji wnętrza, ustawienia technologii kuchni i baru. Organizuje też szkolenia. 

– M.in. ze znajomości piw rzemieślniczych, bo personel musi wiedzieć, co sprzedaje, umieć pomóc klientom w wyborze, w pewnym zakresie również ich edukować z tej tematyki – podkreśla Rafał Kowalczyk. – Ważna jest także umiejętność obsługi gości. Unikamy np. polityki, tematów światopoglądowych.

Franczyzodawca zapewnia też wsparcie marketingowe, pomoc w prowadzeniu social mediów.

W oczekiwaniu na zyski

Licencjobiorca może zatrudnić zaufanego menedżera do zarządzania lokalem, ale franczyzodawca podkreśla, że nadzór właściciela najlepiej służy biznesowi. 

– My ze swojej strony też prowadzimy taki nadzór – podkreśla Rafał Kowalczyk. – Lokale franczyzowe korzystają z naszego systemu kasowego. Dzięki temu jest możliwy nasz audyt: kontrolujemy stany magazynowe, wiemy, co się dobrze sprzedaje, możemy sprawdzić trafność oferty i korygować ją.

Według dotychczasowych doświadczeń franczyzodawcy, rentowność w lokalach pojawia się po mniej więcej 4-6 miesiącach.

 

WIZYTÓWKA JABEERWOCKY

Puby z piwami kraftowymi.

  • 1 lokal własny, 1 franczyzowy, 1 w przygotowaniu
  • min. kwota inwestycji: 200 tys. zl
  • miesięczna opłata franczyzowa: 3 proc. od sprzedaży

 

Info

Main conclusions

  1. Young Engineers addresses the growing demand for engineering skills by fostering curiosity and passion for the subject among children through innovative, hands-on educational programs.
  2. The franchise offers a unique business opportunity with strong global recognition, extensive support, and flexible work options for individuals passionate about education and engineering.
  3. With low initial investment and diversified revenue streams, Young Engineers is well-suited for franchisees who enjoy working with children and have strong communication and management skills.
  4. Young Engineers combines education and entertainment to prepare children for future workforce challenges while providing franchisees with a scalable and impactful business model.
Franchise units Over 200
Author
Monika Wojniak-Żyłowska
dziennikarz

See in catalogue

Featured franchises

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €