Moda z outletu
Marka Danish Design chce otwierać małe sklepy, aby ograniczać stałe koszty działalności. To pozwala szybciej osiągnąć rentowność.
Outlety Danish Design mają w ofercie kilkanaście duńskich marek odzieżowych. Ubrania sprowadzane są prosto od producentów i sprzedawane w cenach średnio o połowę niższych, niż te na metkach.
– Nazwa „outlet” przyciąga jak magnes – mówi Bartłomiej Korcz, właściciel Danish Design. – Klientki pojawiają się w naszych sklepach od pierwszego dnia i sprzedaż od razu osiąga dobry poziom. Często biznes staje się rentowny od pierwszego miesiąca.
Mała powierzchnia, szybsza rentowność
Franczyzodawca Danish Design nie ukrywa, że pandemia dała się sieci we znaki – jak całej branży odzieżowej.
– Niestety, musieliśmy zamknąć cztery sklepy – przyznaje Bartłomiej Korcz. – Na szczęście tylko połowa naszych placówek mieści się w galeriach handlowych, reszta jest w lokalizacjach przyulicznych. Te drugie już wiosną i latem dobrze prosperowały. Sklepy w galeriach w tej chwili też już wracają do normy.
Z obserwacji właściciela marki wynika, że lepiej funkcjonują sklepy w mniejszych galeriach, osiedlowych, tzw. convenience.
– Sprzedaż w takich miejscach jest obecnie wyższa, a czynsze najmu sporo niższe, niż w dużych galeriach handlowych – zauważa Bartłomiej Korcz. – Dlatego chcemy otwierać nowe placówki w takich właśnie lokalizacjach.
Marka stawia na małe sklepy, o powierzchni 30-50 m2. Ważne, aby mieściły się na parterze.
– Akceptowalny czynsz najmu to do 4 tys. zł netto – podkreśla Bartłomiej Korcz. – Pomagamy w negocjowaniu stawki. Na szczęście obecnie zarządcy centrów handlowych są skorzy do rozmów.
Jak podkreśla licencjodawca, mała powierzchnia, którą może obsługiwać jeden pracownik i niewysoki czynsz pozwalają w szybszym osiągnięciu rentowności.
Wydatki na wyposażenie sklepu to – według szacunków franczyzodawcy – maksymalnie 25 tys. zł. Centrala pobiera też 10 tys. zł kaucji zwrotnej, na poczet towaru, powierzanego licencjobiorcy w depozyt. Nie ma opłaty za przystąpienie do sieci, ani żadnych opłat miesięcznych.
Unikalny asortyment
Oprócz pomocy w doborze lokalu i negocjacjach czynszowych, centrala zapewnia również stałe wsparcie opiekuna ds. sklepów franczyzowych. Uczy on m. in. personel obsługi klienta, aranżacji i dekoracji sklepów. Licencjodawca co tydzień zapewnia dostawy nowego towaru.
– Odzież, która jest w sklepie cztery tygodnie i nie została sprzedana, zabieramy. Można więc powiedzieć, że co miesiąc następuje pełna wymiana asortymentu – mówi Bartłomiej Korcz. – Co ważne dla naszych klientek, mamy pojedyncze sztuki różnych modeli, a ze względu na różnorodność marek, jesteśmy w stanie zaspokoić wszystkie gusta.
Obecnie pod szyldem Danish Design działa 13 sklepów. Marka chce się rozwijać w miastach liczących powyżej 60 tys. mieszkańców.
WIZYTÓWKA DANISH DESIGN
Sklepy outletowe z damską odzieżą duńską.
- 13 sklepów
- kwota inwestycji do 25 tys. zł
- miasta powyżej 60 tys. mieszkańców
ZOBACZ W KATALOGU
4F
Stoiska depozytowe z odzieżą sportową
Blue Shadow
Sklepy z odzieżą damską
Bridal Space
Salony mody ślubnej
Cipo&Baxx
Sklepy z odzieżą casual
Gatta
Sklepy z bielizną i wyrobami pończoszniczymi
Greenpoint
Sklepy z odzieżą casual
Molton
Sklepy z odzieżą damską
Moodo
Sklepy z odzieżą damską
Pako Jeans
Sklepy z odzieżą męską
Reporter Young
Sklepy z odzieżą młodzieżową
Top Secret
Sklepy z odzieżą damską
Wyróżnione franczyzy
Żabka
Sklepy typu convenience
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Nest Bank
Placówki bankowe
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
So Coffee
Kawiarnie
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
Santander
Placówki bankowe
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Inne koncepty z branży moda
4F
Stoiska depozytowe z odzieżą sportową
Blue Shadow
Sklepy z odzieżą damską
Bridal Space
Salony mody ślubnej
Cipo&Baxx
Sklepy z odzieżą casual
Gatta
Sklepy z bielizną i wyrobami pończoszniczymi
Greenpoint
Sklepy z odzieżą casual
Molton
Sklepy z odzieżą damską
Moodo
Sklepy z odzieżą damską
Pako Jeans
Sklepy z odzieżą męską
Reporter Young
Sklepy z odzieżą młodzieżową
Top Secret
Sklepy z odzieżą damską
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Z głową do peruk i do biznesu
Peruki przestały być niszowym gadżetem i takim także biznesem. Klienci poszukują gotowych peruk w sklepach internetowych oraz robionych w...
Czym zajmuje się Rada Franczyzobiorców Żabki?
Rada Franczyzobiorców Żabki ma już blisko 15-letnią tradycję. Jak układa się współpraca na linii Rada – centrala i co konkretnego z...
Bricomarché rozwija sieć w północnej Polsce
Bricomarché otworzył nowy market w Dobrym Mieście i tym samym wzmocnił swoją obecność na Warmii i Mazurach. To kolejny sklep sieci...
Franczyza na sportowo
Sport to zdrowie. A czy zajęcia sportowe dla dzieci to dobry sposób na biznes? Franczyzodawca Akademii Młodych Sportowców przekonuje, że tak.


