Pub z piwem kraftowym

Franczyzodawca Jabeerwocky widzi puby pod tym szyldem w każdym dużym polskim mieście. Licencjobiorcom da wyłączność.
Pierwszy lokal Jabeerwocky powstał w Warszawie w 2015 roku. To multitap bar, czyli pub z wieloma kranami piwnymi, serwujący wyłącznie piwa rzemieślnicze.
– Nie ma u nas żadnych piw koncernowych – podkreśla Rafał Kowalczyk, franczyzodawca Jabeerwocky.
Dziś pod szyldem Jabeerwocky funkcjonuje też franczyzowy pub w Poznaniu, a już wkrótce otwarty zostanie lokal w Łodzi, także na licencji.
Dobra lokalizacja
Franczyzodawca chce w pierwszej kolejności otwierać lokale w największych polskich miastach, jak Wrocław czy Kraków.
– Ale te nieco mniejsze też bierzemy pod uwagę – zaznacza Rafał Kowalczyk. – Zapewne lokale będą w nich mniejsze. Dopasujemy wówczas nasz format do takiego rynku. Najważniejszym ograniczeniem jest siła nabywcza gości. Piwa rzemieślnicze są droższe od koncernowych.
W każdym mieście powstanie jeden pub Jabeerwocky. Wyjątkiem jest Warszawa, gdzie oprócz funkcjonującego już lokalu własnego licencjodawca widzi miejsce jeszcze na kilka franczyzowych.
Optymalny lokal na bar powinien mieć wielkość ok. 200 m2. Dobrze, aby dysponował niewielką piwnicą, do której można wstawić chłodnię dla piw.
– Dotychczas lokale otwieraliśmy w zabytkowych kamienicach, ale to nie jest wymóg konieczny. Natomiast powinny to być topowe miejsca w danym mieście, chętnie też w pobliżu innych barów. Goście lubią próbować piw kraftowych w różnych pubach – dodaje franczyzodawca..
Wydatki na inwestycję zależą od stanu technicznego lokalu. Franczyzodawca szacuje, że trzeba na to przeznaczyć min. 200 tys. zł. Jednorazowa opłata za przystąpienie do sieci wynosi 30 tys. zł. Miesięczna opłata franczyzowa to 3 proc. od sprzedaży.
Personel przeszkolony
Mniej więcej jedną trzecią asortymentu pubów stanowią piwa z browaru Jabeerwocky. Reszta może pochodzić z innych browarów rzemieślniczych. Jest też oferta gastronomiczna.
– Serwujemy jedzenie typu finger food. Może to być pizza, burgery, żeberka, ale serwowane nie na talerzach i bez sztućców, bo w naszych lokalach nie ma tzw. drogi brudnej, wymaganej przez przepisy sanitarne – wyjaśnia Rafał Kowalczyk. – Jedzenie zwykle stanowi do 20 proc. sprzedaży w lokalu.
Puby Jabeerwocky są duże, co daje też możliwość wydzielania sporej części baru dla grup gości i robienia rezerwacji nawet na 30-40 osób.
Licencjodawca pomaga franczyzobiorcom znaleźć odpowiednią lokalizację, zrobić rachunek kosztów inwestycyjnych i symulację możliwych do osiągnięcia przychodów. Wspiera przy projekcie aranżacji wnętrza, ustawienia technologii kuchni i baru. Organizuje też szkolenia.
– M.in. ze znajomości piw rzemieślniczych, bo personel musi wiedzieć, co sprzedaje, umieć pomóc klientom w wyborze, w pewnym zakresie również ich edukować z tej tematyki – podkreśla Rafał Kowalczyk. – Ważna jest także umiejętność obsługi gości. Unikamy np. polityki, tematów światopoglądowych.
Franczyzodawca zapewnia też wsparcie marketingowe, pomoc w prowadzeniu social mediów.
W oczekiwaniu na zyski
Licencjobiorca może zatrudnić zaufanego menedżera do zarządzania lokalem, ale franczyzodawca podkreśla, że nadzór właściciela najlepiej służy biznesowi.
– My ze swojej strony też prowadzimy taki nadzór – podkreśla Rafał Kowalczyk. – Lokale franczyzowe korzystają z naszego systemu kasowego. Dzięki temu jest możliwy nasz audyt: kontrolujemy stany magazynowe, wiemy, co się dobrze sprzedaje, możemy sprawdzić trafność oferty i korygować ją.
Według dotychczasowych doświadczeń franczyzodawcy, rentowność w lokalach pojawia się po mniej więcej 4-6 miesiącach.
WIZYTÓWKA JABEERWOCKY
Puby z piwami kraftowymi.
- 1 lokal własny, 1 franczyzowy, 1 w przygotowaniu
- min. kwota inwestycji: 200 tys. zl
- miesięczna opłata franczyzowa: 3 proc. od sprzedaży
ZOBACZ W KATALOGU

Am Am Kebab

Atelier Herosima

Bafra Kebab
Przyczepy gastronomiczne z kebabem

Berlin Döner Kebap

Beza Krówka Lody rzemieślnicze

Bike Café

Browar Korona

BuBu Bubble Tea

Cafe Słodziak

Candy Pop

Carat Kebab

Chinkalnia

Cochise Burger

Cofix Poland

Crazy Bubble

Cudo Vegan Sushi

Cukiernia Sowa

Cukrem i Solą

Da Grasso

DG Restauracje

Dobra Pączkarnia

Domino’s Pizza

Donuterie

Doskoi

Express Pizza American Style

FABBRICA Italian Comfort Food

Falla

Felix Chicken

Fit Cake

Good Chicken

Gorąco Polecam. Smaki z Piekarni

Grande Pizza

Gruby Benek

Hotdogzna

Japanos

Kashka

Kiss Kim Chi

Koku Sushi

Krowa Mać Burgers

Kurcze Pieczone

Langos

Le Pain Quotidien

Lodolandia & Kołacz

Lody Bonano

Lody Lida

Lviv Croissants

Maxipizza

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Meron

Ministerstwo Śledzia i Wódki

Mniami Ice Cream

Mr. Kebab

New York Hot Dog

New York Pizza Department
Pizzerie

Niewinni Czarodzieje Trzyzero

Night Burger

Pączkownia Smak Sprzed Lat

Pijalnia Wódki i Piwa

Pijalnie Czekolady E.Wedel

Pizza Factory

Pizza Hut

Pizzeria Stopiątka

Prosiak Polski Kebab & Fast Food

Przybij Piątaka

Ramen Shop by Sushi Kushi

Sahar Kebab

Salsiccia Pizzeria Napoletana

Sayuri Sushi

So Coffee

Stava

Steiku Haoss

Subway

Sulaiman Kebab

Sushi Bistro

Sushi Burrito

Sushi Kushi

Sushiroll Bistro – restauracje sushi

Szaszłykowo

Taco Bar

Tawerna Pepe Verde

The White Bear Coffee

Tibesti 2Go

Totti Pizza Rzymska

U Lodziarzy Wytwórnia Lodów Polskich

United Chicken

Wendy’s

Willisch
Lodziarnie

Young Burger

Yum Yum Kebab

ZapieCKanki

Zapiekankarnia – Zapiekanki, Bajgle, Pizza, Pasta

ŻarWok
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

Willisch
Lodziarnie

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej