Franczyza na topie
– Usługa, realizowana dla restauracji przez naszych franczyzobiorców jest przeciętnie o 20-25 proc. tańsza niż własny kurier – mówi Paweł Aksamit, prezes zarządu Stava.
Pandemia sprawiła, że dowozy posiłków stały się szybko rosnącym segmentem rynku. Stava nie może więc chyba narzekać?
To fakt. Pomimo tego, że gastronomia przeżywa trudny rok, dowozy posiłków są stabilnym sposobem dotarcia do klientów dla ok. 70 tys. lokali w Polsce. Dzięki temu Stava, pierwsza franczyza w segmencie food delivery w Europie, cały czas dynamicznie się rozwija i poszukuje nowych partnerów w kolejnych miastach. Rośnie też baza naszych klientów. W trzech miastach rozpoczęliśmy pilotażową współpracę z McDonald’s. A już obsługujemy tak znane marki, jak KFC, Pizza Hut, Burger King, Sphinx, Bobby Burger, Telepizza, czy North Fish, nie licząc setek niezależnych restauracji. Co więcej, w związku z szybko rosnącym zapotrzebowaniem na dowozy zakupów ze sklepów, w tym roku poszerzyliśmy swoją działalność również o taką ofertę. Współpracujemy z lokalnymi sklepami, ale i ogólnopolskimi sieciami takimi jak Stokrotka.
Dlaczego najlepsi współpracują ze Stavą? Usługa realizowana przez naszych franczyzobiorców jest dla restauracji alternatywą do zatrudniania własnych kurierów. Jest przeciętnie o 20-25 proc. tańsza niż własny kurier, a jednocześnie skraca czas oczekiwania klienta na posiłek średnio o 20-30 minut. Do tego restaurator otrzymuje niezawodność dostaw i najzwyczajniej w świecie spokojną głowę.
Jak przebiega rozbudowa sieci?
Pierwszy oddział franczyzowy otworzyliśmy w 2017 roku. Teraz sieć składa się z 30 oddziałów w 26 miastach w Polsce, kolejne są w trakcie uruchamiania. Wartość usług kurierskich, zrealizowanych przez naszych franczyzobiorców w 2019 roku wyniosła 8,8 mln zł. W 2020 roku miesięczna sprzedaż usług w całej sieci wynosi ok. 1,5 mln zł.
Właśnie szykujemy się do emisji akcji w modelu społecznościowym. Pozyskane tą drogą środki planujemy przeznaczyć na szybką rozbudowę sieci oddziałów w Polsce oraz wejście w 2021 roku na rynek niemiecki.
Jak otworzyć własny oddział Stava?
Szukamy partnerów, którzy mieszkają w miejscu prowadzenia oddziału oraz są gotowi w 100 proc. poświęcić się jego prowadzeniu. Do otwarcia biznesu wystarczy 50 tys. zł kapitału, z czego nie mniej niż 20 tys. zł środków własnych. Pomagamy w pozyskaniu finansowania na pozostałą kwotę.
Oddział może osiągnąć rentowność już przy 30-60 dostawach dziennie. W prawidłowo zarządzanej placówce każdy zaangażowany w realizację dowozów samochód generuje zysk rzędu 1-2,5 tys. zł miesięcznie. Obecnie najmniejsze oddziały angażują po kilka, a największe po kilkadziesiąt samochodów.
WIZYTÓWKA MARKI STAVA
Franczyzowa sieć, oferująca usługi delivery dla restauracji i sklepów.
- 30 oddziałów w 26 miastach
- kwota wejscia w biznes 50 tys. zł, z czego 20 tys. zł to kapitał własny
ZOBACZ W KATALOGU
Wyróżnione franczyzy
Żabka
Sklepy typu convenience
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Nest Bank
Placówki bankowe
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Santander
Placówki bankowe
So Coffee
Kawiarnie
Inne koncepty z branży gastronomia
Am Am Kebab
Przyczepy gastronomiczne z kebabem
Bafra Kebab
Przyczepy gastronomiczne z kebabem
Berlin Döner Kebap
Restauracje szybkiej obsługi
Bestpresso
Automaty vendingowe do kawy i przekąsek
Beza Krówka Lody Rzemieślnicze
Lodziarnie
Bike Café
Mobilne kawiarnie rowerowe i lodziarnie
BuBu Bubble Tea
Bary z bubble tea
Burger King®
Restauracje szybkiej obsługi
Cafe Słodziak
Kawiarnie
Chinkalnia
Restauracje gruzińskie
Cochise Burger
Burgerownie
Cofix Poland
Kawiarnie
Costa Coffee
Kawiarnie
Cukrem i Solą
Bary/przyczepy z szybkim jedzeniem i kawą
Da Grasso
Pizzerie
DG Restauracje
Restauracje, bary, kawiarnie w wielu formatach
Dobra Pączkarnia
Cukiernie
Domino’s Pizza
Pizzerie
Doskoi
Restauracje japońskie
Express Pizza American Style
Pizzerie
FABBRICA Italian Comfort Food
Restauracje włoskie
Fit Cake
Cukiernie bez cukru, glutenu, laktozy
Fruitisimo
Bary z sokami
Gruby Benek
Pizzerie
Islak Burger
Burgerownie
KawoWiniarnia
Kawiarnie-winiarnie
Koku Sushi
Restauracje sushi
Krowa Mać Burgers
Burgerownie
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Le Pain Quotidien
Piekarnie-restauracje
Lody Bonano
Lodziarnie
Lviv Croissants
Piekarnie typu fast-food z croissantami
Maxipizza
Pizzerie
McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi
Migavka
Restauracje comfort food
Ministerstwo Śledzia i Wódki 2.0
Kluby z alkoholem i przekąskami
Mniami Ice Cream
Przyczepy gastronomiczne z lodami i deserami
Mokra Włoszka
Pizzerie
Mr. Kebab
Przyczepy gastronomiczne z kebabem
New York Pizza Department
Pizzerie
Niewinni Czarodzieje Trzyzero
Restauracje-kluby eventowe
Night Burger
Burgerownie
OJOO
Kawiarnie samoobsługowe
Pączkownia Smak Sprzed Lat
Mobilne cukiernie
PapaGyros
Grecki street food
Pijalnia Wódki i Piwa
Agencje płatnicze
Pijalnie Czekolady E.Wedel
Kawiarnie
Pizza Hut
Pizzerie
Pizzeria Stopiątka
Pizzerie
Przybij Piątaka
Puby
Sahar Kebab
Przyczepy gastronomiczne z kebabem
Sayuri Sushi
Restauracje sushi
So Coffee
Kawiarnie
Sulaiman Kebab
Przyczepy gastronomiczne z kebabem
Sushi Bistro
Restauracje sushi
Sushi Kushi
Restauracje sushi
Sushi Poke Go
Restauracje sushi
SushiRoll Bistro
Restauracje sushi
The Real Pizza Company
Pizzerie
The White Bear Coffee
Kawiarnie
Tibesti 2Go
Pizzerie
T-Pizza
Pizzerie
U Lodziarzy Wytwórnia Lodów Polskich
Lodziarnie
United Chicken
Restauracje szybkiej obsługi
Wendy’s
Restauracje szybkiej obsługi
Willisch
Lodziarnie
ZapieCKanki
Bary z zapiekankami
ŻarWok
Restauracje chińsko-amerykańskie
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Z głową do peruk i do biznesu
Peruki przestały być niszowym gadżetem i takim także biznesem. Klienci poszukują gotowych peruk w sklepach internetowych oraz robionych w...
Czym zajmuje się Rada Franczyzobiorców Żabki?
Rada Franczyzobiorców Żabki ma już blisko 15-letnią tradycję. Jak układa się współpraca na linii Rada – centrala i co konkretnego z...
Bricomarché rozwija sieć w północnej Polsce
Bricomarché otworzył nowy market w Dobrym Mieście i tym samym wzmocnił swoją obecność na Warmii i Mazurach. To kolejny sklep sieci...
Franczyza na sportowo
Sport to zdrowie. A czy zajęcia sportowe dla dzieci to dobry sposób na biznes? Franczyzodawca Akademii Młodych Sportowców przekonuje, że tak.


